بازدید 8107

اردوغان به دبیرکل ناتو چه گفت؟

رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر لزوم حمایت از دولت جدید لیبی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 17 April 2021

به گزارش تابناک، به نقل از المیادین، رجب طیب اردوغان٬ رئیس‌جمهور ترکیه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه تماس تلفنی پیرامون مسائل منطقه‌ای، افغانستان و بحران روسیه و اوکراین برقرار کردند.

دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد طرفین در این تماس تلفنی، پیرامون مسائل منطقه‌ای به ویژه بحران روسیه و اوکراین، دریای اژه، مدیترانه شرقی، تحولات لیبی و افغانستان تبادل نظر کردند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: باید از دولت جدید لیبی در زمینه دفاعی و امنیتی پشتیبانی شود. ترکیه نیز در چارچوب توافق‌نامه‌های امضا شده در این راستا همکاری و حمایت لازم را انجام خواهد داد.

اردوغان در ادامه به دبیرکل ناتو گفت: حمایت از افغانستان با استفاده از امکانات و توانایی‌های ناتو باید به موثرترین شکل ممکن ادامه یابد.

وی درباره تحولات روسیه و اوکراین نیز تصریح کرد: بحران روسیه و اوکراین باید از طریق گفتگو و بر اساس تمامیت ارضی اوکراین و توافق‌های مینسک حل شود.

اردوغان تاکید کرد که در نتیجه اقدامات سازنده و تداوم رایزنی‌های ترکیه، امروزه جو آرامی در دریای اژه و مدیترانه شرقی حاکم است.

این تماس همزمان با سفر عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی برای تقویت همکاری‌های نظامی و اقتصادی به مسکو است.

کابینه الدبیبه و محمد المنفی، رئیس جدید شورای ریاستی لیبی مامور برقراری دوباره اتحاد میان نهادهای این کشور جنگ زده هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی