بازدید 7389
۵

هشدار وزارت اقتصاد به بانک‌های متخلف

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: بانک‌هایی که سقف پرداخت سود مصوب شورای اقتصاد را رعایت نکنند باید مالیات اضافه پرداخت سود را نیز بپردازند.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 11 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، عباس معمار نژاد با تایید نامه وزیر اقتصاد به بانک‌ها برای رعایت سقف سود مصوب افزود: سود مصوب برای سپرده‌های یک ساله ۱۶ درصد و دو ساله ۱۸ درصد است ضمن اینکه سقف سود تسهیلات ۱۸ درصد تعیین شده است و به میزانی که بانک‌ها سود بیشتر از نرخ مصوب پرداخت کنند علاوه بر اینکه به صاحب سپرده، سود پرداخت کرده اند مشمول پرداخت مالیات هم می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه، مشمول همه حساب‌ها از سال قبل می‌شود و به جهت یادآوری تکرار شده است گفت: سال مالی جدید بانک‌ها هنوز فرا نرسیده است از این رو به سازمان حسابرسی اعلام کردیم که در حسابرسی‌ها مشخص کنند که بانک‌ها آیا نرخ مصوب را رعایت کردند یا خیر؟

معمارنژاد افزود: سازمان حسابرسی باید میزان عدم رعایت بانک‌ها را در نرخ سود‌ها اعلام کند و بر اساس آن سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات این اضافه پرداخت‌ها اقدام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ممکن است بعضی بانک‌ها در پرداخت سود سپرده و یا دریافت سود تسهیلات تخلفاتی را مرتکب شوند که سازمان حسابرسی با بررسی‌های خود، موارد را مشخص می‌کند و پس از تایید مصداق تخلف، آن مورد تخلف به سازمان مالیاتی معرفی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
جای وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را عوض کنید این دو به شغل یکدیگر علاقه دارند!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
اینکار بورس را نجات می دهد؟ یا پولها بسمت مسکن و خودرو می رود شاید......
مثلاٌ بانک های خصوصی رعایت میکنندکه اسمی از این بانک ها نیست
متاسفانه در راس امور اقتصادی هیچ اقتصاددانی حضور ندارد زیرا افزایش قیمت اجناس در بازار نشانه وجود پولهای کلان سرگردان در اقتصاد است که بانکها باید با اعمال سیاست انقباضی انها را از جامعه جمع کنند تا قیمتها کنترل شود و مهمترین سیاست انقباضی بالا بردن نرخ بهره بانکی است ولی متاسفانه مشاهده میشود عمدا این نرخ پایین نگه داشته میشود تا مردم پولها را از بانک خارج و مبادرت به سفته بازی کنند که این موضوع به ضرر مردم و به سود دولت است.
وقتی تورم 38درصد است چرا باید س‌ذبانکی 16و18درصذ باشد مگر مسولمسولین اقتصادی زمانی که تورم زیر 20درصد بود نعره نمی زدند که سود بانکی باید درحدودتورم باشد ،چرا با اینگونه تصمیمات غیر عقلایی که به زبان مردم است می خواهید ارزش نقدینگی ناچیز مردم را بفنا بدهید ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل