بازدید 27330
برنامه هایی برای افزایش نسل ؛

یورش وهابیون با استراتژی ازدواج مصلحتی به جمهوری آذربایجان

هدف از این اقدام نخست، جذب دختران آن مناطق به فرقه وهابیت و دوم، زاد و ولد و افزایش نسل وهابییون به ویژه در آن مناطق است...در حال حاضر تعداد سلفی ها در آذربایجان تقریباً ۵۰ هزار نفر است و آنها به ۴ گروه خوارج امروز، جماعت هجرت ، تکفیر و اخوان تقسیم می شوند...از ۱۳۰۰ مسجد فعال در آذربایجان، حدود ۱۵۰ مسجد تحت نظارت وهابیون قرار دارند. ضمناً اگر افراد میانسال و مسن به مساجد معمولی می روند، جوانان ۲۰ الی ۳۰ و افرادی که حداکثر ۴۰ سال سن دارند، به مساجد وهابیون می روند.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹ 17 June 2010
اخبار رسیده حاکی از آن است که پیروان فرقه ضاله وهابیت که با هزینه‌های کشورهای عربی چون عربستان سعودی و امارات برای تبلیغ عقاید و اندیشه‌های انحرافی خود به روسیه و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق مانند ازبکستان، قزاقستان، آذربایجان، تاتارستان، گرجستان، چچن، بلاروس و حتی بلغارستان، رومانی، اوکراین و غیره سفر می‌کنند، با نیت گسترش نسل وهابی ها، سیاست ازدواج مصلحتی با دختران بومی این مناطق را در پیش گرفته اند.

به گزارش "تابناک"، هدف از این اقدام نخست، جذب دختران آن مناطق به فرقه وهابیت و دوم، زاد و ولد و افزایش نسل وهابییون به ویژه در آن مناطق است. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود حداقل تا دو دهه آینده جمعیت وهابییونی که در روسیه و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق زندگی می‌کنند، به سرعت افزایش یابد.
 
 این موضوع با سوء استفاده از شرایط وخیم و نامناسب اقتصادی اهالی مناطق فقیر نشین کشورها و مناطق یاد شده صورت گرفته و به پدیده ای نگران کننده برای مسلمانان مناطق یاد شده تبدیل شده است.

این گزارش می افزاید، اما شرایط در جمهوری آذربایجان که با بیش از 85 درصد جمعیت شیعه نشین، دومین کشور شیعی جهان محسوب می شود نسبت به دیگر نقاط منطقه قفقاز از حساسیت بیشتری برخوردار شده است.

 چندروز پیش رهبر حزب اسلامی آذربایجان با موضع گیری در این خصوص گفته است: افکار وهابیت با سرمایه های عربستان در این کشور در حال گسترش است.

"محسن صمداف" خاطرنشان کرد: وهابیان از سال1997 تاکنون پایگاه هایی را در آذربایجان تاسیس کرده اند و با ساخت و نفوذ در مساجد این کشور به تبلیغ عقاید خود می پردازند.

وی افزود: وهابیان با سوء استفاده از شرایط نامناسب اقتصادی مردم آذربایجان میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر این سرمایه گذاری باعث گرایش بالغ بر 15هزار نفر به این فرقه گردیده است.

"صمداف" همچنین از تلاش دولت های غربی برای ایجاد انقلاب مخملی دراین کشور خبر داد و تصریح کرد:دولت در حال حاضر با جدیت و سرعت برنامه های غرب را در کشور اجرا می کند و روز به روز با دور شدن از اهداف اسلامی وملی خود به سوی عملی کردن فرهنگ غربی و گسترش فساد و فحشاء در آذربایجان کمک می کند. گفتنی است اکثر قریب به اتفاق جمعیت آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند.

خطر گسترش وهابیت در آذربایجان آنقدر جدی شده است که حتی خانواده های آذری نسبت به آن حساسیت پیدا کرده اند، طبق اظهار تعدادی از خانواده ‌های آذری ، در زمان حکومت شوروی ، خانواده‌ها نگران این مسئله بودند که دامادی معتاد به مواد مخدر و مشروبات الکی نصیب آنان شود ولی اکنون نگران دامادی از فرقه وهابی هستند.  برخی خانواده ‌های آذری که دختران‌آنان به‌عقد پیروان فرقه وهابی درآمده‌اند با مشکل اختلاف عقیده داماد و ایجاد محدودیت برای تماس دختر با والدین مواجه شده‌اند. برخی از افراد متدین باکو تأکید دارند که برای جلوگیری از وهابی گری در جمهوری‌ آذربایجان، تبلیغ دین و احکام اسلام در این کشور لازم و ضروری است.

 
سابقه حضور وهابیت در جمهوری آذربایجان

وهابی‌ ها در اوایل سال ‌های ۹۰ به کمک بنیادهای خیریه عرب به آذربایجان راه یافته ‌اند. مسجد ابوبکر( بزرگ ‌ترین مسجد وهابی در آذربایجان که پیروان طریقت وهابی اغلب در این مسجد گردهم جمع می‌شوند) با کمک مالی یکی از بنیادهای خیریه کویتی در سال ۱۹۹۸ در باکو احداث و سرپرستی آن به "قامت سلیمان‌اف" که در عربستان سعودی تحصیل کرده است، واگذار شد.  در این سال ‌ها برخی بنیادهای خیریه عرب از آذربایجان اخراج شدند. ولی برای فعالیت مسجد ابوبکر هیچ محدودیتی ایجاد نشد و به همین دلیل برخی اعضای جمعیت این مسجد و نشریات حاجی قامت را به همکاری‌ با حاکمیت متهم نمودند. اتفاقاً روابط خوب وی با حاکمیت نیز به دست مخالفان آن که با رژیم موجود نیز شدیداً مخالفند، بهانه داده است. در این میان "علی‌ خان موسی‌اف" از اعضاء جامعه مسجد ابوبکر به عنوان یکی از چهره ‌های معروف مطرح شد. در میان وهابی ‌ها هواداران وی را اخوان می‌نامند.

"موسی‌ اف" در یکی از روستاهای حومه باکو متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات خود در یکی از کشورهای عربی به آذربایجان باز گشت و فعالیت خود را در مسجد ابوبکر آغاز کرد. "موسی‌ اف" آثار نظریه ‌پردازان سلفی را به زبان آذربایجانی ترجمه و کتب شرعی برای وهابی‌ ها تهیه کرده است. این فعالیت موجب شد تا وی در کوتاه ‌ترین مدت بین وهابی ‌ها نفوذ پیدا کند. "علی‌ خان" و پیروان او افراط‌ طلب محسوب می‌شوند و به همین دلیل با مرور زمان راه ‌های این دو گروه جدا شده است.

شایعات حاکی است، خود حاکمیت در مساله اتحاد وهابی‌ ها تحت سرپرستی قامت سلیمان‌اف رییس مسجد ابوبکر ذینفع بوده است. زیرا نظارت بر فعالیت آنها از این طریق آسان ‌تر بوده است. وهابیون به عنوان سومین گروه از میسیونرهای بیگانه با استفاده از فضای بکر دینی و عقیدتی جمهوری آذربایجان وارد صحنه جمهوری آذربایجان شدند و مبلغان این فرقه ‌از سال ‪ ۱۹۹۵میلادی به بعد به تبلیغ وهابی گری و تخریب سایر مذاهب اسلام به ویژه تشیع پرداختند. پیروان فرقه وهابیت رفته رفته فعالیت خود را درجمهوری آذربایجان گسترش داده و به صورت سازمان یافته و ریشه‌ای کار تبلیغی و شست ‌و شوی مغزها در این کشور رها یافته از کمونیسم را ادامه دادند.

در حال حاضر تعداد سلفی ها در آذربایجان تقریباً ۵۰ هزار نفر است و آنها به ۴ گروه خوارج امروز، جماعت هجرت ، تکفیر و اخوان تقسیم می شوند.

اخیراً در میان شاگردان مدارس موارد گرایش به وهابیت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به گفته رییس سازمان «رهبران جوان» در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «آینس پرس» ، نتایج مطالعات در رابطه با مدارس نشان داده است که تأثیر جریان‌های افراطی دینی در میان شاگردان در حال گسترش می‌باشد.به نوشته روزنامه “نزوایسیمایا گازتا” چاپ مسکو، نیروهایی که سعی می کنند بنیادگرایی اسلامی در بدترین شکل های آن را در آذربایجان ترویج نمایند، خطرناکتر از همه می باشند. سازمان های حامی از عربستان سعودی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه در این خصوص بیش از دیگران فعال هستند. این سازمان ها تحت عنوان امور خیریه به طور فعال در اردوگاه های آوارگان و در میان شهروندانی که در فقر بسر می برند، کار می کنند.

همزمان به جوانان آذربایجانی پیشنهاد می کنند تا به صورت رایگان در کشورهایشان تحصیل نمایند. فارغ التحصیلان آذربایجانی با دریافت تحصیلات مذهبی، حامل معلومات و دیدگاه های جدید به وطن خودشان باز می گردند. این امر به علاوه منابع مالی نامحدود به ترویج و گسترش جریانات اسلامی بنیادگرا در این کشور کمک می کنند. افراطی تر از همه وهابیون می باشند. براساس برخی اطلاعات، شمار پیروان این جریان در آذربایجان به دهها هزار نفر می رسد. وهابیون تحت عنوان سازمان های خیریه، جریانات مذهبی و انتشارات مختلف به فعالیت می پردازند.

وهابیون بیشتر در مناطق شمـالی آذربایجـان که با روسیه هم مـرز بـوده و پیـروان اهل سنت اکثـریت را تشکیل مـی دهند، فعـالیت میلازم به ذکر است، عربستان سعودی نسبت به سایر کشورهایی که در راستای گسترش وهابیت در آذربایجان تلاش می‌کنند، فعالتر است. از اوایل استقلال آذربایجان برخی محافل سعودی بوسیله سازمان‌های خیریه کارهای مختلفی در این راستا در آذربایجان انجام داده‌اند.    
 
کارشناسان آذربایجانی از مدتها پیش هشدار داده بودند که فرقه های بینادگرا و سیاسی اسلام در آذربایجان گسترش می یابند. از ۱۳۰۰ مسجد فعال در آذربایجان، حدود ۱۵۰ مسجد (عمدتاً در شمال کشور و همچنین در باکو) تحت نظارت وهابیون قرار دارند. ضمناً اگر افراد میانسال و مسن به مساجد معمولی می روند، جوانان ۲۰ الی ۳۰ و افرادی که حداکثر ۴۰ سال سن دارند، به مساجد وهابیون می روند.


آموزه هاي وهابيان

وهابيان معتقدند كه هيچ انساني، نه موحد است و نه مسلمان؛ مگر اين كه اموري را ترك كند. اين امور عبارتند از:

1. به وسيله هيچ يك از رسولان و اوليا، به خداوند توسل نجويد و در صورت توسل، در راه شرك گام نهاده، مشرك مي‏باشد.

2. زائران به قصد زيارت، به آرامگاه رسول خدا نزديك نشوند و بر قبر آن حضرت دست نگذارند و در آن جا دعا نخوانند و نماز نگذارند و ساختمان و مسجد بر روي قبر نسازند.

3. از پيامبر صلي‏الله‏عليه‏وآله طلب شفاعت نكنند.

4. زيارت قبور و ساختن گنبد و بارگاه براي آنان، شرك است.

5. وهابيان بر اين باورند كه مسلمانان، در طي روزگار، از آيين اسلام منحرف شده‏اند.

6. هر گونه مراسم تشييع جنازه و سوگواري حرام است.


ناگفته نماند چندی پیش نیز اخبار و اطلاعاتی در برخی رسانه‌های داخلی کشورمان منتشر شد مبنی بر اینکه پیروان فرقه وهابیت برنامه مشابهی نیز در داخل کشورمان دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان