بازدید 6034

محاکمه غیابی عامل قتل کارگر پاکستانی

کد خبر: ۱۰۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 18 April 2021

رسیدگی به پرونده قتل مرد پاکستانی درحالی در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که متهم این پرونده هنوز دستگیر نشده و قرار است به صورت غیابی محاکمه شود.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از 2 سال قبل با کشف جسد مردی پاکستانی به نام اسکندر در یک ساختمان نیمه‌کاره آغاز شد. تحقیقات پلیس مشخص کرد که او چند سالی است که به ایران آمده و کارگری می‌کرده است.

در ادامه پسرعموی اسکندر که برای شناسایی جسد به پلیس رفته بود، گفت: من و اسکندر چند سالی بود در ایران کارگری می‌کردیم و هر چند ماه یک‌بار هم برای دیدن خانواده‌های‌مان به پاکستان می‌رفتیم. اسکندر چند وقتی بود که با یکی از هموطنانم به نام یحیی اختلاف پیدا کرده بود. او قصد داشت پس‌اندازهای اسکندر را بگیرد و پسرعمویم مقاومت می‌کرد و همین موضوع باعث شده بود که یحیی چندبار پسرعمویم را تهدید به مرگ کند و حالا هم فکر می‌کنم او در قتل اسکندر نقش داشته است.

با توجه به اظهارات پسرعموی مقتول و گزارش تیم تجسس و نظریه پزشکی قانونی یحیی به عنوان اصلی‌ترین مظنون پرونده مورد پیگرد قرار گرفت. اما ردیابی‌های پلیس برای دستگیری یحیی راه به جایی نبرد تا اینکه پسرعموی مقتول بار دیگر به اداره آگاهی رفت و عنوان کرد که به تازگی متوجه شده یحیی به صورت قاچاقی از ایران به بنگلادش گریخته است.

با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده بود مأموران از پلیس اینترپل کمک خواستند اما بازهم به نتیجه‌ای نرسیده و ردی از متهم به دست نیامد.

به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست علیه یحیی و با شکایت اولیای دم برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و قرارشد متهم به صورت غیابی محاکمه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر