بازدید 4320
غریب‌آبادی:

هفته آینده اورانیوم ۶۰ درصد در نطنز حاصل می‌شود

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که غنی‌سازی ۶۰ درصد با آبشار سانتریفیوژ‌های IR-۴‌و IR-۶ در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳ 14 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که غنی سازی ۶۰ درصد توسط دو آبشار IR-۴‌و IR-۶ در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».

«بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با فارس، درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رئیس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.»

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این اقدام ایران گفت که اعلام تحریک آمیز ایران درباره غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد را جدی می‌گیریم. (جزئیات بیشتر)

کاخ الیزه فرانسه نیز شامگاه سه‌شنبه اعلام ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصد را محکوم کرد و گفت که پاریس اعلام ایران درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحولی جدی دانسته که نیازمند واکنشی هماهنگ شده از سوی کشور‌های مشارکت کننده در مذاکرات هسته‌ای است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار