به گزارش تابناک ورزشی، احسانپور در ۴ دوره رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به عنوان نماینده ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم به میدان رفت که حاصل آن یک مدال برنز در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان بود.

وی در رده جوانان نیز در ۳ دوره رقابت های قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ برای ایران به میدان رفت که حاصل آن یک مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۲ بود. احسانپور در رده نوجوانان نیز مدال های نقره و برنز آسیا را در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ بر گردن آویخت.

احسانپور سال گذشته در جریان رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت های جهانی صربستان با شکست مقابل مجید داستان از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

احسانپور در آخرین حضور خود برای افزایش شانس حضور در ترکیب تیم ملی برای المپیک توکیو در رقابت های متئو پلیکونه در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفت اما با شکست مقابل رقبا به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید.

وی در قسمتی از پیام خداحافظی خود از میادین کشتی نوشت: اینک و در پایان ۲۰ سال تلاش و مبارزه بر روی تشک کشتی، چهارگوشه آن را بوسیده و از دنیای قهرمانی خداحافظی می کنم. آنچه طی این سال ها در خاطرم مانده نه زخم ها و آسیب ها، نه دوری از خانواده و دوستان، نه کم لطفی ها و نامرادی ها، که مهر و عشق شما نازنین مردم است.