بازدید 4167
۱

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۴۲ میلیون تن

با سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، باز هم به فاصله دو روز، یک میلیون نفر بر شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جهان افزوده شد. یک میلیون نفر که ابتلایشان به ویروس کرونا مسجل شده، نه آنهایی که مورد تست پی سی آر قرار نگرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 19 April 2021
تابناک اجتماعیبا سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران، باز هم به فاصله دو روز، یک میلیون نفر بر شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جهان افزوده شد. یک میلیون نفر که ابتلایشان به ویروس کرونا مسجل شده، نه آن‌هایی که مورد تست پی سی آر قرار نگرفته‌اند.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۴۲ میلیون تنبه گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۴۲ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که حدود ۳۲.۵ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، بیش از ۱۵ میلیون نفر از ایشان را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و حدود ۱۴ میلیون نفرشان برزیلی هستند. سه کشور در سه قاره مختلف با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت.

بعد از این کشوره فرانسه، روسیه، بریتانیا و ترکیه با بیش از ۴ میلیون مبتلا رتبه‌های چهارم تا هفتم را به خود اختصاص داده اند و ایتالیا، اسپانیا و آلمان با بیش از ۳ میلیون مبتلا، در رتبه‌های هشتم تا دهم قرار گرفته اند. جایگاه کشورمان در این رتبه بندی پانزدهم است.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، از سه میلیون و سی هزار تن عبور کرده است؛ عددی بزرگ که تصویر خوبی از مرگ و میر این بیماری به دست نمی‌دهد، مگر آنکه به جایش از «نرخ مرگ» استفاده کنیم که بر اساس آن، تا این لحظه نرخ مرگ در جهان ۲.۵ درصد است.

بر اساس این آمار، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵۸۰ هزار، برزیل با بیشتر از ۳۷۰ هزار و مکزیک با ۲۱۲ هزار جان باخته، رتبه‌های اول تا سوم را در جدول جان باختگان را از آن خود کرده اند و جایگاه کشورمان با بیش از ۶۶ هزار جان باخته، رتبه دوازدهم جهان است.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۱۲۰ میلیون نفر فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار آمریکاست که حدود ۲۵ میلیون بهبود یافته دارد و هند با حدود ۱۳ میلیون و برزیل با بیش از ۱۲ میلیون بهبود یافته، رتبه دوم و سوم را در اختیار دارند و رتبه کشورمان در آن پانزدهم است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از 80 میلیون نفر ایرانی چند نفر تست داده اند؟ آمارش رو با 300 میلیون نفر آمریکایی مقایسه کنید تا بفهمید دلیل بالا بودن ابتلا در آمریکا و در صدر جدول بودن برای چیست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی