بازدید 6308

آغاز مذاکرات فنی ایران و آژانس اتمی در وین

روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر داد که مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار بود در تهران برگزار شود با تغییر برنامه، در وین و در کنار نشست کمیسیون مشترک برجام در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 19 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، تغییراتی در برنامه مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نگرانی‌های پادمانی آژانس درباره مواد هسته‌ای در ایران بوجود آمده است.

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با اشاره به مطلب فوق نوشت: «مذاکرات امروز آغاز شد، اما هیئت‌ها در حال حاضر در ایران نیستند و گفتگو‌ها با کارشناسان هسته‌ای ایران در وین در حال برگزاری است».

وی اضافه کرد: «ایران اوایل ماه جاری خواستار تاخیر در این گفتگو‌ها شده و اعلام کرده که کارشناسان هسته‌ای برای مذاکرات احیای برجام در وین حضور دارند؛ بنابراین گفتگو‌ها در وین در حال برگزاری است. این موضوع ممکن است برای ایران مناسب باشد و مقامات ارشد هسته‌ای می‌توانند سوالات آژانس را برطرف کنند».

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد که آژانس و ایران امروز روند متمرکزی را با هدف شفاف کردن موضوعات پادمانی آغاز کرده‌اند. این گفتگو‌ها بر اساس توافقی بود که در ماه مارس میان «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بوده است.

خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت: «موضوعات در سطح کارشناسان فنی برگزار شده است. نشست امروز در وین برگزار شد و کارشناسان ایرانی شرکت کننده، در نشست دیگری درباره برنامه جامع اقدام مشترک در بخش دیگری از وین، پایتخت اتریش نیز شرکت دارند».

سخنگوی دولت آلمان امروز خبر داد که در مذاکرات هسته‌ای ایران، ما شاهد تحرک، تغییر و میل به پیشرفت هستیم.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در صفحه توئیتر خود نوشت: «در جمع‌بندی نتایج دو هفته ارزیابی درباره احیای برجام می‌توانیم با رضایت بگوییم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است».

وی همچنین افزود: «با راهکار‌های عملی هنوز فاصله زیادی داریم، اما از فقط صحبت کردن به توافق کردن روی گام‌های مشخص برای حرکت به‌سمت اهداف رسیده‌ایم».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی