بازدید 6751
۷
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نقش مدیران و معلمان مدارس را در فرآیند ارزشمند و دشوار آموزش مجازی مهم برشمرد و تاکید کرد: خالق واقعی این رویداد بزرگ بدون تردید کسی جز مدیران و معلمان گرانقدر مدارس نبوده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عبدالرضا فولادوند در گفت و گوی مستقیم حاجی میرزایی وزیرآموزش و پرورش با مدیران مدارس شهرتهران در بستر شبکه شاد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و تبریک سال نو و حلول ماه پربرکت رمضان، با آرزوی سلامتی و توفیق بندگی برای همه، حضور وزیر آموزش و پرورش را در اولین ماه از سال جدید در جمع فرهنگیان تهران گرامی دانست و با اشاره بر یاد و خاطره ۴۵ معلم فداکار و دلسوز که در ۱۴ ماه گذشته چراغ جانشان خاموش شد تا چراغ دانش و معرفت خاموش نشود و ضمن درود به ارواح همه مدافعان آگاهی و معرفت که با جهاد علمی خود مکمل تلاش مدافعان سلامت بودند، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز ما در شرایطی وارد دومین سال زندگی همراه با بیماری کرونا شده‌ایم که هنوز نیمی از دانش آموزان جهان تحت تاثیر تعطیلی کامل یا نسبی مدرسه‌ها قرار دارند.

فولادوند افزود: آموزش و پرورش تهران همانند آموزش و پرورش کشور در ۱۴ ماه گذشته وارد زیست بوم جدید ناشی از این بیماری شد، علی رغم همه تلخی ها، نگرانی‌ها و دشواری‌ها اعتقاد راسخ دارم در پرتو مدیریت خردمندانه جناب عالی در زمان بحران، همکاران شما در شهر تهران نیز با علم به نقش الگویی پایتخت برای سایر نقاط کشور با تعهد، دلسوزی، همتی راسخ و با تحمل دشواری‌ها و بهرمندی از ظرفیت بی‌بدیل مشارکت گروهی و به کارگیری روش‌های خلاقانه و برنامه ریزی‌های دقیق ترجمان عینی شعار با تعطیلی مدرسه آموزش تعطیل نیست شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر فعالیت‌های آموزشی انجام شده خاطرنشان کرد: همکاران ما با علم بر اینکه در این مسیر دشوار چشم ایران به عملکرد مدارس شهر تهران بسته است، اولین جرقه‌های آموزش مجازی، اولین ضبط برنامه‌های زنده تلویزیونی، اولین محتوای جذاب درسی، اولین اطلس‌های یادگیری و اولین حضور مجازی معلم در خانه را رقم زدند و با طراحی روش‌های جدید و بدیع، جریان یادگیری را استمرار داده و آن را با معلمان و مدارس سراسر کشور به اشتراک گذاشتند تا مدیران و معلمان تهران و ایران یکی از عالی‌ترین جلوه‌های مدیریت در زمان بحران باشند.

وی با تاکید بر نقش مدیران و معلمان مدارس افزود: خالق واقعی این رویداد بزرگ بدون تردید کسی نبوده است جز مدیران عزیز حاضر در این جلسه و معلمان گرانقدر مدارس که از تلاش و کوشش همه آن‌ها تقدیر می‌کنم و امیدوارم خداوند این مجاهدت آن‌ها را توشه راه آخرت قرار دهد.

فولادوند در ادامه یادآور شد: من و همکارانم در آموزش و پرورش شهر تهران به بسیاری از نواقص و نارسایی‌های عملکرد در چگونگی مواجهه با بحران آموزش در ایام کرونا واقف هستیم و اذعان داریم که در این مسیر خالی از ایراد نبوده‌ایم اما آنچه از توفیقات اعم از پوشش تحصیلی، ارائه آموزش‌های مجازی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تامین زیرساخت‌های فنی مدارس، حمایت از کودکان فاقد امکانات آموزشی (تبلت و گوشی) در تهران و سایر استان ها، آموزش معلمان به سواد فناوری، ارزشیابی از دانش آموزان بر بستر فناوری، تنها بخش کوچکی از این توفیقات است که در زیست بوم جدید طراحی و اجرا شده است و این مهم مرهون وحدت، همدلی و هماهنگی همکارانم در اداره کل، شورای معاونان استان ها، روسای مناطق، مدیران و معلمان مدارس و همراهی خانواده‌ها و اولیاء بوده است.

وی در پایان ضمن اشاره بر تجربه ناشی از زیست بوم کرونا افزود: هرچند بر اثر کرونا سکوت ملال‌انگیزی جای هیاهو و نشاط بچه‌ها در حیاط و کلاس‌های درس را گرفته است، اما کرونا به حکمرانان، تصمیم گیران، خانواده‌ها و حتی منتقدان مغرض نشان داد و ثابت کرد که مدرسه غیر قابل جایگزین است و هیچ پرده و نمایشگری جای معلم را پر نمی‌کند، زیرا معلم است که با هنر معلمی در کنار آموزش الفبا و سواد، عواطف انسانی و تعاملات اجتماعی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد. علاوه بر این کرونا به ما و معلمان هم آموخت که در مواقع بحرانی انعطاف در تدریس و نوآوری در آموزش می‌تواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان سخنان خود؛ از وزیر آموزش و پرورش خواستار شد تا در صورت صلاحدید؛ از کسری از فرهنگیان به نمایندگی از جامعه فرهنگیان شهر تهران که در روشن ماندن چراغ آموزش موثر بوده‌اند تقدیر به عمل آید.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
علی اشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
با سلام در این شرایط قرمز کرونایی ما مدیران چه لزومی داره هر روز مدرسه باشیم اگر برای وزیر باشه از فردا مدارس را باز می کنه بنده خودم شهریور از دانش اموزان کرونا گرفتم و شدید هم بود
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
احترام به معلم واجب است لطف بفرمائید اسامی این معلمین را با ذکر نام پدر اعلام نمائید تا شاگردان ایشان بتوانند برای ایشان نماز بخوانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
والله معلم ها که از خونه بیرون‌نمیان دیگه نمیدونم چطور مبتلا شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
ما از جامعه فرهنگیان ، کمال تشکر را داریم که با وجود همه مشکلات و سختی ها آموزش را به هر شکلی شده به دوش کشیده اند
من خودم هیچ وقت راضی نیستم با این شرایط فرزندم را مدرسه بفرستم
آموزش دبیران هم با تمام مشکلات به نحو قابل قبول در حال اجراست و اگر کاستی هم وجود داشته باشه باید خودمان جبران کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
چند سال پیش تا کنون توجه و اهتمام وزیران آموزش و پرورش بر این بود که تعداد دانش آموزان کلاسها را بیشتر کنند تا صرفه ی اقتصادی برای دولت داشته باشد . در نتیجه تعداد دانش آموزان در کلاس درس گاهی به 40 نفر هم می رسید .
که این کار هم باعث خستگی و درماندگی معلم می شد و هم موجب تضعیف درسی دانش آموزان .
بر خلاف کشورهای توسعه یافته که آنجا تعداد دانش آموزان هر کلاس کمتر است .
اگر از روز اول اهتمام دولتمردان بر این بود که تعداد دانش آموزان کمتر باشد حال در زمان بیماری کرونا برای بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدرسه بهتر بود و راحت تر می شد حضور دانش آموزان را با رعایت نکات بهداشتی مدیریت کرد .
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
چرا در اواسط متن ؛ املای علی رغم همه تلخی ها را ؛ علی رقم ... نوشتید؟!
پاسخ ها
تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
تابناک: سپاس از توجه شما. درست شد.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و هشتم رمضان