بازدید 8097

اردوغان به دبیرکل ناتو چه گفت؟

رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر لزوم حمایت از دولت جدید لیبی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 17 April 2021

به گزارش تابناک، به نقل از المیادین، رجب طیب اردوغان٬ رئیس‌جمهور ترکیه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه تماس تلفنی پیرامون مسائل منطقه‌ای، افغانستان و بحران روسیه و اوکراین برقرار کردند.

دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد طرفین در این تماس تلفنی، پیرامون مسائل منطقه‌ای به ویژه بحران روسیه و اوکراین، دریای اژه، مدیترانه شرقی، تحولات لیبی و افغانستان تبادل نظر کردند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: باید از دولت جدید لیبی در زمینه دفاعی و امنیتی پشتیبانی شود. ترکیه نیز در چارچوب توافق‌نامه‌های امضا شده در این راستا همکاری و حمایت لازم را انجام خواهد داد.

اردوغان در ادامه به دبیرکل ناتو گفت: حمایت از افغانستان با استفاده از امکانات و توانایی‌های ناتو باید به موثرترین شکل ممکن ادامه یابد.

وی درباره تحولات روسیه و اوکراین نیز تصریح کرد: بحران روسیه و اوکراین باید از طریق گفتگو و بر اساس تمامیت ارضی اوکراین و توافق‌های مینسک حل شود.

اردوغان تاکید کرد که در نتیجه اقدامات سازنده و تداوم رایزنی‌های ترکیه، امروزه جو آرامی در دریای اژه و مدیترانه شرقی حاکم است.

این تماس همزمان با سفر عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی برای تقویت همکاری‌های نظامی و اقتصادی به مسکو است.

کابینه الدبیبه و محمد المنفی، رئیس جدید شورای ریاستی لیبی مامور برقراری دوباره اتحاد میان نهادهای این کشور جنگ زده هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل