بازدید 10081
مجلس: رییس جمهور از اجرای ۱۳ مصوبه استنکاف کرده است

شکایت مجلس از روحانی به قوه قضائیه

متن گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در اجرای ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره عدم اجرای قانون توسط رئیس‌جمهور منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 11 April 2021

به گزارش تابناک،  مجلس شورای اسلامی شکایت تازه ای از رییس جمهور به قوه قضائیه ارسال کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰) پارلمان، گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اجرای آیئن‌نامه داخلی مجلس را بررسی کرده و نهایتا با ۱۹۰ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه، پرونده رئیس‌جمهور را جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارسال کردند.

بر اساس ماده ۱ قانون مدنی، مصوبات مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ و رئیس جمهور باید ظرف ۵ روز آن را امضا و به دولت ابلاغ نموده و دولت در موظف است ظرف مدت ۴۸ ساعت آن‌را منتشر نماید.

حسن روحانی از زمان تصدی ریاست جمهور از صدور ۱۳ فقره مصوبات مجلس استنکاف کرده است. این گزارش با رای موافق ۱۹۰ نماینده مجلس به قوه قضائیه ارسال شد.

در متن گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی به این موارد اشاره شده که عبارتند از:

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قانون پیشگیری از وقوع جرم (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام) قانون رسیدگی به دارایی مقامات مسؤولان و کارگزاران (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام)، قانون اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ممصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام)، (قانون الحاقی به آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قانون دائمی شدن قانون مجازات اسلامی، قانون الحاق یک ماده به قانوان تعیین تعکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قانون مواقفتنامه خدمات (سرویس‌های) هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت، قانون الزام دولت به پرداخت یارانه‌های اساسی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
اگر مردم از مجلس شکایت داشته باشن باید به کجا شکایت کنن؟
این مجلس رسالتش چیه واقعا!؟ یعنی یه نفر شرح وظایف اینها رو گوشزد نمیتونه بکنه بهشون!!
از وقتی مجلس انقلابی سر کار آمده واقعا کلی از مشکلات مردم حل شده و رفاه مون بیشتر شده!!
بهتر مجلس یک گزارش دهد که در این یکسالی که سر کار بودند برای بهتر شدن معیشت مردم چکار کردند؟
واقعا مجلس بیکاری داریم این همه مشکلات داریم ودولتی که گودبای پارتی گرفته داره میره مجلس کارش شده آب توهاون کفتن
قانون شفافیت نمایندگان مجلس
چی شد
شکایت این وعده تو خالی را باید به کی کرد
مدعیانی که یک زمان در بوق میکردند
شفافیت شفافیت
حالا کجا رفتند
کدام یک از این طرح ها در جهت رونق تولید و کاهش مشکلات مردم است
هر چند دیر ، ولی لازمه شیخ حسن بابت قانون گریزی ، عدم کفایت ، فوت شدگان کرونا و داغدار شدن خانواده ها بخاطر بی تدبیری و وضعیت معیشتی آحاد جامعه محاکمه و پاسخگوی اعمالش بشه . تا درس عبرتی برای روسای جمهور آینده گردد
آقایون مجلسی یا بقول نقی معمولی مجلسی آدم صدای ما بازنشستگان تامین اجتماعی را که شنیدید اگر فقط دنبال سیاسی کاری نیستید یک شکایت هم از جانب ما جمعیت سه میلون وپانصد هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی به قوه قضائیه بنویسد که با وجود تصویب هشتاد ونه هزار میلیار تومن جهت همسان سازی حقوقمان هنوز هیچ کاری انجام نشده
آدمهای بی عرضه همیشه دست به شکایت هستند در جامعه کم نیستند
تو این آش کاسه که کرونا دارد در کشور فرا گیر می شود و مانند برزیل هند می شویم نمایند گان به جای دلگرمی به دولت و کمک به دولیت دنبال طرح شکایت هستند اگر دولت بخواهد از نمایند گان شکایت کند کجا مراجعه کند این را هم بدانید آقای روحانی هم با کابینه اش آخرین قدرت کاری هستند کسی دیگر هم با قدرت باشد مگر می خواهند ماشین را حل بدهند که کسی باقدر ت باید بیاید روحانی آخرین توان قدرت اجرایی در کشور است
مجلسی ها عرضه حل مشکلات کشور را ندارند و مجبورن واسه دیده شدن و به حاشیه بردن خواست عمومی مردم از مجلس و به خاطر عقده گشایی از روحانی و جناح مخالف و تلاش برای گرفتن پست رئیس جمهوری( با گرفتن این پست میتونن خیلی از هم فکرا و بچه ها و فک و فامیل بیکار و علافشون رو استخدام کنن و جمعی و خونوادگی مشغول ارتزاق از بیت المال بشن) چاره ای جز شکایت و فحاشی و عربده کشی و خط و نشان کشیدن و سنگ اندازی تو کارهای دولت و ... ندارن
این مجلس رو باید درش رو گل گرفت فقط اسراف و حیف و میل بیت الماله
سوختیم سوختیم سوختیم از فوران شعله های آتش سوزنده جنگ قدرت!!!!
ژیش از همه خانمانن سوزی خسارات زمان انقلاب و آن همه شهید و ...!!
تا بود جنگ تحمیلی!!! آن همه جانباز و شهید و اسیر و ...!!!
و تا هست جنگ قدرت خانمان سوز این خانه ملّـ نشینان و اذنابشان ..!!!
کدامتون به وظیفه قانون گذاری تا کنون پرداختید یا اصلا از قانون گذاری سر در میارید!!!
بد بخت و بیچارهمون کردید بس کنید جنگ قدرت را!!!
چیزی دیگه برامون باقی نمونده!!!
ما دیگه چه کاری باید می کردیم که نکرده ایم برای این که شما بر سر قدرت بمانید!! خوب بمونید اما اینقد دعوا و جننگ و بکش بکش نکنید با هم بخورید و اگر روقت کردید یه سری به شرح وظایفتون هم بزنید شما که همتون شده اید رییس جمهور که!!! آخه یکی نیست به این دو قوه دیگه بگه شما رییس جمهور نیستید شما قانون گذارید و اگه دعوا شد قوه قضاییه !!!
الان گیس وگیس کشی مجلس بر سر قدرت و برای پایین کشیدن پرچم رییس جمهور ردر میانه نبرد نفسگیر با آمریکای جنایتکار و تحریمگری که خون ملت را مکیده و حال که در رشرف پیروزی بر چنین دشمن خونخواری هستیم اینها دارندر خیمه اصلی را میزنند!!! چرار این کار!!! چرا!!! بگذارید دو رورز هم این مردمر یه نفسی بکشند با دعوا نکردن شما!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر