بازدید 2961

انتصاب اعضای شورای خوشنویسی اکو

کد خبر: ۱۰۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰ 16 June 2010
جشنواره بزرگ خوشنویسی اکو مهرماه امسال در کشور تاجیکستان برگزار خواهد شد.
چند تن از اساتید برجسته خوشنویسی ایران به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری خوشنویسی موسسه فرهنگی اکو منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی اکو، با حکم دکتر حجت الله ایوبی رئیس موسسه فرهنگی اکو اعضای شورای سیاستگذاری خوشنویسی موسسه فرهنگی اکو منصوب و فعالیت خود را آغاز نمودند.

با حکم دکتر ایوبی، استاد غلامحسین امیرخانی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری خوشنویسی اکو، استاد یدالله کابلی به عنوان دبیر این شورا و اساتیدی همچون استاد نصرالله افجه ای، استاد امیراحمد فلسفی، استاد علی شیرازی، استاد محمد حیدری و استاد رضا بنی رضی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری خوشنویسی اکو معرفی شدند.

در احکام این اساتید آمده است: «هنر قدسی خوشنویسی بعنوان دریچه آگاهی و زیبایی نگارش بعنوان گامی در اعتلای ارزش و رغبت خوانش ، هماره چشم جستجوگر نسلهای متمادی فرزندان این دیار را به خود جلب کرده و ظرافت هنر خوشنویس غلغله در گنبد گیتی انداخته و حتی ناآشنایان به رموز خط زیبای فارسی را مفتون و مجذوب خویش کرده است. انتقال فکر و فرهنگ، تحفه قلم در بلندای تاریخ بوده و هست و بهره برداری هوشمندانه از ظرفیت فراخ هنر خوشنویسی و آشنا ساختن ساکنان «سرزمین خورشید» به ظرافتهای این هنر ماندگار و فراخوان ملتهای اکو برای کسب توانایی نوشتار فارسی، مأموریت مهم دلبستگان به هنر فاخر خوشنویسی و زبان شیرین پارسی است».

در پایان این احکام نیز آمده است: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در کشورهای اکو سرآغاز این کوشش مبارک است که با اهتمام و همراهی آن استاد جامه عمل خواهد پوشید.

گفتنی است جشنواره بزرگ خوشنویسی اکو مهرماه امسال در کشور تاجیکستان برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی