بازدید 5774

آمریکا به دفاع از تایوان متعهد است

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری این کشور با هشدار به پکن گفت که ایالات متحده متعهد به دفاع از تایوان است.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 11 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر امور خارجه ایالات متحده به چین در مورد هرگونه حمله محتمل به تایوان هشدار داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا غروب یکشنبه به وقت تهران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ان بی سی نیوز» در مورد تنش ناشی از آنچه که وی اقدام‌های تهاجمی چینی‌ها در تنگه تایوان خواند، ابراز نگرانی کرد و گفت که ایالات متحده به تعهدات خود برای اطمینان از دفاع از جزیره تایوان پایبند است.

بلینکن گفت: «این یک اشتباه جدی است که کسی بخواهد با وضع موجود را تغییردهد.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین هرگونه گمانه زنی درباره تحریم بازی‌های المپیک زمستانی سال آینده در چین با حربه حقوق بشر علیه چین را رد کرد و گفت، بحث در این زمینه خیلی زود است. بلینکن از رایزنی با متحدان و شرکای آمریکا در زمینه چین اشاره کرد.

وزارت امور خارجه چین چهارشنبه گذشته تلاش آمریکا برای سیاسی کردن بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را محکوم کرد. «ژائو لیجیان» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ضمن تکذیب ادعا‌های حقوق بشری آمریکا، درخصوص «پاسخ قاطع چین» به تحریم بازی‌های المپیک زمستانی چین از سوی آمریکا و متحدانش هشدار داد.

لیجیان در ادامه گفت: «سیاسی کردن ورزش به روح منشور المپیک و منافع ورزشکاران تمام کشور‌ها لطمه وارد می‌کند. جامعه جهانی و کمیته المپیک ایالات متحده چنین اقدامی را نخواهد پذیرفت.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

وزارت دفاع تایوان به تازگی مدعی شد که ۱۵ فروند هواپیمای نظامی چین وارد منطقه عمومی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) در جنوب غربی این جزیره شدند. تایوان همچنین اعلام کرد که ممکن به سمت پهپاد‌های چین در دریای چین جنوبی شلیک کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر