بازدید 6176

نتانیاهو خواستار انتخابات مستقیم تعیین نخست‌وزیر شد

پس از آنکه مذاکرات نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با رهبر حزب «یمینا» برای تشکیل ائتلاف با شکست مواجه شد، منابع خبری گزارش دادند که نخست‌وزیر این رژیم خوستار برگزاری انتخابات مستقیم شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 19 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای تعیین نخست‌وزیر جدید خواستار برگزاری انتخابات مستقیم شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست حزب لیکود پس از دیدار امروز با «نفتالی بنت» رهبر حزب یمینا بر رد قاطعانه درخواست رهبر این حزب درباره اعطای منصب نخست‌وزیری به او تأکید و در عین حال گفته است: «ما نیازمند یک انتخابات مستقیم هستیم و مسخره است که بنت نخست‌وزیر باشد».

مطابق با این گزارش، نتانیاهو پیشنهاد حزب صهیونیستی-ارتدوکس «شاس» برای برگزاری یک رأی‌گیری خاص به منظور انتخاب نخست‌وزیر جدید را تأیید کرده تا این‌گونه سناریوی رفتن فلسطین اشغالی به سمت انتخابات پنجم طی دو سال اخیر را دور بزند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست مذاکراتش با بنت همچنین گفت که اکنون برای نفتالی بنت، «زمان صداقت» است.

پایگاه خبری «عرب۴۸» در ارتباط با انتخابات مستقیم نوشت که مردم در یک رأی‌گیری سریع مستقیما نخست‌وزیر را انتخاب خواهند کرد بدون منحل شدن مجدد کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی).

این خواسته در حالی مطرح شده است که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اخیرا بنیامین نتانیاهو را طبق فرمانی مأمور به تشکیل کابینه کرد و به او ۲۸ روز فرصت دارد تا برای تشکیل کابینه و معرفی آن به کنست (پارلمان رژیم صیهونیستی) تلاش کند.

این فرمان پس از اعلام نتیجه نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در پنجم فروردین‌ماه اعلام، صادر شد؛ انتخاباتی که همچنان از ادامه بن‌بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت.

کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی پنجم فروردین‌ماه اعلام کرد حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و احزابی که متحد ذاتی‌اش محسوب می‌شوند مجموعاً ۵۲ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آوردند.

مجموعه دیگر احزاب، با تفکرات مختلف که در تلاش برای عزل نتانیاهو از قدرت هستند نیز ۵۷ کرسی به دست آوردند. با این تفاصیل، هیچ‌یک از دو طرف از ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه برخوردار نبودند.

چنانچه هیچ یک از دو طرف قادر به ایجاد ائتلافی متشکل از ۶۱ کرسی نباشند، رژیم صهیونیستی در رویدادی بی‌سابقه مجبور به برگزاری انتخابات برای پنجمین بار ظرف ۲ سال گذشته خواهد بود.

رأی‌گیری اخیر چهارمین رأی‌گیری محسوب می‌شود و در فلسطین اشغالی تا اندازه زیادی معنای همه‌پرسی بر سر صلاحیت نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت، حین طرح اتهام علیه او در چند پرونده فساد یافته بود.

بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی از دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شده، بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو اولین انتخابات را کلید زد.

در انتخابات اخیر احزابی، چون لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، امید جدید به ریاست «گیدئون سعر»، آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز»، یامینا به ریاست «نفتالی بنت»، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن»، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» و لیست مشترک اعراب به ریاست «أیمن عوده» به رقابت پرداختند.

نتانیاهو در سه پرونده فساد به فریبکاری، سوءاستفاده از اعتماد عمومی و پذیرفتن رشوه متهم شده است. او اتهامات مطرح‌شده علیه خودش را رد کرده و دستگاه‌های مجری قانون و رسانه‌ها را به ضدیت با خودش متهم کرده است.

اولین جلسه دادگاه نتانیاهو در پرونده «فساد ۴۰۰۰» روز گذشته برگزار شد. نتانیاهو بعد از آن جلسه، محاکمه‌اش را «تلاش برای کودتا» توصیف کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در روز بیستم بهمن ماه در دادگاه حاضر شده و به همراه شرکای جرم در پرونده‌های فساد علیه خود، تمام اتهامات وارده را رد کرده بود.

اما اخیرا «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم هشدار داده بود که نتانیاهو قصد دارد با اخراج دادستان کل، از روند محاکمه فرار کند.

این دادگاه در شرایطی برگزار می‌شود که چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته باز هم نتوانسته بن بست سیاسی در این رژیم را حل و فصل کند و باز هم احزاب همسو با بنیامین نتانیاهو» حائز اکثریت آراء نشدند. رهبران حزب لیکود شخص نتانیاهو را عامل این ناکامی می‌دانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی