بازدید 5354

مخالفت وزرای سودان با لغو تحریم رژیم صهیونیستی

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که در سایه مخالفت وزرایی از کابینه، احزاب اصلی و مردم سودان با لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی، هرگز ملت سودان به سمت عادی سازی با اشغالگران نخواهند رفت.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۵ 22 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شماری از وزرا و احزاب سودانی به تصمیم شورای حاکمیتی و دولت سودان در مجاز دانستن لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

روزنامه القدس العربی به نقل از منابع آگاه گفت: طرح مجاز شدن لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی در نشست مشترک شورای حاکمیتی و وزرای دولت سودان تصویب شد که این دو طرف در کنار یکدیگر، بر اساس سند قانون اساسی سودان طرف قانونگذار در این کشور محسوب می‌شوند.

به گفته منابع مذکور، سه نفراز وزرای دولت سودان شامل «مریم الصادق المهدی» وزیر خارجه از حزب الامه القومی، «تیسیر النورانی» وزیر کار و اصلاح اداری از حزب البعث القومی و «یوسف ادم الضی» وزیر ورزش و جوانان که او هم از حزب البعث القومی است، در این نشست مخالف تصویب طرح لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی بودند.

احزاب البعث و الامه از احزاب مخالف با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
در همین حال «الجبهة الشعبیّة لتحریر فلسطین» (جبهه خلق برای آزادی فلسطین) هم با شدیدترین لحن موافقت شورای حاکمیتی و وزرای سودانی با لغو قانون تحریم اسرائیل را محکوم کرد و آن را نشانه خیانت و سقوط دیگر کشور‌های عربی دانست.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد: این قوانین بیانگر موضع مردم سودان که همواره مدافع آرمان فلسطین بوده‌اند، نیست به خصوص که ده‌ها نفر از جوانان سودانی هم جان خود را در راه دفاع از فلسطین فدا کرده‌اند.
این جنبش فلسطینی تاکید کرد: تداوم کار رژیم کنونی سودان در نزدیکی به دشمن صهیونیستی شدت مداخلات صهیونیستی در امور داخلی سودان را بیشتر خواهد کرد و جرایم رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین را مشروع می‌کند؛ کما اینکه دخالت‌های رژیم صهیونیستی در کشور‌های عربی را هم بیشتر می‌کند و به روند عادی سازی تسریع می‌بخشد.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: ما مطمئنیم که این رفتار برخی نفوذی‌ها در حکومت سودان هرگز ملت سودان را به عادی سازی با رژیم صهیونیستی سوق نخواهد داد و مردم سودان این قانون شوم را رد خواهد کرد.

این جنبش از همه اقشار مردم سودان خواست با آمدن به خیابان‌ها مخالفت خود را با این اقدام حکومت سودان اعلام کرده و سودان را به دورانی که نوک پیکان مواجهه با دشمن صهیونیستی بود، بازگردانند.

وزیر دادگستری سودان، شامگاه دوشنبه اعلام کرد که در جلسه مشترک شورای حاکمیتی سودان و وزیران این کشور به موضوع تحریم رژیم صهیونیستی پرداخته شده و طرح قانون لغو تحریم رژیم صهیونیستی در نشست مذکور مجاز شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر