بازدید 5921

تعهد آمریکا و چین برای همکاری در زمینه آب‌وهوایی

آمریکا و چین دو رقیب اصلی در عرصه بین الملل که به تازگی تنش‌های آنها افزایش یافته، در یک بیانیه مشترک متعهد به همکاری در زمینه بحران آب و هوایی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 18 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، واشنگتن و پکن به دنبال سفر جان کری نماینده دولت آمریکا در امور اقلیمی به شانگهای چین در بیانیه‌ای متعهد به همکاری در زمینه بحران آب و هوایی شدند.

کری و شی شنهوا همتای چینی وی در بیانیه‌ای اعلام کردند که واشنگتن و پکن متعهد به همکاری با یکدیگر و دیگر کشورهای برای مقابله با بحران آب و هوایی هستند که باید با جدیت و اضطرار به آن رسیدگی شود.

کری نخستین مقام رسمی دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا است که به چین سفر کرده و امید دو کشور را به همکاری دو طرف در مواجهه با این چالش جهانی برغم شدت گیری تنش‌های اخیر این دو قدرت جهانی، زنده کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مشترک دو کشور چین و آمریکا که با هم عامل انتشار تقریبا نیمی از گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند، راه‌های بسیاری برای همکاری تعیین شده است.

در بیانیه مشترک دو کشور بر اقداما های مربوطه و همکاری در روندهای چند جانبه، از جمله “کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییر اقلیم” و “توافقنامه پاریس" تأکید شده است.

بایدن بر خلاف دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا رسیدگی به چالش‌های مربوط به تغییرات اقلیمی را در اولویت‌های سیاست خود قرار داده است. آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن به توافق اقلیمی پاریس که در سال ۲۰۱۵ امضا شد، بازگشت.

این توافق در زمانی جان کری به عنوان وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، به امضا رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر