بازدید 6855

دستگیری کلاهبردار مجازی

کد خبر: ۱۰۴۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 24 April 2021

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری در سال ۱۴۰۰ خبر خبر داد که با ارائه صفحه جعلی از فروشندگان سایت‌های مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش میزان، علی کنجوریان بیان داشت: چندروز قبل مرد جوانی به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه و از سرقت تلویزیون ۶۰ اینچی‌اش شکایت کرد.

وی عنوان کرد: مال باخته اظهار کرد، تلویزیونم را برای فروش در سایت‌های اینترنتی آگهی کرده بودم که فردی به نام سیاوش با من تماس گرفت و برای خرید به خانه ام آمد و با دیدن تلویزیون، آن را معامله کردیم و برای پرداخت وجه آن با استفاده از تلفن همراهش با نشان دادن تصویر پرداخت وجه، مدعی شده که مبلغ را پرداخت کرده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت، شاکی ادامه داد، حتی برای من از فیش پرداخت پول عکس گرفت و برایم فرستاد و پیامک کسر پول از حسابش را نیز به من نشان داد. با اینکه پولی به حسابم نیامده بود، اما با خودم گفتم احتمالا پیامک بانک من مشکل دارد. ولی بعد از مدتی متوجه شدم اصلا پولی به حساب من واریز نشده و پیامک و فیش واریز پول جعلی بوده است.

کنجوریان توضیح داد: با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و آغاز تحقیقات پلیسی، شاکی مجدداً به این پایگاه مراجعه و اعلام کرد، ر رصد سایت‌های فروش لوازم خودروی اینترنتی، تلویزیونم را دیدم که برای فروش گذاشته شده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند فروشنده تلویزیون شاکی را شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: متهم که مالخر جوانی بود در تحقیقات مدعی شد اجناس سرقتی را از سارقان می‌خرد و تلویزیون را نیز از مردی به نام سیاوش خریده است.

کنجوریان بابیان اینکه متهم اصلی پرونده در تحقیقات پلیسی شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد، اضافه کرد: متهم به جرم ارتکابی معترف و تاکنون کارآگاهان به شش نفر مال باخته را شناسایی کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل