بازدید 16185
جریمه ۷۵۰ میلیونی و محرومیت علیه قرمز‌ها برای ناشیگری کارگزار

عواقب شکایت هند: آیا پرسپولیس ۳ امتیاز جریمه می‌شود؟

هر فردی که نفرت و خشونت را به صورت عمومی منتشر کند، با جرایمی مواجه می‌شود. اگر این فرد بازیکن فوتبال باشد، حداقل برای ۱۵ مسابقه تعلیق می‌شود و حداقل ۳ هزار دلار جریمه می‌شود. اما برای هر فرد دیگری محرومیت حداقل ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده. اگر باشگاه یا فدراسیون چنین کاری کرده جرایمی تا ۳۰ هزار دلار و محرومیت مواجه خواهد شد
کد خبر: ۱۰۴۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴ 16 April 2021

در زمان سفر پرسپولیس به هند، صفحه رسمی این باشگاه در اینستاگرام، با انتشار متنی به جنگ ۲۸۳ سال قبل ایران و هند اشاره کرد و با ادبیات به دور از احترام از این رویاد یاد کرد. پس از این موضوع با وجود عذرخواهی رسمی باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال هند به صورت رسمی از پرسپولیس شکایت کرد که این موضوع باعث نگرانی هواداران این باشگاه شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، برخی رسانه ها از احتمال کسر امتیاز از نماینده ایران خبر داده اند اما یک وکیل دعاوی فوتبال به ایسنا گفته است: طبق اساسنامه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همینطور اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که باشگاه پرسپولیس هم به عنوان یک شخصیت حقوقی این اساسنامه را پذیرفته، بازی فوتبال برای ایجاد صلح و دوستی میان ملت‌ها است و بنابراین زبان فوتبال زبان غیرسیاسی و مبتنی بر صلح و دوستی است. بدیهی است چنانچه اتفاق یک رویداد که چنین سال قبل رخ داده با بی خردی شخصی در صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام منتشر شده، باعث تحقیر ملت هند شده است؛ بنابراین این با اساسنامه فدراسیون فوتبال جهانی در تضاد است، چون هدف از فوتبال برقراری صلح و دوستی است. کسی که چنین پستی را منتشر کرده از فلسفه برگزاری مسابقات فوتبال بی اطلاع بوده است. یک فرد بی خرد را مسئول صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام کرده‌اند که این مشکل را به وجود آورد.

شکرریز در پاسخ به این سوال که با شکایت فدراسیون فوتبال هند، چه تبعاتی در انتظار باشگاه پرسپولیس است، گفت: در ماده ۵۴ و ۵۸ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره این موضوع صحبت شده است. در این ماده نوشته شده هر فردی که نفرت و خشونت را به صورت عمومی منتشر کند، با جرایمی مواجه می‌شود. اگر این فرد بازیکن فوتبال باشد، حداقل برای ۱۵ مسابقه تعلیق می‌شود و حداقل ۳ هزار دلار جریمه می‌شود. اما برای هر فرد دیگری محرومیت حداقل ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است. یعنی هر عضوی از باشگاه یا فدراسیون چنین کاری کرده با این جرایمی تا ۳۰ هزار دلار و محرومیت مواجه خواهد شد. در ادامه هم نوشته شده که چنانچه این موضوع در صفحه‌های اجتماعی (اینستاگرام) منتشر شود، با مجازات همراه خواهد بود.

او همچنین گفت: الان بهترین کار این است که مسئولان باشگاه پرسپولیس با فرد خاطی برخورد و نتیجه این کار را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام و از فدراسیون فوتبال هند هم به صورت رسمی عذرخواهی کنند و از آن‌ها بخواهند از شکایت خود صرف نظر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
اول اینکه روایت تاریخ چیزی نیست که بخوان ثابت کنند.
دوم، هیچ کسی حق تحقیر دیگران را به بهانه های واهی کشور گشایی و قدرت ندارد.
سوم، آدم های خاطی باید مجازات و فرهنگ زورگویی باید محکوم بشه.
حماقت تمامى ندارد. از حمله استقلالى ها به طرف مربى بعد از گل با توجه به ممنوعيت و ادا درآوردن نوك حمله در بازى با تيم جشم بادامى و...................حماقت تمامى ندارد.
پرسپولیسی ها فکر می کنند مثل داخل ایران می توانند به همه توهین کنند ولی قوانین جهانی مثل قوانین داخل کشور نیست که از همه تخلفات این عزیز دردانه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال چشم پوشی کرده و حتی تشویق نماید! حق تیم های داخلی به خصوص شهرستانی در توهین تماشاگران پرسپولیسی به تورکها را شاید خارجی ها بتوانند بگیرند انشاالله.
این قرمز ها اصلاً مراقب رفتارشون نیستن یا شکلک در میارن یا حرف زیادی می زنن.
نتیجه سیاسی کاری و شاخ و شونه کشیدن برای کل دنیا
فحش و ناسزاهای قومی که البته 90 درصد متوجه اذربایجانی هاست سالهاست در ایران مرسومه ولی نمایندگان و مسئولان نالایق این مناطق عرضه شکایت و محرومیت ایران را ندارند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
آنهایی که منفی می دهند یک نژاد پرست هستند.0
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
آقا ناصر نژاد پرستی تو پیام شما نهفته است!
حتما باید به همه ثابت کنیم چه ملت بافرهتگی هستیم؟ مشکل یکی دو تا که نیست همه جا همینجوریه! خداییش همین الان اخبار فوتبالی راجع به تیمهای عربی رو بخونید. انگار پدرکشتگی داریم با همه! حالا یا میبریم یا میبازیم دیگه. ما ها چمونه؟
یه مشت بیشعور میشن ورزشکار ...
تا بوده همین بوده ...
پیام باشگاه پرسپولیس پیامی برای خود پرسپولیسی ها بوده و برداشت‌های مختلفی میشه کرد. لزوما بار منفی نداره و هندی ها بجای این کارهای بیهوده بهتره کیفیت میزبانی خودشون رو افزایش بدن با این امکانات عجیبشون
این باشگاه اگر صاحب داره لطفا این فرد خاطی را معرفی کنه
الحمدالله نمردیم و دیدیم اون عده ای که تا حالا توی غار بودن و جرات اظهار نظر در مورد پرسپولیس کبیر را نداشتند، الان اومدن بیرون و بغضشون ترکیده و دارن شکر پراکنی میکنن!!!
خب حالا که هستین و ماشاالله کم هم نیستین، بفرمایید در 5 سال گذشته کی و چه موقع توانستید از نظر فنی و فوتبالی جلوی پرسپولیس کبیر ایستادگی کنید؟ از فوتبال حرف بزنید و در مستطیل سبز خودتون رو نشون بدید.

نه من و نه هیچ کس دیگه ای این پست اینستاگرامی باشگاه رو تایید نمیکنه، کار بد، همیشه بد است.

ولی سرچشمه این حاشیه هایی که برای پرسپولیس کبیر درست میشه، کاملا مشخص هست، هر آدم فوتبالی آن را میفهمد، سرچشمه این حاشیه ها همانهایی هستند که با انتصاب افراد کارنابلد در راس باشگاه، منجر شدند تا یک کارگزاری بی کفایت، به زور و با یک قرارداد ترکمانچایی به پرسپولیس کبیر تحمیل شود. همانهایی هستند که افرادی نظیر طاهری، گرشاسبی و برانکو ایوانکوویچ ،شجاع خلیل زاده و بشار رسن و علیپور و... را از پرسپولیس کبیر فراری دادند.

پروژه زمین زدن پرسپولیس کبیر خیلی وقته که کلید زده شده، چون این تیم از دل مردم درآمده و مظلوم هست. چون این تیم وابستگی به جایی نداره. چون نون بازو و زحمات خودش رو میخوره. چون آویزون این نهاد و اون نهاد نیست. چون پول بیت المال رو حیف و میل نمیکنه.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
واقعا خنده داره حرف هاتون، اتفاقا این تیم یک تیم دولتیه و داره پول بیت المال رو حیف و میل میکنه و با زد و بند وزارتی ها و فدراسیونی ها و پول بیت المال به صورت کذایی قهرمان میشه!0.
هیچ جوره نمیشه این دخالت سیاسی و تبعیض رو تحمل کرد۔
خبرها حاکی از ورود وزارت خارجه و شخص عراقچی برای راضی کردن هندی هاست۔
قبلن هم شخص رییس جمهور برای قضیه طارمی با ترکیه و اردوغان مذاکره کرده بود۔
واقعن باید برای این فوتبال و حامیان و تبعیض و حماقت افسوس خورد۔
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار