بازدید 16916

راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پمپ آب وسیله ای است که با افزایش فشار آب درون لوله یا هر مجرای دیگری، باعث انتقال آن می شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 12 April 2021

راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پمپ آب از آن دست محصولاتی است که با نزدیک شدن به فصول گرما تقاضای آن در بازار افزایش می یابد و بسیاری از افراد اقدام به تهیه آن می کنند. در این مقاله سعی می شود به شما راهکار هایی مناسب جهت انتخاب بهترین پمپ آب متناسب با نیازتان توصیه شود.

پمپ آب چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

پمپ آب وسیله ای است که با افزایش فشار آب درون لوله یا هر مجرای دیگری، باعث انتقال آن می شود. پمپ ها کاربرد های گسترده ای در صنعت، ساختمان و کشاورزی دارند که برخی از پر درخواست ترین آنها به شرح زیر است :

  • پمپ آب خانگی جهت افزایش فشار آب واحد های ساختمان
  • پمپ آب داخل واحد ساختمان جهت افزایش فشار هر واحد ( به شکل تکی )
  • پمپ آب سیرکولاتور
  • پمپ آب کشاورزی جهت استفاده برای آبیاری
  • پمپ آب کف کش و لجن کش جهت مکش آب از منابع زیر زمینی، استخر، آبگیر و...
  • موتور پمپ جهت پمپاژ آب در مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد

موارد فوق تنها بخشی از پر مصرف ترین پمپ های مورد استفاده در بین عموم می باشد که در زیر به معرفی مختصر هریک می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هریک از این محصولات، قیمت آن و خرید توصیه می شود به سایت مرجع پمپ آب ایران – آی ناین مراجعه نمایید.

پمپ آب خانگی

این پمپ ها معمولاً در ورودی لوله آب ساختمان ( پس از منبع ذخیره یا به شکل مستقیم ) نصب می شوند – توصیه اکید شرکت آب و فاضلاب استفاده از آن همراه با منبع است تا به این شکل حق سایر مصرف کننده ها در همسایگی پایمال نشود. توان پمپ ها از 0.5 اسب بخار تا 3 اسب بخار برای مصارف خانگی متغیر است و در صورت نیاز به پمپ با توان بالاتر استفاده از بوستر پمپ توصیه می شود. این پمپ ها به همراه اتومات پمپ استفاده می شوند که باعث روشن شدن پمپ تنها هنگام استفاده از آن می شوند. در خصوص تهیه پمپ، اگرچه پمپ های آب چینی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند، اما اگر نیاز به تهیه محصول برای مصارف خانگی هستید، توصیه آی ناین محصولات ایتالیایی یا تحت لیسانس آن است چرا که از کیفیت بالا و گارانتی برخوردارند.

دسته بندی انواع پمپ آب خانگی بر اساس ساختار ظاهری:

  • پمپ آب محیطی : معروف ترین مدل این پمپ ها مدل های PM45 و QB60 می باشد. آبدهی این پمپ ها نسبتاً بالا و از ارتفاع ( هد ) مناسبی برخوردارند. معمولاً همانطور که از مدل های بالا پیداست، از این پمپ ها در توان نیم اسب استفاده بیشتر استفاده می شود، اما مدل های 1 اسب ( مانند PM80 ) نیز در بازار وجود دارد.
  • پمپ آب جتی، موشکی یا خودمکش : این پمپ ها از ارتفاع خوب در کنار آبدهی نسبتاً بالا برخوردارند. معروف ترین این پمپ ها، پمپ های 1 اسب جتی بوده که مدل CAM100 پنتاکس و AGA100 ابارا از پر طرفدارترین آن می باشند. مزیت بزرگ این پمپ ها در کنار ارتفاع بالا، مکش قابل توجه ( برای خانه هایی که از چاه کم عمق استفاده می کنند ) و عدم نیاز به هواگیری آن است. همین موارد باعث شده است این پمپ ها پرفروش ترین محصول پمپ آب خانگی موجود در بازار ایران باشند.
  • پمپ آب بشقابی : این پمپ ها کمتر در بازار تقاضا دارند و برای ساختمان های 3 طبقه جوابگو هستند. مقدار آبدهی این پمپ ها نسبتاً بالا بوده اما از ارتفاع بالایی برخوردار نمی باشند.
  • پکیج کامل پمپ آب خانگی : این پمپ ها تشکیل شده از یک پمپ ( از موارد معرفی شده بالا ) به همراه یک اتومات پمپ ( غالباً ست کنترل ) است. مزیت خرید پکیج کامل، تضمین عملکرد صحیح پمپ به همراه اتومات همراه محصول، در کنار قیمت پایین تر خرید هریک به شکل تکی است. هم اکنون آی ناین تنها مجموعه ایست که محصولات پکیج پمپ آب را به این شکل به مشتریان عرضه می دارد که می توانید با بازدید از سایت این مجموعه اقدام به خریداری آن نمایید.

پرطرفدار ترین برند ها :

برند های پرطرفدار در این دسته بندی را می توان به ترتیب پنتاکس، ابارا، برند های ایرانی مانند الکتروژن و سایر برند های چینی نام برد. از نظر قیمت برند های پنتاکس و ابارا در سطح بالایی بوده ( به دلیل ایتالیایی بودن آن ) اما تولید ساخت ایران آن ( تحت لیسانس ایتالیا ) از قیمت مناسب تری برخوردار است.

راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پمپ آب داخل واحد

این پمپ ها از دسته پمپ های آب کوچک بوده و به نام پمپ آبگرمکنی نیز شناخته می شوند. توان این پمپ ها تنها برای استفاده یک واحد مناسب می باشد و نمی تواند جهت افزایش ارتفاع مورد استفاده قرار گیرد. در صورت تمایل به خرید این نوع پمپ باید سه نکته را در نظر بگیرید.

  • این پمپ ها تنها جهت افزایش فشار آب سرد مورد استفاده قرار میگیرند.
  • قدرت مکش در این پمپ ها تقریباً صفر بوده لذا اگر آب به ورودی لوله شما نمی رسد، کارایی ندارد. ( آب با فشار کم ایرادی ندارد )
  • این پمپ ها خود دارای یک اتومات پمپ هستند که نحوه عملکرد آن تقریباً شبیه ست کنترل ( کار بر مبنای جریان ) است.

پرطرفدار ترین برند ها :

برند ایمر، SPC و CNB به ترتیب از پرطرفدار ترین ها بوده که همه آنها ساخت چین می باشند. برند ایمر به دلیل توان بالاتر محصول و تنوع آن تقاضای بیشتری دارد.

پمپ آب سیرکولاتور

این پمپ ها غالباً کاربرد تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش گرمایشی داشته، عملکرد آن ها به شکل دائم بوده و برای آب گرم نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پرطرفدار ترین برند ها :

برند های گراندفوس و داب از پر طرفدار ترین آنها به ترتیب اولویت بوده که هردو اصل ایتالیا می باشند.

پمپ آب کشاورزی

این پمپ ها معمولاً دارای آبدهی بالا بوده و قطر خروجی آنها از 2 اینچ شروع می شوند. غالب پمپ های آب کشاورزی دارای ساختار حلزونی می باشند.

پر طرفدار ترین برند ها :

برند پنتاکس به دلیل کیفیت بالا از پر طرفدار ترین برند ها بوده هرچند از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است.

پمپ آب کف کش و لجن کش

این پمپ همانطور که از نام آن پیداست جهت افزایش فشار آب همراه با ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرند. جهت مکش آب و افزایش ارتفاع آن از چاه باید پمپ های کف کش ارتفاع بالا استفاده کرد که پرفروش ترین آنها معمولاً از 30 متر به بالا می باشند. همچنین از پمپ کف کش جهت خالی کردن آب استخر و استفاده از آن جهت آبیاری نیز می توان استفاده کرد. نکته مهم در خصوص پمپ کف کش این است که این پمپ ها به جای اتومات پمپ، از دستگاهی به نام فلوتر برقی استفاده می کنند که با کاهش سطح آب باعث خاموش شدن پمپ آب می شوند. مقاومت پمپ های کف کش در مقابل کار کردن خشک بسیار پایین بوده و در مدت کوتاهی در اثر بی آبی می سوزند. به همین جهت توصیه می شود هنگام خرید، محصولات دارای فلوتر برقی را اولویت قرار دهید.

دسته بندی های مختلف پمپ کف کش :

بر اساس سایز خروجی : مدل های پر طرفدار به ترتیب 2 اینچ، 1 اینچ و 3 اینچ بوده اما سایز بالاتر از آن نیز تقاضا دارد.

بر اساس ارتفاع : معمولاً مدل های 32 متری و 28 متری بیش تر تقاضا داشته و برای چاه آب از آن استفاده می شود. این مدل ها از آبدهی مناسب در کنار افزایش فشار خوب برخوردارند.

بر اساس ولتاژ کاری : ولتاژ کاری 220 ولت و 12/24 ولت در پمپ های کف کش وجود دارد. لازم به ذکر است پمپ های با ولتاژ 12/24 ولت از توان و افزایش ارتفاع کمتری برخوردارند اما مزیت استفاده توسط باتری ماشین یا پنل خورشیدی را دارا می باشند.

جنس کفکش : پمپ آب از آنجایی که در ارتباط مستقیم با آب ( هم داخل و هم بدنه ) هستند باید با توجه به کیفیت آب منطقه انتخاب شوند تا خیلی زود دچار خوردگی نشوند.

راهنمای خرید پمپ آب افزایش فشار

پرطرفدار ترین برند ها :

برند های ایرانی هسل، توان تک، برند های چینی مانند ورما و برند ایتالیایی ابارا یا آبارای ایران از پر طرفدار ترین ها می باشد.

جهت مشاهده لیست قیمت کامل انواع پمپ کفکش کلیک کنید.

موتور پمپ

این پمپ ها در جایی که دسترسی به برق وجود نداشته باشد ( مانند زمین های کشاورزی ) مورد استفاده قرار می گیرند. نوع سوخت مورد استفاده برای موتور این پمپ ها غالباً بنزین بوده اما سوخت گازوئیل و نفت و بنزین نیز مرسوم است. موتور پمپ ها بر مبنای سایز خروجی و ارتفاع آن دسته بندی می شوند. هرچه سایز خروجی بزرگتر باشد، آبدهی آن نیز بیشتر است. پر طرفدارترین و با کیفیت ترین برند سازنده موتور پمپ، لانسین و کوپ است که لانسین عرضه کننده پمپ های بنزینی و کوپ عرضه کننده نوع دیزلی ( گازوئیلی ) آن است. همچنین موتور پمپ های ارتفاع بالا نیز از پر درخواست ترین محصولات می باشند که در دسته بندی محصولات کوپ آن را می توان جست و جو کرد. ارتفاع بالا این مزیت را دارد که می توان از آن جهت پمپاژ آب از ارتفاع پایین تر به بالا مانند زمین کشاورزی بالاتر از سطح رودخانه یا استخر و در فاصله زیاد از آن ( شیب دار ) استفاده کرد.

پر طرفدار ترین برند ها :

همانطور که ذکر شد برند های درجه یک لانسین و کوپ از طرفداران بسیاری برخوردار بوده هرچند به دلیل قیمت، برند های چینی نیز طرفداران زیادی دارد.

در صورت تمایل به خرید محصولات معرفی شده در این صفحه و یا مشاوره خرید، توصیه ما تماس با مجموعه آی ناین و یا بازدید از سایت آن می باشد.

تلفن تماس : 021-45537

آدرس سایت : www.i-9.ir

ارسال محصولات فوق به شکل رایگان به سراسر ایران صورت می گیرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار