بازدید 4201

ابلاغیه کمیته راهبردی بغداد-واشنگتن درباره خروج آمریکا

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که کمیته مشترک گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن اطلاع داده که آمریکا با خروج نیرو‌های رزمی خود از عراق موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳ 14 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز سه شنبه خبر داد که کمیته مشترک میان عراق و آمریکا که مشغول گفتگو‌های راهبردی است، به آن اطلاع داده که واشنگتن با خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در اظهاراتی تلویزیونی گفت: کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع پارلمان اطلاع داده که آمریکا در دور سوم گفتگو‌های راهبردی با خارج کردن نیرو‌های رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

الزیادی گفت که موافقت فوری واشنگتن با ترک عراق کمیته مشترک را غافلگیر است و البته که موضوعی خوبی است.

او افزود: اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن مساله‌ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین است و بر اساس توافق اخیر نیرو‌هایی که در عراق باقی خواهند ماند آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته (هجدهم فروردین ماه) پس از پایان گفتگو‌های راهبردی بغداد و واشنگتن، تأکید کرد، دور سوم گفتگو‌های راهبردی میان واشنگتن و بغداد، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

الصحاف در ادامه تصریح کرد: «حضور نیرو‌های آمریکایی پس از این گفتگو به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیرو‌های خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

وی در پایان تاکید کرد: «نیرو‌های خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیرو‌های رزمی (خارجی) در عراق توافق کرده‌اند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی