بازدید 57455
با اخراج رئال، سیتی و چلسی؛ پاری‌سن‌ژرمن فاتح لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد!

کودتا در فوتبال دنیا با تشکیل سوپرلیگ اروپا: ۱۲غول ناگهان از لیگ قهرمانان خارج شدند

از ساعات بامداد امروز به وقت تهران، با انتشار یک خبر فوری در نیویورک تایمز، رسما کودتای ۱۲ غول باشگاهی فوتبال در این صنعت پرطرفدار اعلام شد و لیگ جدیدی به نام سوپرلیگ اروپا اعلام موجودیت کرد. اخبار این چند ساعت التهاب را در تابناک بخوانید
کد خبر: ۱۰۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 19 April 2021

ساعتی پیش، دوازده باشگاه بزرگ اروپا در تصمیمی مشترک، شرکت در رقابت جدید سوپرلیگ اروپا و خروج از لیگ قهرمانان را اعلام کردند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بعد از گزارش فوری دیشب نیویورک تایمز و پرده برداری از اجرای علنی این تصمیم بحث برانگیز، فوتبال حرفه‌ای دنیا ساعات پر التهابی را گذراند؛ آث میلان، یوونتوس، اینتر میلان، رئال مادرید، بارسلوتا، اتلتیکومادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام در این لیگ حضور دارند.

تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ و دورتموند به این اتحادیه جدید ملحق نشدند تا ماجرا وارد فاز بحرانی شود. 

زلزله در فوتبال دنیا با تشکیل سوپرلیگ اروپا: ۱۲غول ناگهان از لیگ قهرمانان خارج شدند

لیگ جدید بزرگان فوتبال اروپا با عنوان سوپرلیگ را با این نشان بالا بشناسید. در این گزارش همه اتفاقات عجیب و سریع چند ساعت اخیر را مرور کرده ایم تا اگر هوادار فوتبال خارجی هستید، امروز را برای همیشه در ذهن‌تان داشته باشید.

پاری‌سن‌ژرمن قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد

در حالی که فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به مرحله نیمه نهایی رسیده و چهار تیم رئال مادرید و چلسی در کنار پاری‌سن‌ژرمن و منچستر سیتی، باید دو بازی این مرحله را برگزار کنند، چند رسانه معتبر از پایان این رقابت ها با اعلام قهرمانی پاریسی ها از سوی یوفا خبر می‌دهند!

پاری‌سن‌ژرمن در کنار بایرن مونیخ، تنها غول های بزرگی هستند که هنوز زیر بار تصمیم مشترک دوازده تیم بزرگ دیگر نرفته اند. به این ترتیب، پروژه سوپرلیگ اروپا اولین ضربه را به سه تیم رئال، سیتی و چلسی زده است؛ این خبر هنوز رسمی اعلام نشده است.

اسکای ایتالیا، اکنون شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ سه تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین سه تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید برای برگزاری این رقابت ها، از اتحادیه باشگاه های اروپایی خارج شده اند و در حال حاضر برگزاری بازی های باقی مانده رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در ابهام است.

 

حذف همه دوازده غول اروپایی از لیگ های داخلی

به نوشته تلگراف، شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ سه تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین سه تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا سوپرلیگ اروپا را برگزار خواهند کرد و به همین خاطر از تقویم رقابت های داخلی کنار گذاشته خواهند شد.

از آنجایی که مسئولان برگزاری رقابت های داخلی این کشورها مخالف برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند، این باشگاه ها از شرکت در رقابت های داخلی کشور خود منع خواهند شد. بدین ترتیب، از فصل آینده بدون سقوط تیمی از لیگ های داخلی، شاهد صعود سه تیم به لالیگا، شش تیم به لیگ برتر انگلیس و سه تیم به سری آ ایتالیا خواهیم بود.

AS؛ در همین راستا احتمال تعلیق ادامه رقابت‌های سری آ ایتالیا، لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا نیز وجود دارد. فدراسیون‌های فوتبال در این سه کشور کاملا به یوفا وفادارند و از دستور‌های یوفا پیروی می‌کنند. تیم‌های بوندسلیگا و لیگ ۱ فرانسه نیز به یوفا وفادار مانده اند و هنوز تیمی از این دو کشور موافقت خود با برگزاری سوپرلیگ اروپا را اعلام نکرده است. به همین دلیل رقابت‌های بوندسلیگا و لیگ ۱ فرانسه طبق برنامه دنبال خواهد شد.

طی ساعات آینده باید منتظر اخبار مهمی در رابطه با آینده لیگ های داخلی و رقابت های اروپایی بود.

 

BBC: هر دو لیگ اصلی فوتبال اروپا معلق شد

بی بی سی اسپورت نوشت: از جمع هشت تیم پایانی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، پنج تیم منچستریونایتد، آرسنال، رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی، رسماً حضور خود در سوپرلیگ اروپا را اعلام کرده اند. این باشگاه‌ها قوانین یوفا را نادیده گرفته و عملا از اتحادیه باشگاه‌های اروپا خارج شده اند. به همین دلیل ادامه رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا و لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۰/۲۱ فعلاً به حالت تعلیق درمی آید تا یوفا در این مورد تصمیم گیری کند. انتظار می‌رود یوفا به زودی خبر رسمی تعلیق رقابت‌های اروپایی را اعلام کند.

گفتنی است، اخبار متنوعی در این رابطه منتشر می شود و تا اعلام خبر رسمی یوفا باید منتظر ماند.

زلزله در فوتبال دنیا با تشکیل سوپرلیگ اروپا: ۱۲غول ناگهان از لیگ قهرمانان خارج شدند

جایزه نجومی برای پیوستن به حلقه غول‌ها

به نوشته وبسایت رسمی سوپرلیگ اروپا، دوازده باشگاه منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال، لیورپول، یوونتوس، میلان، اینتر، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید، موافقت خود را با برگزاری این رقابت‌های اعلام کرده اند و به عنوان تیم‌های موسس سوپرلیگ اروپا در مجموع مبلغ ۳.۵ میلیارد یورو را دریافت خواهند کرد که این مبلغ یک کمک هزینه برای اعمال تغییراتی در زیرساخت این باشگاه‌ها و جبران خسارات‌ ناشی از شیوع ویروس کروناست.

در بیانیه رسمی ذکر شده که این پول فقط به جهت جبران مشکلات اقتصادی است و جدا از پولی خواهد بود که در آینده از برگزاری سوپرلیگ دریافت می‌کنند.

 

بیانیه مشترک پرز و آنیلی رهبران کودتای بزرگ اروپا

فلورنتینو پرز به عنوان اولین رئیس تاریخ سوپرلیگ اروپا انتخاب شد.

رئیس باشگاه رئال مادرید ـ که با حضور و موافقت دوازده باشگاه بزرگ اروپایی به نوعی دست به کودتا علیه فیفا و یوفا زده و رسماً رقابت‌های سوپرلیگ اروپا را آغاز کردند ـ در خصوص تفکرات خود توضیح داد.

پرز در بیانیه‌ای که بامداد امروز منتشر کرد، گفت: در تمامی سطوح به فوتبال کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه درستی در دنیا خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی در دنیاست که بیش از ۴ میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه‌های بزرگ، پاسخگویی به خواسته‌های آنهاست.
آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس و نایب رئیس سوپرلیگ اروپا هم گفت: ما دوازده باشگاه موسس میلیارد‌ها هوادار در سراسر جهان داریم و ۹۹ جام قهرمانی در اروپا فتح کرده ایم. در این لحظه حساس دور هم جمع شده ایم تا امکان تغییر در رقابت‌های اروپایی را فراهم کنیم و بازی مورد علاقه خود را در موقعیتی پایدار در آینده‌ای طولانی مدت قرار دهیم، که همبستگی میان آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و به هواداران و بازیکنان غیرحرفه‌ای (آماتور) امکان گردش منظم در تیتر‌ها را می‌دهد که اشتیاق آن‌ها به بازی را ارضا خواهد کرد؛ در حالی که الگو‌های جذابی هم برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

 

رونمایی از شعار سوپرلیگ اروپا 

پس از اعلام رسمی برگزاری سوپرلیگ اروپا از تابستان، سایت رسمی این مسابقات افتتاح شد!

در سایت رسمی این بازی ها نوشته شده:

بهترین باشگاه ها، بهترین بازیکنان، هر هفته! 

همچنین توضیحاتی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات متشکل از ۲۰ تیم اروپایی ارائه شده است که ۵ تیم قابلیت صعود به این لیگ را خواهند داشت. در سایت رسمی سوپرلیگ عنوان شده که تیم‌ها در لیگ‌های داخلی هم حاضر خواهند بود، اما باید دید یوفا اجازه چنین چیزی می‌دهد یا خیر؟! به این ترتیب تیم‌های حاضر در سوپرلیگ می‌خواهند در میانه هفته مانند بازی‌های لیگ قهرمانان، سوپرلیگ را برگزار کنند.

زلزله در فوتبال دنیا با تشکیل سوپرلیگ اروپا: ۱۲غول ناگهان از لیگ قهرمانان خارج شدند

هشدار: سوپرلیگ اروپا بی‌اعتبار است، محروم می‌کنیم!

فدراسیون های فوتبال اروپا کاملا مخالف این لیگ هستند. یوفا به تیم ها و بازیکنانی که در سوپرلیگ اروپا بازی خواهند کرد، هشدار داد با جریمه و محرومیت های سنگینی روبرو می شوند. اکنون فیفا نیز به حمایت از یوفا پرداخته است.

هر رقابت یا لیگی که زیر نظر فیفا و کنفدراسیون های مربوط به آن برگزار نشود، عملاً فاقد اعتبار است. برگزاری سوپرلیگ اروپا، قدرت و اعتبار یوفا و فیفا را زیر سوال می برد. فیفا در بیانیه ای مخالفت خود با این لیگ را اعلام کرد:

فیفا مخالفت خود با این لیگ جدا شده از ساختار یوفا را اعلام می کند. این لیگ از قوانین و ساختارهای بین المللی پیروی نمی کند و از نظر فیفا فاقد اعتبار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
فیفا با یک قانون ساده می تواند این لیگ را نابود می کند: هر بازیکنی که با این باشگاه ها قرارداد جدید امضا کند حق حضور در جام جهانی را ندارد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
به جهنم خودشون جام جهانی کلاس بالا هم درست می کنند فوتبال امروز دنیا یعنی اینها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
از نظر قانونی میتونه؟؟؟؟؟؟؟
اسپانسر اکثر این تیم ها اعراب هستند

پیدا کنید پرررررررررررتقال فروش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
خدا نکنه یک نفر بیماری نژاد پرستی داشته باشه تا هر چیز بی ربط رو به قوم دیگه نسبت بده ، خدا شفات بده نژادپرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
یوفا خیلی عصبانی هستن
ولی فیفا و دادگاه ورزش نمیتونه نه تیمها رو محروم کنه نه بازیکنها رو
چون از لحاظ حقوقی هیچ تخلفی نکردن .
باشگاها میتونن هر زمانی که بخوان با هر تیمی که دوست دارن بازی دوستانه انجام بدن.
و ربطی به یوفا نداره.
لیگهای داخلی هم نمیتونن این تیم ها رو حذف کنن چون به شدت درآمد لیگشون پایین میاد
جلل الخالق
ایده جالبی نیست و به فوتبال ضربه می زند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
ایده ی جالبیه و به فوتبال کمک می کنه.
اینها ایلایت ففوتبال هستن و مطمئنا مدیران سیاستگذارشان بیشتر از شما درک فوتبالی دارند
این چه خبری هست که هیچ خبرگزاری دیگه منتشر نکرده و فقط تابناک زده؟
دروغ آوریل هستش؟
سرکاریه؟
پاسخ ها
داود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
خبر درسته. با یک جستجوی تازه در اخبار خارجی میتونی پیداش کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
شما ظاهرا بی خبری
همه جا خبرش هست
بازی بزرگان
دنیا داره تموم میشه
خداحافظ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
سلام برسون
از کنار برو
اشباع فوتبال در اروپا
چه مسخره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
اصلا هم مسخره نیست.میشه یه لیگ کاملا
NBAحرفه ای مثل لیگ
اواخر دهه ۹۰ میلادی چند تا باشگاه بزرگ اروپایی میخواستن سوپر لیگ اروپا رو راه بندازن که یوفا با افزایش جایزه و تعداد تیمهای لیگ قهرمانان جلوی اون رو گرفت. اما انگار این بار خیلی جدی هستن. ولی اگه از رقابتهای داخلی کنار گذاشته بشن اعتبارشون پایین میاد. باید دید در آینده چی پیش میاد.
فعلا که فوتبالها بدون تماشاگره و اصلا دیدنش حال نمیده. من یک سال و نیمه هیچ بازی ایی رو حتی از تلویزیون ندیدم. هیجان فوتبال به تماشاگره
چه خفن!!!
عجب دوره ای زندگی میکنیم
همه چیز داره بهم میریزه
ای کاش همین داستان سر باقی ساختارا مثل سازمان ملل هم بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
که بعدش چی بشه؟
یعنی فکر می کنی نظم فعلی به هم بخوره
یه چیزی میاد که به نفع ما و شما است؟
لزوما اینطور نیست
در دهه 1930 جنگ حهانی شروع شد
همه نظمها هم به هم ریخت
کلی هم تلفات داد
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
دوران ترسناکیه
آلمانی های خودشیرین و ترسو
امیدوارم سازمانهایی که دست اشرار جهان است و قدرت اونها رو در همه موضوعات ورزشی، فرهنگی، رسانه ای، سیاسی ... تقویت می کنن یکی یکی متلاشی بشن و دنیایی آزاد و شفاف و بدون انحصار و تمامیت خواهی شاهد باشیم.
پاسخ ها
آنیم
| Netherlands |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
الان این تصمیم خودش موجب ایجاد انحصار می شه که.
خوبه
خسته شدیم از قوانین فوتبال تکراری
بنظر من مشت هم ازاد کنید فوتبال شائولین ببینیم
احتمال زیاد اینکار با هماهنگی دولتهایی که این باشگاها درآن هستند صورت میگیره والا کافیه دولتها بیان دخالت کنن در برگزاری یا انتخاب هییت رییسه این باشگاهها بعد این باشگاها میخوان چکار کنن برن به فیفا شکایت کنن یا به یوفا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
مگه ایرانه که باشگاه دولتی باشه
حتما عملی میشه. پول همه کار میکنه.
دمشون گرم
شما فرض کنید سال بعد سوپرلیگ باشه، لیگ قهرمانان باشه (بدون این 12 تیم) و یورولیگ هم باشه، شما باید بین بازی رئال-منچستر و بازی لستر-بتیس یکی رو انتخاب کنی، مطمئنا اولی رو انتخاب میکنی، و این یعنی حق پخش بیشتر برای سوپرلیگ و کمتر برای بقیه جام ها، به نظرم در نهایت حرف باشگاه های بزرگ به کرسی میشینه،
تیم های آسیایی هم باید یه سوپر لیگ برای خودشون درست کنن پرسچولیس چیش از بارسلونا یا رئال مادرید کمه
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
پرسچولیس نمیدونم

ولی پرسپولیس کلی امکانات کم داره
بلاخه بعد چن وقت یه دوه فوتبال جون دار میبینیم بینظیر تیمای ضعیفم که مشکل دارن میتونن خودشونو قدرت مند کن جز اون 5 تا بشن ولی در کل خیلی خوب میشه یه دوره فوتبال شیک رو میبینیم
فقط یک چیز میگویم این رو تو کاغذ بنویسید با این کار روح فوتبال به مرور از بین میره و اون لذت و عمق معنوی شو از دست میده

شاید تو ذهن خیلی ها این نره ولی امیدوارم این نظر ثبت باشه و 5 سال بعد ببینن که چقدر روح و حقیقت فوتبال کم رنگ شده است .
در کل رقابت های همه تیم ها خراب و بدون جذابیت میشه اما در عوض خود. سوپر لیگ اروپا بسیار جذاب میشه
من حس می کنم بعضی ها قضیه رو نگرفتن اولن خیلی جالب نیست هر هفته ده سری تیم های قوی و پولدار با هم با هم بازی کنن دوما این فقط به خاطر پول و قدرته این ها میخوان خودشون همه چیو زیر سلطه داشته باشن با اینکه من طرفدار دو آتیشه لیورپولم اما طرفدار مدیران نیستم و چون بایرن هم دوست دارم اگه قطعی بشه این ماجرا و یورگن بره بایرن منم میرم این سوپر لیگ اجازه نمیده تیم های ضعیف فرصت داشته باشن
همین دوازده تیم اگر بخواهند با هم مسابقه بدن( بدون دسته بندی و گروه و...) می دانید چند تا مسابقه زیبا و پرهیجان می بینید برای کل سال بازی قشنگ و پر تماشاچی دارند
حق با منه
صد در صد این ایده خام و عحولانه شکست میخوره
این را همه بدانننننننننننننننننننننننننننننننننند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی