بازدید 39444
بازتاب

حمله سراسری به سرمربی پورتو: چرا طارمی یکساعت روی نیمکت بود؟

لحظه جادوی او هواداران را به این فکر وا می‌دارد که اگر او زودتر به زمین می‌آمد و وقت کافی داشت نتیجه بازی چه می‌شد؟ حتی رسانه های انگلیسی چون گاردین هم این تلنگر را به چلسی زده اند که مدیون اشتباه کونسیسائو هستند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 15 April 2021

24 ساعت بعد از پایان مسابقه حساس چلسی و پورتو در دور برگشت مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هنوز رسانه ها و افکارعمومی پرتغال مشغول کوبیدن کونسیسائو بابت نیمکت نشینی مهدی طارمی هستند.

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی طارمی که از محرومیت بی دلیل برمی گشت، به طرز عجیب و سئوال برانگیزی مسابقه حیاتی را روی نیمکت آغاز کرد، اما در سی دقیقه پایانی مثل همیشه با تیمش در جستجوی گل بود. لحظه جادوی او هواداران را به این فکر وا می‌دارد که اگر او زودتر به زمین می‌آمد و وقت کافی داشت نتیجه بازی چه می‌شد؟ حتی رسانه های انگلیسی چون گاردین هم این تلنگر را به چلسی زده اند که مدیون اشتباه کونسیسائو هستند. این سئوالی است که باعث انتقادات گسترده هواداران پورتو از کونسیسائو سرمربی پورتو در شبکه‌های اجتماعی شده است.

طارمی که حالا در اوج محبوبیت و شهرت است در سه ماه متوالی عنوان بهترین مهاجم فوتبال پرتغال را ازآن خود کرده و شاید از حالا جدایی خود را به مقصد یک تیم بزرگ دیگر قطعی کرده باشد. او از الغرافه به پرتغال آمد و در اوج ناشناختگی با عزم راسخ برای موفقیت کنار ساحل جنوبی اروپا لنگر انداخت. در مصاحبه‌ای که با روزنامه پرتغالی O Jogo داشت، طارمی گفت که او یک قرارداد بزرگتر - به ارزش ۲.۹ میلیون دلار (۲.۵ میلیون یورو) - در قطر را رد کرد تا به ریوآوه برود و خیلی زود با شیرجه‌ها و هوش بی‌نظیرش همه را به تعجب وا بدارد.

حمله سراسری به سرمربی پورتو: چرا طارمی یکساعت روی نیمکت بود؟

مهدی در سال ۲۰۲۰ از تیم رقیب پرتغالی ریوآوه به پورتو نقل مکان کرد و اکنون یکی از اعضای حیاتی تیم است، درحالی که در زمان قرعه کشی لیگ قهرمانان بعد از مرحله مقدماتی کمتر شانسی برای حضور در ترکیب به او داده می‌شد. ایرانیان در داخل و خارج از کشور، روزنامه‌نگاران، بازیکنان فعلی و سابق، بازیگران، ورزشکاران و حتی مقامات سیاسی بعد از اینکه طارمی دیشب چنین گلی زد، با هجوم به صفحات اجتماعی در این احساس غروز با وی شریک شدند. او البته تنها ایرانی‌ای نیست که چنین ضرباتی را شگرد دارد.

در ژانویه ۲۰۲۰، علیرضا جهانبخش ایرانی یک قیچی تعجب آور برای برایتون در لیگ برتر به ثمر رساند، اما مقابل کدام تیم؟ چلسی! تیمی که پس از زنده ماندن بعد از نود دقیقه ترسناک، به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند و در آنجا به مصاف رئال مادرید یا لیورپول می‌رود.

توماس توخل، سرمربی آبی‌ها پس از پایان مسابقه، در صحبت‌های باورنکردنی تلاش طارمی را "خوش شانسی" خواند و تیمش را به دلیل عملکرد عملی آن در بازی برگشت تحسین کرد. او گفت:"بازی در برابر آن‌ها برای فرار از فشار بسیار سخت بود، اما با گذشت هر دقیقه ما این کار را بهتر و بهتر انجام دادیم. "، اما شاید او خوش شانس بود که سرمربی تیم پرتغالی چنین تصمیمی گرفت؛ راستی چرا طارمی یکساعت نیمکت نشین بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
ایران باید از سرمربی پورتو شکایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
(:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
یه خورده آب خنک بخور حالت خوب میشه
شیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
به ایران چه ربطی داره!؟ باشگاه یه کشور دیگه اس و خودشون رئیس و مدیرعامل دارن
باید از پرتو انتقام سخت گرفت
طارمی پتانسیل اخراج شدنش بالاست و کنسیسائو ریسک نکرد.
به نظر من مجلس انقلابی باید بیانیه بدهد
افکار عمومی مردم پرتغال درست گفته است. حق با این طرز فکر است.
به راستی مهدی طارمی بازیکن باهوشی است
ما کی درست میشیم؟ یارو مربیه درست یا غلط تشخیص داده تو تیم نذارتش، تو این مورد هم باید اظهار نظر کنیم؟ مردم بیکار میچرخند سوژه پبدا کنند!
فقط اعدام
سلام سالهاست که فوتبال دنبال میکنم اما بدو شک چنین ضرباتی و در چنین لحظاتی از یک بازیکن آب دیده برمیاید
توخل به طارمی گفته خوش شانس؟!
کاشکی از اول بازی میرفت تو زمین هتریک می‌کرد، تا حساب کار دستش بیاد،...
تفاوت زیدان با کونسسائو تو همینه، یعنی اگه بازیکنی آماده باشه، حتی فاقد شهرت آنچنانی، یک بازیکن بزرگ رو نیمکت نشین میکنه تا بازیکن آماده از اول بازی کنه
طارمی باید از پورتو انتقام بگیره
به نظرمن باید سفیرپرتغال ازایران اخراج شه وکلیه روابط دیپلماتیک ایران وپرتغال به صورت تعلیق دربیاد
بنظرم باید یک موشک جدید رو نمایی کنیم و با زبان پرتقالی روش بنویسیم کونسیسائو باید از چرخه روزگار محو شود تا هم اقدار ملی رو نشون بدیم هم درس عبرتی باشد برای سایرین.چ معنی داره بازیکن ایرانی بخری بازیش ندی
مربی طارمی اشتباه بزرگی کرد و نتیجه آن را دید
سلام
بچه های ما خوب بازی کردن،دسشون درد نکنه
بچه های اونام خوب بازی کردن، دسشون درد نکنه
باور هم خوب داوری کرد ، دست اونم درد نکنه،
فقط انشالله قرآن بزنه تو کمر کونسیسائو
جالبه یکی هم با پرچم غیر ایران اینجا پیام نداده
دارم نظرات پرچمهای غیر ایرانی را یک مدته برای تفریح هم شده مقایسه می کنم بیشترش یک جوریه مثل تلقین احساس بدبختبودن هر چه بیشتر به آدم های این ور !!
طارمی کم نظیره خداییش از حق نگذریم . باهوش جنگنده و با تعصبه. هر دفاعی هر تیمی باید ازش بپرسم. دمش گرم پسر ایرانی خوش تیپ
باید به پرتغال حمله اتمی کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل