بازدید 20650

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۲ فروردین/ ۲۵۸ جان باخته در شبانه روز اخیر

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۱۰۶۳ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۳۹۲ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 11 April 2021
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از دو میلیون و ۷۰ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۷۸۰ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۵۸ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۴ هزار و ۴۹۰ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۷۴ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۳۹۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۶۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت شیوع بیماری در نقاط مختلف کشورمان گفت: ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۶ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
وحشتناکه
باورش سخته حتی اگر همین آمار را واقعی بدانیم
حتی اگر واکسن فایزر هم وارد میشد امسال نباید مسافرتها انجام میشد

مردم اینبار مقصر اصلی اند و بازی را به دولت فشل باختند

چرا گوش نکردید به حرف کادر درمانی ؟؟؟!؟!؟؟؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
واکسن وارد نمی کنند و جلو مردم را هم نمیگیرند تا فاجعه شود ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
وزیر بهداشت اسفند ماه گفت : ما توان واکسینه مردم را تا روزی یک میلیون نفر را داریم!!!!؟؟؟
الان ۲۰ روزه که یک میلیون دوز واکسن وارد شده
و هنوز تنها ۲۰۰هزار آن به مردم و ۲۰ درصد کادر درمان تزریق شده است !!!؟؟؟
بقیه واکسن ها کجا هستند؟
فروختید ؟
اهدا کردید ؟
به خودی ها زدید ؟
هر ۳ گزینه درست است ؟
باور کردنی نیست
جهش ناگهانی در یک روز .

آهای مردمی که به مسافرت رفتید ، شما مقصر و متهم اصلی مرگ این قربانیان هستید

مسافران پاسخ دهند شما با قاتل چه فرقی دارید ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
ای ناشناس تقصیر خودته به من چه
دولت برای واکسنیاسیون مردم چه کرده هر روز شاهدیم خانواده ها داغدار میشوند همسر من جز کادر درمان میباشد تا به حال کادر درمان نیز واکسینه نشده اند فقط شعار ؟؟؟
فوتی های تهران با امار خودتان حدود صد نفر در یک شبانه روز است و با این امکاناتی که پایتخت دارد و صدو پنجاه نفر کل جاهای دیگر فکر کنم کمی غیر قابل قبول است این اماری که می دهید در همه چیز باید دروغ وجود داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
. تراکم در تهران به طرز وحشتناکی بالاست. حمل و نقل عمومی و جمعیت فشرده. همه نفس تو نفس سوار اتوبوس و مترو میشن
اونائی که می گفتن موج کرونا تمام شده، تحویل بگیرند.
سال ۱۴۰۰ هم سال جهش کرونا است. سال ۱۴۰۰ از بهارش پیداست. پس چی شد این طرح بیماریابی تان ؟؟ ۹ نوع واکسن دارید ؟؟
الله برکت
کلید ساز هستم
هیچ کاری از دستم برنمیاد بی کفایت هستم ولی همه تقصیر ها رو هم میندازم گردن این و آن
این ویروس داره همینطوری فله ای جان میگیره میره جلو.مسئول این وضع واقعا کیه؟
واکسیناسیون توی ایران به کندی پیش میره و این شیوه واکسیناسیون جوابگو نیست
واکسیناسیون توی ایران به کندی پیش میره و این شیوه واکسیناسیون جوابگو نیست
حالا هی در امر واکسیناسیون مثل گذشته تون اهمال کنید . نتیجه اش رو خواهید دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
برای چه نگران باشند؟؟
خودشون که زدن
تعداد قربانیان کرونا در کشور چند برابرامار رسمی است
چون تنها کسانی که آزمایش داده اند و در بیمارستان بعنوان کرونا ثبت شدند در آمار محاسبه می شود
چند نفر از بستگان ما که در خانه بخاطر کرونا فوت شدند
و یا در بیمارستان اورژانس رفته بودند و فکر می کردند کرونا ندارند
کرونا ثبت نکردند
روحانی متشکریم .

من و این همه خوشبختی محاله .

من و این همه واکسن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این 258 نفر مگر انسان نبودند مگر خانواده زن و فرزند نداشتند چرا کسی پاسخگو نیست چرا این مملکت قانون ندارد خدا بکشه کسانی که باعث این موضوع شده اند
ادارات دولتی و غیر دولتی که باز هستند بخش عظیمی از مشاغل را هم در گروه یک جای دادند عملا هیچ تعطیلی وجود ندارد
واقعا حرفی ندارم بزنم. آمار خودش بیانگر است.
میزان صداقت مسئولین با مردم رو علمی محاسبه کنیم طبق آمار تابناک مجموع افرادی که تاکنون گرفتار کرونا شده اند 2070141 نفر اعلام شده ونرخ مرگ ومیر را 3/6 خب مبتلایان ضرب در درصد مرگ و میر میشه74525 نفر مرگ قطعی یعنی بیش از 10000 نفر بیشتراز آنچه آمار میگوید این کاملا مشخصه که آمارها مهندسی شده واگر آمارواقعی اعلام شود قطعا خیلیها بیشتر مواظبت میکنن تاکی میخواین به مردم رکب بزنید وباجان ومال مردم بازی کنید اون از داستان بنزین که بدون هیچ آمادگی ذهنی 12شب جمعه کارخودشونو کردن بعدشم با بستن رسانه ها صداهارو خاموش کردن ... هیچگاه هیچ مسئولی هم محاکمه نمیشود ولایزال از امنیت ذاتی برخوردارند .....
واین فرق ما با کشورهای پیشرفته است
ولي خدا وكيلي جاي تاسف داره ها و اقعا جاي خجالت داره يعني واقعا ايران با اين ثروتش نبايد واكسن بتونه وارد كنه مگه تركيه اينهمه واكسن وارد نكرد مگه اناران نكرد واقعا خجالت داره مگه قيمت واكسن چقدره بيشتر از ١٠دلاره بيشتر از ٣٠دلاره بيشتر از ٥٠دلاره يعني اگه ٥٠دلار هم باشه ٢٠ميليون دوز وارد ميكردند ميشد ١ميليارد دلار پوليه واقعا واسه ايران اينا ادم نيستند ميميرند اينا خانواده عزيز ندارند اينا كه ميميرند ارزو ندارند همش مردم مقصرند چون سفر رفتند پس دولت حكومت وظيفش چيه
هموطن وقتی فایزر را رد کردیم وقتی کواکس را ردکردیم خودمان را درتنگا گذاشتیم دیگر کسی واکسن به ما نمیفروشد
متاسفانه آمارهای بخوبی تفسیرنمی شوند، چه توسط دولت و سیاستهایش و چه مردم و تصمیماتشان. آمارها بطورکاملا قابل انتظاری بالا می رود و کاملا هم واقعی هستند. تعداد بستری در روز داره به سه هزار می رسه و تعداد تلفات به 300 نفر... که هر روز بیشتر هم می شود... دلیلش هم ظاهرا کرونای انگلیسی و فاصله زمانی نسبتا زیاد با پیک قبلی است.
برای تعداد مبتلا در روز که هیچ معیاری وجود ندارد که آمار واقعی چقدر است و باید باشد. دوبرابر، 5 برابر، ده برابر.. ؟برای تعداد بستری که بنظر دقیق می آید و فکر نکنم آمار واقعی خیلی بیشتر باشد. آمار فوتی هم حدود دو برابر می تواند باشد (با توجه تستهای کاذب).
نرخ مرگ و میر هم هیچ معنایی ندارد. برای آنکه صورت کسر (یعنی تعداد واقعی مبتلایان) اصلا معلوم نیست. ولی نسبت بستری در روز به تعداد تلفات تاحدودی معنی دارد. یعنی از هر 100 بستری، نه همان روز، بلکه بطور متوسط یک یا دوهفته (بعضی زودتر و بعضی هم ممکنست چندهفته بستری باشند تا فوت شوند) حدود 10 تا 15 نفر فوت می کنند.
اگر انتظار دارید که همینطوری آمارها را بالاتر ببرند تا مردم و همینطور دولت بترسند، غیرممکن است. آمارها دقیقا آن معنی را نمی دهند؛ فقط نشان می دهد که تابحال به کشور چقدر خسارت خورده و نمی تواند نشانگر آینده باشد. مگر اینکه مانند کشورهای نیمکره شرقی (چین، کره، نیوزیلند، تایوان، سنگاپور...) آمارها برای مدتهای طولانی پایین بماند... که آنهم بمعنی این نیست که کرونا بخودی خود تمام شده است، بلکه این کشورها بطورفعال وضعیت را بشدت کنترل می کنند.. درغیراینصورت آمارها اگر کم شود، دوباره زیاد می شود و مهم هم نیست که چه آماری اعلام می شود. اگر به اینست، باید هر روز آمار تلفات هزار نفری یا ده هزارنفری اعلام شود تا مردم بترسند، که بازهم بعد از مدتی عادی می شود. همه اینهایی که گفتم کم و بیش در سیاست وزارت بهداشت منعکس است؛ منتهی بقیه دولت و همینطور مردم گوششان بدهکار نیست و هردفعه زود فکر می کنند همه چی تمام شد.

بهتر است هرچه بیشتر یکدیگر را به صبر سفارش کنیم تا اینکه این یکی دوماه بگذرد و تلفات کمی پایین بیاید. شاید بشه امیدوارم بود که اگر واکسن واردشود، دیگر با بیش از یکی دوتا پیک دیگر برخورد نکنیم.
من راننده حتی اگه کرونا داشته باشم باید باز مسافر کشی کنم مجبورم. تو بیمارستانها و داروخانه ها مراجعه بیمار بسیار میدونن که خودش باعث انتشار میشه مادر مریضم تو بخش های بیمارستان برای پذیرش با اون حال بیمار و اینکه داروخانه ها دارو ندارند ازینجا به اونجا و هزار مشکل و عاملی که این سیستم سر مردم در اورده و فقط به مردم میگه رعایت کنید مشکل اقتصادی تو ایران به جون مردم افتاده اینجا خودش رو نشون میده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار