بازدید 6516

رفیعی: سابقه ابطال تصمیم دبیرکل AFC وجود دارد

مشابه چنین پرونده‌ای سال‌ها قبل هم وجود داشته که پس از شکایت تصمیم دبیرکل ابطال شده و ما معتقدیم این پرونده شباهت‌هایی به همان پرونده دارد
کد خبر: ۱۰۴۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 23 April 2021

غلامرضا رفیعی، مشاور رئیس فدراسیون فوتبال ایران در امور حقوقی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی در خصوص اینکه ایران در شکایت از AFC در پرونده اعطای میزبانی به بحرین چقدر امیدوار است رای دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به سودش باشد، گفت: در اموری که در صلاحیت مراجع قضایی است، هیچ وقت نمی‌توان موفقیت را تضمین کرد یا امید واهی به مردم داد که بعداً شرمنده مردم شویم. ما از حقوق قانونی خود در این زمینه استفاده کردیم و فکر می‌کنم فرصت 10 روزه AFC برای ارسال لایحه دفاعی روز دوشنبه به پایان برسد و سپس باید منتظر تصمیم بود‌.

"با توجه به درخواست AFC برای رسیدگی به پرونده با سه داور طرفین دعوی هر کدام باید یک داور را معرفی کرده و سر داور نیز از سوی CAS معرفی می‌شود." رفیعی درباره اینکه آیا AFC داور خود را معرفی کرده یا نه، اظهار داشت: AFC هنوز داور خود را انتخاب نکرده و به زودی باید انتخاب کند و بلافاصله CAS سر داور را انتخاب خواهد کرد. با توجه به اینکه رسیدگی عادی انجام خواهد شد، امیدواریم قبل از دیر شدن یک تصمیم مهم در CAS اتخاذ شود.

وی ادامه داد: AFC با رسیدگی سریع به پرونده مخالفت کرد و به همین دلیل و با توجه به درخواستی که ما داشتیم، CAS پس از دریافت لایحه دفاعی از AFC بلافاصله می‌تواند درباره دستور موقت تصمیم گیری کند.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال ایران در امور حقوقی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تعلیق مسابقات انتخابی جام جهانی وجود دارد یا با توجه به کمبود زمان برای برگزاری دیدارهای انتخابی جام جهانی نباید به این مسئله امیدوار بود، خاطرنشان کرد: برای اینکه CAS اقدام به پذیرش دستور موقت کند، سه شرط لازم است که ابتدا باید خسارت وارده به شاکی غیر قابل جبران باشد، دلایل کافی در شکایت شاکی وجود داشته باشد و مسئله سوم هم موردی است که به آن اشاره کردید و داوران CAS می‌توانند روی آن نظر داشته باشند.

رفیعی در شبکه یک گفت: در این خصوص CAS هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده و ممکن است هفته آینده تعیین تکلیف شود، اما معتقدیم دبیرکل AFC خلاف قوانین اقدام به تصمیم گیری کرده است و اختیاری در این زمینه ندارد.

وی درباره اینکه آیا ایران مطمئن است که کمیته اجرایی AFC تصمیم گیری نکرده، اظهار داشت: آن چیزی که تا قبل از شکایت و تا این لحظه برای ما مسجل شده، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ارسالی خودش به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده دبیرخانه چنین تصمیمی گرفته و AFC تا کنون نگفته کمیته اجرایی چنین تصمیمی گرفته است. مشابه چنین پرونده‌ای سال‌ها قبل هم وجود داشته که پس از شکایت تصمیم دبیرکل ابطال شده و ما معتقدیم این پرونده شباهت‌هایی به همان پرونده دارد. ضمن اینکه ایران در همان ویدئو کنفرانس اول مخالفت خود را با میزبانی بحرین اعلام کرد و اجماعی در گروه C وجود نداشته. حتی فدراسیون اعلام کرده بود علاوه بر میزبانی سه دیدار خانگی خود حاضر است میزبانی تیم‌های دیگر را هم به عهده بگیرد. اولین و مهمترین مسئله این است که نظر CAS درباره صدور دستور موقت چیست و آیا تصمیم دبیرکل ابطال می‌شود یا نه.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در امور حقوقی در واکنش به این پرسش که چقدر احتمال ابطال تصمیم دبیرکل در این پرونده وجود دارد یا شاید بازی‌ها در کشور سومی برگزار شود، تاکید کرد: اولین و مهم‌ترین مسئله این است که ببینیم رای نهایی چه زمانی صادر خواهد شد. ما شکایت را حق خودمان و تکلیف قانونی می‌دانستیم و بدون امیدواری تصمیم به شکایت در CAS نگرفتیم و باید ببینیم تصمیم داوران چیست.

رفیعی همچنین درباره حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از اعزام به جام جهانی روسیه ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه بررسی امتیازها از سوی کمیته مسابقات AFC گفت: به ما اعلام کردند که ژاپن، امارات و عمان به جام جهانی می‌روند، در حالی که همکاران ما در کمیته فوتبال ساحلی امتیازها را براساس رنکینگ رسمی AFC محاسبه کردند که به ترتیب ژاپن، ایران، عمان و امارات اول تا چهارم هستند. بر این اساس نامه‌ای را به AFC ارسال کردیم و باید ببینیم پاسخ آنها چیست. طبق نامه AFC و محاسبه امتیاز تیم‌ها بر اساس رتبه‌شان در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های 2015 - 2017 - 2019 و با داده‌های موجود، اعتراض خود را ارسال کرده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان