بازدید 11530

گرامی‌مقدم: باید منتظر یک معجزه باشیم

عضو حزب اعتماد ملی عنوان کرد: ورود چهره جوانی مثل سید حسن خمینی می‌توانست امیدبخش باشد بعدازاین باید در انتظار یک معجزه باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 15 April 2021

به گزارش «تابناک»، اسماعیل گرامی مقدم عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با برنا، در رابطه با عدم حضور حسن خمینی در انتخابات و وضعیت اصلاح‌طلبان پس از غیاب او عنوان کرد: حسن خمینی سرمایه بزرگی برای کشور، نظام، مردم و اصلاح‌طلبان است و تأکید مقام معظم رهبری بر عدم حضور او هم نشان از تأثیر او است.

او افزود: اگر حسن خمینی تمایلی به شرکت ندارد و یا اگر به گفته خودش رهبری صلاح ندانسته تا ایشان به انتخابات بیاید بر عرصه انتخابات تأثیر می‌گذارد. این مسئله به معنی نامزد نداشتن اصلاح‌طلبان نیست و یا اینکه اصلاح‌طلبان حالتی انفعالی خواهند داشت و انتخابات را رها می‌کنند.

گرامی مقدم خاطرنشان کرد: ما عقیده داریم هر اتفاقی که می‌افتد باید در صندوق رأی بیفتد. به همین دلیل نامزدهای دیگر اصلاح‌طلب می‌توانند وارد انتخابات شوند و رقابت داشته باشند. در این راستا منتظر می‌مانیم تا چهره‌ای شناخته‌شده‌تر از اصلاحات وارد انتخابات شود و مردم برای رفع مشکلات به او اعتماد کنند. اما یقیناً با ورود چهره‌ای مثل حسن خمینی به انتخابات، آوردن مردم به صحنه آسان‌تر بود.

او تأکید کرد: اگر در شرایط فعلی شورای نگهبان کاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان را هم رد صلاحیت کند شاهد روند خوبی در انتخابات نخواهیم بود، چیزی به انتخابات نمانده و همه باپوست و گوشت و استخوان فضای سرد انتخابات را احساس می‌کنیم. رد صلاحیت شدن چهره‌ها می‌تواند ما را با کاهش بی‌سابقه مشارکت در انتخابات روبرو کند این مسئله اساساً باعث از دست رفتن فرصت‌ها، شکاف بین حاکمیت و مردم خواهد شد و ویترین جمهوری اسلامی تَرک برمی‌دارد.

گرامی مقدم ادامه داد: شاید در خلال انتخابات این اتفاقات به‌سرعت رخ بدهد اما قطعاً به سرعت‌ترمیم نخواهد شد. این‌یک مسئله است و این دست حرکت‌ها طرفداران عدم مشارکت را بیشتر تقویت می‌کند. کسانی که به دنبال شرکت نکردن در انتخابات هستند بیشتر تقویت می‌شوند و همین به نفع جریان اقلیت است که می‌خواهند قوه مجریه را در اختیار بگیرند.

او اظهار کرد: اولین نامزدی که می‌تواند آرا مردم را جلب کند و موجب مشارکت شود حسن خمینی بود و بعد آقای ظریف بعدازاین دو باید در عرصه انتخابات دید چه اتفاقی می‌افتد. وضعیت ناامیدکننده است متأسفانه چون احزاب سیاسی در کشور ما نهادینه نشده‌اند همچنان یک پای اتکا به چهره‌های ملی است و این افراد اساساً وارد احزاب نمی‌شوند.

این چهره اصلاح‌طلب در پایان یادآور شد: ورود چهره جوانی مثل سید حسن خمینی می‌توانست امیدبخش باشد بعدازاین باید در انتظار یک معجزه باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی