بازدید 3854

فروش جهانی رایانه رکورد زد

فروش جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ که افراد بیشتری برای بهبود عملکردشان در دورکاری و آموزش از راه دور در دوران پاندمی دستگاههای جدید خریدند، با سریعترین روند در دو دهه گذشته رشد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 14 April 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد فروش جهانی رایانه شخصی شامل لپ تاپ و رایانه رومیزی در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۳۲ درصد رشد کرد و به ۶۹.۹ میلیون دستگاه رسید.

گروه لنووی چین با سهم بازار ۲۵.۱ درصد، پیشتاز بود و پس از آن شرکتهای اچ پی، دل تکنولوژیز، اپل و گروه ایسر قرار گرفتند.

میکاکو کیتاگاوا، مدیر محقق گارتنر گفت: اگر مشکلات عرضه در اوایل سال ۲۰۲۰ وجود نداشت، رشد فروش سه ماهه نخست ممکن بود کمتر باشد.

افزایش تقاضا تحت تاثیر شرایط پاندمی به همراه کمبود کم سابقه ریزتراشه های نیمه رسانا، زنجیره تامین رایانه های شخصی را محدود کرده است. اگرچه کمبود تراشه در ابتدا در صنعت خودرو مشاهده می شد اما اکنون به سایر بخشهای محصولات الکترونیکی مصرفی شامل تلفنهای هوشمند، یخچالها و مایکروویوها گسترش پیدا کرده است.

گارتنر اعلام کرد تقاضا برای کروم بوک گوگل که در تحلیل این شرکت به حساب نیامده است، در سه ماهه نخست تحت تاثیر تقاضای قوی موسسات آموزشی در آمریکای شمالی، سه برابر شد.

بر اساس گزارش رویترز، گارتنر پیش بینی کرد حتی اگر محدودیتهای قرنطینه رفع شود ممکن است تقاضا برای رایانه شخصی همچنان قوی بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر