بازدید 2581

سارقان منازل شمال تهران به دام افتادند

کد خبر: ۱۰۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸ 17 June 2010
از نيمه دوم سال 88 و در پي وقوع سرقت‌هاي منزل در محدوده شمال تهران كه با شيوه‌هاي خاصي انجام مي‌شد، با شكايت مالباختگان و ارجاع پرونده از سوي بازپرس رجبي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 3 تهران به كارآگاهان مبارزه با سرقت منزل پايگاه سوم پليس آگاهي، تحقيقات در اين زمينه آغاز شد.

در جمع بندي تعدادي از اين سرقت‌ها معلوم شد سرقت‌ها در ساعات بين 20 الي 24 انجام شده است. سارقان از خانه همسايه و از طريق طبقات دوم يا سوم و بالكن‌ها يا پنجره‌هايي كه فاقد حفاظ بوده وارد خانه‌ها شده‌اند.

اموال سرقتي و نوع سرقت‌ها هم اين فرضيه را تقويت مي‌كرد كه سرقت همه اين منازل توسط يك گروه انجام شده است. سارقان بيشتر، فرش‌هاي گرانقيمت و اموال كم حجم و باارزش از قبيل طلاجات و وجه نقد و لپ تاپ و... را سرقت مي‌كردند. از آنجايي كه در اين سرقت‌ها هيچ‌گونه مدارك و شواهدي از سارقان وجود نداشت كارآگاهان با تحقيقات ميداني سوابق تعداد زيادي از سارقان سال‌هاي گذشته را مورد بررسي قرار دادند. در اين ارتباط يكي از اين افراد به نام بهزاد (30 ساله) بود كه در سال 86 به اتهام سرقت منزل در مناطق شمالي پايتخت دستگير و با شناسايي مالباختگان بسيار در پرونده وي و محكوميت به زندان و رد مال و جريمه نقدي، در سال 87 با سپردن وثيقه از زندان مرخصي اخذ كرده و متواري شد. با توجه به سابقه بهزاد و متواري و تحت تعقيب بودن وي، احتمال اينكه وي از كار خلاف و سرقت دست كشيده است براي كارآگاهان دور از ذهن بود. لذا در پي چند ماه كار كارشناسي، با تشكيل تيم ويژه‌اي از كارآگاهان، شناسايي و دستگيري بهزاد و چند نفر افراد ديگر با شرايط مشابه كه و متواري در دستور كار جدي كارآگاهان قرار گرفت.
با تلاش‌هاي چندين ماهه كارآگاهان در حالي كه اين گونه سرقت‌ها همچنان ادامه داشت، نشاني‌هايي از بهزاد در حوالي مارليك به دست آمد. در اين خصوص متهم كه به جهت سوابق گذشته‌اش كاملا براي كارآگاهان شناخته شده بود پس از دو هفته مراقبت در محدوده مارليك مخفيگاه وي شناسائي شد و با اخذ نيابت قضايي، در تاريخ 8 /3 /89 در يك عمليات ضربتي بهزاد به همراه سه نفر ديگر در يك منزل اجاره‌اي مجردي دستگير و به پايگاه سوم منتقل شدند. در بازرسي از اين مخفيگاه تعدادي از اموال مسروقه از جمله طلاجات و بدليجات و فرش‌هاي دستي و مقداري مشروبات الكلي و مواد مخدر از نوع كراك به دست آمد.
با انتقال متهمان و اموال مسوقه به پايگاه، در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد سه نفر دستگير شده در مخفيگاه متهم دخالتي در سرقت‌ها نداشته‌اند. با توجه به اينكه اموال سرقتي مورد شناسايي تعدادي از مالباختگان قرار گرفت ؛ متهم اعتراف كرد: پس از اينكه با مرخصي از زندان متواري شدم مجددا به سرقت روي آوردم. من با سپردن سند جعلي توانسته بودم از زندان مرخصي بگيرم و اين سند را يك نفر به نام عباس (30 ساله) در مقابل پرداخت وجه برايم تهيه كرده بود. بعد از اينكه زندگي كاملا مخفيانه‌اي را در پيش گرفتم با عباس كه تازه آشنا شده بودم رابطه دوستانه‌اي را برقرار كرده و سرقت‌هاي پس از فرار را با او دنبال كردم. در عصر روز دستگيري بهزاد، كارآگاهان مجددا با اخذ نيابت قضايي براي دستگيري عباس به كرج اعزام شده و در يك عمليات غافلگيرانه متهم در مقابل بيمارستان خاتم كرج دستگير و به پايگاه منتقل شد.
دو متهم دستگير شده تاكنون به بيش از 30 فقره سرقت منزل اعتراف كه 15 محل سرقت در محدوده زعفرانيه، سعادت آباد، تجريش، پاسداران، خيابان پيروزي و... شناسايي شد.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: ارزش اموال مسروقه از 15 فقره شناسايي شده با توجه به اظهارات مالباختگان صدها ميليون تومان بوده كه با شناسايي ساير محل‌هاي سرقت در روزهاي آتي اين رقم افزايش خواند يافت. به شهروندان محترم نيز توصيه مي‌شود درب و پنجره منازل خود را حتما با حفاظ و... از سرقت سارقان در امان نگه دارند. از مالباختگاني كه به شيوه فوق از منزل آنها سرقت شده دعوت مي‌شود جهت پيگيري پرونده خود به پايگاه سوم پليس آگاهي در ميدان نيلوفر يا شعبه چهارم دادسراي ناحيه 3 تهران مراجعه يا با شماره تلفن 21865669 تماس بگيرند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار