بازدید 2581

سود 800 میلیون یورویی عکسبرگردان‌های بازیکنان + عکس

کد خبر: ۱۰۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱ 15 June 2010
جام جهانی 2010 پس از 2002 و 2006 سومین دوره از این رقابت‌ها در هزاره سوم است اما با وجود رایانه، تلفن‌های همراه، گالری‌های عکس دیجیتال و بازی‌های ویدیویی سه بعدی هنوز تب جام جهانی با عکسبرگردان‌های تصویر فوتبالیست‌ها همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، «من سه تا عکسبرگردان روبرتو باجو دارم، تو به من یک بپه سینیوری می‌دهی؟ و اگر به تو یک فابیو کاپلوی جام جهانی 1970 در مکزیک بدهم تو به من یک ریوه را به من می‌دهی که آن را به پدرم بدهم؟ هی، ببین تو به من آن دو تا عکسبرگردان آندره آ پیرلوی جام جهانی آفریقای جنوبی را بده من‌هم یک کاپلوی مربی به تو می‌دهم!»

در نسل به دور از رایانه و تلفن‌های همراه مجهز به گالری عکس، عکسبرگردان‌های بازیکنان در طول جام جهانی بین کودکان و نوجوانان رد و بدل می‌شد. با این عکسبرگردان‌ها کارت بازی هم می‌شد کرد و یا آنها را روی در و دیوار اتاق چسباند و مادر را عصبانی کرد، اما به نظر می‌رسد که این نوستالژی سالهای کودکی به امروز نیز رسیده است و کودکان و نوجوانان روزگار ارتباطات نیز همچنان در سومین جام جهانی هزاره سوم به دنبال جمع کردن عکسبرگردانهای بازیکنان حاضر در جام جهانی هستند.

شاهد این مدعا، یک کارخانه تولید این تصاویر در مودنای ایتالیاست. ایتالیایی‌های مدعی عنوان 4 دوره قهرمانی در جام جهانی که دوشنبه شب را با نتیجه کسل کننده 1-1 مقابل پاراگوئه به پایان رساندند همچنان شیفته این عکسبرگردان‌ها هستند.

این کارخانه را برادران «پانینی» اداره می‌کنند و خوشحالند که تب عکسبرگردان‌های فوتبالی همچنان بالاست. این کارخانه از چند دهه قبل یکی از تولیدکنندگان بزرگ این عکسبرگردانها در تمام دنیاست و از جام جهانی 1970 مکزیک تاکنون 11 آلبوم را از این رقابت‌های فوتبالی عرضه کرده است.

این کارخانه که مقر اصلی آن در مودنا است هم اکنون 800 کارمند و 12 شعبه دارد. براساس قراردادهای جهانی که برای توزیع عکسبرگردان‌های جام جهانی آفریقای جنوبی بسته است پیش بینی می‌کند که 800 میلیون یورو سود ببرد.

این کارخانه امسال 100 میلیون عکسبرگردان را برای توزیع در تمام دنیا تولید کرده است که اسطوره عکسبرگردان‌های فوتبالی را برای کودکان و والدین آنها همچنان زنده نگه دارد.

این کارخانه از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که شامل بخش گرافیک، کنترل و کیفیت چاپ، برش ورقه‌های چاپ که روی هر برگ از 8 تا 10 عکسبرگردان دیده می‌شود، چسب دار کردن برگه‌ها، معطرکردن و بسته بندی آنها است.

زمانی «سندرو ماتزولا» مهاجم تیم ملی ایتالیا در دهه 60 و 70 در خصوص تصویر خود بر روی این عکسبرگردان‌ها گفت: «من یک عکسبرگردان بسیار کمیاب بودم و مثل ریوه را نبودم که همه آن را داشتند.»

در اینجا نباید «جی جی بوفون» دروازه بان فعلی تیم ملی فوتبال ایتالیا را از یاد برد که از کودکی کلکسیونر این عکسبرگردانها بوده است و هنوز هم برای خرید آنها به روزنامه فروشی می‌رود.

به گزارش کورییره دلا سرا، در این کارخانه نوستالژیک 11 آلبوم هریک با 64 صفحه و 479 عکسبرگردان از سال 1970 تاکنون دیده می‌شود.

صاحبان این کارخانه معتقدند: «فوتبال بدون عکسبرگردان مثل سینمای بدون پاپ کورن است.»


بخش گرافیک کارخانه در زمان طراحی عکسبرگردان‌های جام جهانی 2010

متصدی کنترل کیفیت مشغول بررسی کیفیت چاپ عکسبرگردان‌ها است

عکسبرگردان‌های بی کیفیت از رده خارج می‌شوند

باکیفیت‌ها برش می‌خورند

بخش برش و بسته بندی ـ رل‌های عکسبرگردان‌ها قبل از برش

بسته‌های ویژه 2010 FIFA World Cup South Africa در هر بسته 17 عکسبرگردان از 32 تیم حاضر در آفریقای جنوبی وجود دارد

بسته‌های عکسبرگردان‌ها در جام جهانی 1970 مکزیک (اولین تولیدات این کارخانه)

11 آلبوم از 11 جام جهانی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل