بازدید 5234

نظر مشاور امنیت ملی آمریکا درباره خروج از افغانستان

مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که هیچ ضمانتی درباره رویداد‌هایی که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان می‌افتد وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲ 18 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از  فارس, «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حتی پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، از اهتمام به افغانستان خودداری نخواهد کرد.

وی که با سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد، گفت: «هیچ ضمانتی درباره رویداد‌هایی که در افغانستان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی اتفاق می‌افتد، وجود ندارد».

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که بایدن هیچ تصمیمی برای بازگرداندن نیرو‌های آمریکایی به افغانستان در آینده ندارد.

سالیوان اضافه کرد: «تمام کاری که واشنگتن می‌تواند انجام دهد تقویت توانایی نیرو‌ها و ملت افغانستان در دفاع از کشورشان است».

هفته گذشته، جو بایدن رسما زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد. بایدن گفت که تمامی نظامیانش را تا ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، از افغانستان خارج می‌کند.

همزمان با این، ناتو نیز اعلام کرده است که به‌همراه آمریکا از افغانستان خارج می‌شود.

بایدن در عین حال گفته بود که کمک‌های دیپلماتیک و بشردوستانه به افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی نیز ادامه خواهد داشت.

از سویی دیگر نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به کابل، در دیدار با اشرف غنی گفت که خروج نیرو‌های کشورش از افغانستان، به معنای تضعیف مناسبات استراتژیک میان دو کشور نخواهد بود.

با این حال، گروه طالبان از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از افغانستان استقبال کرده، اما در عین حال آمریکا را به‌خاطر تأخیر در خروج نظامیانش، به نقض توافق‌نامه دوحه متهم کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان