بازدید 5591

تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق بررسی می‌شود

قائم مقام وزارت خارجه عراق امروز با سفیر آمریکا درباره تشکیل کمیته‌های فنی نظامی به منظور عملی کردن نتایج گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور و استقرار نظامیان آمریکایی در خارج از عراق بحث و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 15 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، قائم مقام وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه با سفیر آمریکا در بغداد دیدار و درباره راه‌های تشکیل دو کمیته نظامی فنی از دو کشور بحث و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: دو طرف نتایج دور سوم گفت‌وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا را مورد بررسی قرار دادند و توافق شد که تلاش‌های مشترک برای فعال کردن توافق نامه چارچوب استراتژیک بین دو کشور تسریع شود.

وی افزود: دو طرف توافق کردند که به منظور تعمیق و گسترش زمینه‌های همکاری بین دو کشور، جلسات کارگروه‌های تخصصی را در زمینه‌های مورد توافق برگزار کنند.

این مقام عراقی تصریح کرد: در جلسه امروز همچنین راه‌های تشکیل کمیته فنی نظامی عراقی و یک کمیته فنی نظامی آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت تا این کمیته‌ها با برگزاری نشست فوری، نتایج دور سوم گفت‌وگوی راهبردی را درباره انتقال به مرحله جدید از همکاری امنیتی و استقرار نیرو‌های رزمی آمریکا در خارج از عراق عملی کنند.

«بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم سه روز پیش در اظهاراتی تلویزیونی گفت که کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع پارلمان اطلاع داده که آمریکا در دور سوم گفتگو‌های راهبردی با خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

او اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن را مساله‌ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین خواند و گفت: بر اساس توافق اخیر، نیرو‌هایی که در عراق باقی خواهند ماند، آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

دور سوم گفتگو‌های راهبردی میان واشنگتن و بغداد هجدهم فروردین ماه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های فرهنگی برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل