بازدید 60635

جلوه‌ای از اخلاص سردار حجازی در افطاری فرماندهان

حجازی در عین حال همواره‌ چهره‌ای با اخلاق حسنه بود و لبخند همواره بر لبان این فرمانده نقش بسته بود؛ لبخندی که ظاهراً با الزامات فعالیت نظامی هم‌خوانی نداشت، اما او میان این دو پیوند زده بود و بدین ترتیب بر قلب سربازانش فرماندهی می‌کرد. آنچه مشاهده می‌کنید بخشی از روایت حضور این فرمانده در افطار فرماندهان است که در خانه سردار محسن رضایی با حضور فرماندهان سپاه پاسداران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 22 April 2021

جلوه‌ای از اخلاص سردار حجازی در افطاری فرماندهان

سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در دوران حیاتش همواره جزو نیروهای مخلص بود که هرچند کوشش‌های وسیعی برای تامین امنیت و افزایش اقتدار ایران در مقاطع مختلف انجام داده بود؛ اما همواره با فروتنی در صحنه حاضر بود و جلوه‌ای از اخلاص او در افطاری فرماندهان سپاه پاسداران نیز به ثبت رسید.

به گزارش «تابناک»؛ دفاع مقدس بستر ظهور و کشف جوانان مخلصی بود که چه در قامت سرباز و چه در قامت فرمانده علاوه بر کفایت خود، نمود اخلاقی یک انسان مخلص را به نمایش می‌گذاشتند. سردار سید محمد حجازی یکی از این فرماندهان بود که تا روز ۲۹ فروردین که به یاران شهیدش پیوست، همواره به عنوان یک چهره موثر و خستگی ناپذیر برای افزایش امنیت و اقتدار ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرد و محصول تلاش‌های او در آینده بیش از پیش ثمر خواهد داد.

حجازی در عین حال همواره‌ چهره‌ای با اخلاق حسنه بود و لبخند همواره بر لبان این فرمانده نقش بسته بود؛ لبخندی که ظاهراً با الزامات فعالیت نظامی هم‌خوانی نداشت اما او میان این دو پیوند زده بود و بدین ترتیب بر قلب سربازانش فرماندهی می‌كرد. آنچه مشاهده می كنيد بخشی از روایت حضور این فرمانده در افطار فرماندهان است که در خانه سردار محسن رضایی با حضور فرماندهان سپاه پاسداران برگزار شد و دریغا که در این رمضان، حجازی دیگر در میان یارانش دیرینش نیست و به جمع یاران شهیدش پیوسته است.

تعداد بازدید : 16560

سردار حجازی متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان بود که با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به عضویت این نهاد انقلابی در آمد. در پی ایجاد ناآرامی‌های غرب کشور به مناطق کردستان و آذربایجان رفت و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنوب منتقل شد.

در طول این دوران او مسئولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را بر عهده داشت و همچنین فرماندهی منطقه چهارم، جانشینی فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب و جانشینی فرمانده نیروی قدس سپاه را در کارنامه خود دارد.

سردار حجازی پس از پایان جنگ در سمت‌هایی چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را بر عهده داشت. همچنین از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

او در تیر سال ۱۳۸۷ «جانشین قرارگاه ثارالله (ع)» معرفی شد و یک سال بعد یعنی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ به ستاد کل نیرو‌های مسلح رفت و مسئولیت معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی را بر عهده گرفت. وی پس از شهادت سردار سلیمانی در دی سال ۱۳۹۸ به جانشینی فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد و تا زمان فوتش، در این مسئولیت به ادای تکلیف می پرداخت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۱
نثار روح این عزیز فاتحه و صلوات
خداوند روح تمام شهدای ایران و اسلام و این شهید بزرگوار را قرین رحمت خود فرماید.
بالاخره علت فوت ایشون چی بوده؟ عوارض شیمیایی؟ انفجار نطنز؟ سکته قلبی؟ یا کهولت سن؟
جمع شدن همه فرماندهی سپاه در یک مکان از نظر امنیتی صحیح نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
فدای سرت
ایشون به مرگ طبیعی درگذشتن برای چی بهشون میگین شهید
خالا علت فوت چی بود؟
چرا صدا و سیما در مورد این شهدای بزرگوار حق مطلب را ادا نمیکند؟ ما تشنه آشنایی با این شهدای زنده هستیم.
بابا تلویزیون داره شب و و روز راجع به اینا حرف میرنه، اونوقت شما هنوز تشنه ای؟!
خداوند در کمین ستمکاران است!!!!!!
خداوندروح ایشان راکه تعالی است،متعالی گرداند وبنده حقیر را رهرو راه این بزرگوارقراردهدوشهادت رانصیب این گدای سمج وتشنه این عاقبت بخیری گرداند.یا سیدالشهدا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها