بازدید 8337

تداوم رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی تازه با ارتش ترکیه برای آماده نگه داشتن نیرو‌های خود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ 11 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی دیگر با ارتش ترکیه و با هدف بهبود کیفیت نیرو‌های خود و تعامل با آنکارا خبر داد.

به نوشته وبگاه «احوال» این تمرین نظامی تقریباً پنج ماه پس از آن برگزار شد که ارتش جمهوری آذربایجان با حمایت ترکیه توانست در نبرد دوم قره باغ کوهستانی، ارمنستان را شکت دهد. رزمایش جدید ۲ روزه باکو با آنکارا جمعه شروع شد و یکشنبه خاتمه یافت. رسانه‌ها چندان به جزئیات دور تازه رزمایش بین این دو کشور اشاره‌ای نکرده‌اند.

این در حالی است که آنکارا و باکو با مشارکت نیرو‌های هوایی و زمینی برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترکی را آغاز کرده‌اند. وزارت دفاع ترکیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیرو‌های ترکیه در حال آموزش فنون کوهنوردی به پرسنل نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با توجه به نیاز پرسنل نظامی این کشور و کوهستانی بودن قره باغ هستند. در ماه ژوئیه ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه‌های زمستان متمرکز بود.

ارتش ترکیه برای دهه‌ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی آذربایجان پس از روسیه و رژیم اسرائیل است.

چندی قبل رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل پهپادی نیرو‌های هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان ایفا کردند. برخی گزارش‌ها حاکیست که فناوری ساخت این پهپاد‌ها را رژیم صهیونیستی به ترکیه انتقال داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان