بازدید 28851

آخرین آمار کرونا در ایران تا بیستم فروردین/ شناسایی بیش از ۲۲ هزار بیمار در شبانه روز اخیر/ شمار جان باختگان از ۶۴ هزار تن گذشت/ کاهش اندک «نرخ مرگ» در ایران

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۲۴۷۸ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۲۷۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 09 April 2021
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از دو میلیون و ۲۹ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۵۶۷ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۴ هزار و ۳۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۲۷۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۹۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت شیوع بیماری در نقاط مختلف کشورمان گفت: ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان با کمی کاهش به ۳.۶ درصد رسید و به همین تناسب، «نرخ بهبود» به ۹۶.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۶ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
مهمترین عامل موثر در کاهش انتشار بیماری ماسک زدن است که مردم یا استفاده نمی کنند و یا درست استفاده نمی کنند و در شهرها با هر رنگی اجبار و جریمه ای هم ندارد
خسته نباشید میگم به مدیران و مسئولان که سودای مدیریت جهان رو در سر دارند.
مشاغل گروه یک که باید شامل نانوایی ، سوپرمارکت ، قصابی ، داروخانه و میوه فروشی باشد آنچنان گسترده کردند که تعطیلی کاملا بی معنی شده است
الله و اکبر الله و اکبر الله و اکبر. برای بار 17 هم کرونا رو شکست دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
با نام خدای متعال بازی نکن
به گفته دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، "تا شش ماه اول 1401 واکسیناسیون کرونا در ایران تمام نمی شود". اگر تلفات ناشی از 18 ماه تعلل در تهیه واکسن را به فرض 200 قربانی در روز محاسبه کنیم، می شود 108000 کشته. یعنی چیزی حدود یک سوم شهدای نظامی 8 سال جنگ با عراق. در حالی که تا امروز بیش از 726 میلیون نفر در 154 کشور جهان واکسینه شده اند، هم میهنان ما روزانه به دلیل نخریدن واکسن به بهانه وعده واکسن های "افتخار ملی" ایرانی روزانه قربانی می شوند.
#واکسن_بخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
دوست عزیز شهدای جنگ8سال 296000شهدای انقلاب2800شهدای مدافعان حرم2600
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
درود
صبر کنید نمیرید واکسن دم بکشه....
کرونا مرونا ووهان روحان ماهان قم سوهان تومان بیچارمون کردن
پاسخ ها
خودت باش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
کرونا مرونا آنتالیا کیش میش شمال مومال بیچارمون کرد
کاهش اندک نرخ مرگ!! امروز بیش از 2500 نفر فقط بستری شده اند.. هر روز هم بیشتر می شود... می دانید فقط براساس همین 2500 نفر بستری شده تا 2 یا 3 هفته دیگر چند نفر تلفات در روز خواهد شد؟ 10 - 15 درصد از این تعداد هم که باشد - که بیشتر است - می شود 250تا 300. تصورش هم وحشتناک است..
خیلی شیک و مجلسی مردمو فرستادن سمت ایمنی گله ای. جالبه طلبکار هم هستند و میگن مردم مقصرن.
واکسن نداریم امکانات برای خانه نشستن نداریم ولی تا بخواهی ستادهای رنگ به رنگ مبارزه با کرونا داریم که هیچکدام کار مثبتی انجام نمیدهند در 15 ماه کرونا تا حالا من ندیدم کسی به محل کار من که عمومی هم هست مراجعه وبازرسی نکات ایمنی را نظاره کنند همه شانسی زنده هستیم وعده ای مردم زبان نفهم که حتی داخل اتوبوس هم ماسک نمیزنند اکثریت هم قشر جوان ونوجوان هستند
در ایران کرونا داشت مثل چین میرفت که ریشه کن بشه و کم کم تعداد مرگ ها تک رقمی بشه ولی با بی تدبیری شرایطی ایجاد کردند که در صف های مرغ و مسافرتهای عید مردم آلوده شوند (مخصوصا مسافرت های هوایی به خارج)
مردم یک سال کم و بیش مراعات کرده بودند و داشت نتیجه میداد ولی عمدی یا سهوی نگذاشتند چون شاید واکسن زده بودند و جان مردم برایشان مهم نبود
... حتی توزیع مرغ نشان داد مرغ بالای ۳ کیلو یکباره زیاد شد (یعنی ۱ ماه این مرغها بیش از حد چاق شده بودند و این یعنی جلوی عرضه گرفته شده بود در حالی که مردم در صفهای طولانی یکدیگر را آلوده به ویروس میکردند)
فکر کنم هدف انتخابات بود
فعلا کرونا دهن امریکا سرویس کرده اون وقت شما طوری رفتار میکنید که ایران از همه جا بد تره
آخرین خط ایمنی استفاده از وسایل حفاظت فردی هست اول باید خطر با درمان حذف شود سپس کاهش خطر با واکسیناسیون و سوم فاصله ایمن که بیش از دو متر هست رعایت شود و در نهایت از وسایل حفاظت فردی ماسک شیلد دستکش ماده ضد عفونی و....استفاده نمایم
شمار آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۰ هزار و ۹۵۴ نفر رسید که بالاترین سطح روزانه از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ به شمار می‌رود؛ اما این که این رقم همچنان با رکورد ۳۰۸ هزار نفری آمریکا در هشتم ژانویه گذشته و اوج ۸۸ هزار نفری فرانسه در هفتم نوامبر گذشته فاصله زیادی دارد، می‌تواند نشانه پایین بودن میزان شیوع ویروس در ایران باشد؟

ثبت ۲۰ هزار و ۹۵۴ مبتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ در ایران بر پایه انجام ۷۴ هزار و ۴۰۹ تست کرونا یا آزمایش تشخیص این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است. یعنی با فرض دقت بالای تست‌های تشخیص بیش از ۲۸ درصد افراد مشکوکی که آزمایش شده‌اند، ابتلای قطعی آنها مسلم شده است.

این در شرایطی است که با وجود روند نزولی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا روز گذشته ابتلای ۶۲ هزار و ۲۸۳ تَن گزارش شد. اما این نتیجه حاصل انجام یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۷ تست بوده است. یعنی ۵ درصد آمریکایی‌هایی که دارای علائم بیماری کووید-۱۹ بوده‌اند و تحت تست کرونا قرار گرفته‌اند(با فرض دقت ۱۰۰ درصدی تست)، مبتلای واقعی بوده‌اند.

پس با وجود تعداد تست روزانه پایین‌تر در ایران، حتی با یکسان شدن شدت شیوع، هیچ‌گاه شمار روزانه مبتلایان در ایران به رکوردهای ثبت شده در کشورهای توسعه یافته نزدیک نخواهد شد.

البته لزوما بین تعداد تست و شمار نتایج مثبت رابطه خطی برقرار نیست؛ بدین معنا که اگر تعداد تست‌ها در ایران برای برابری در آمریکا ۱۶.۵ برابر شود، تعداد مبتلایان قطعی نیز به همین نسبت بالا نمی‌رود و به ۳۴۵ هزار نفر نمی‌رسد. ولی در شرایط اوج‌گیری شیوع ویروس، تعداد پایین انجام تست روزانه کرونا(به ویژه با دقت پایین) می‌تواند موجب کم‌شماری و اعلام ارقامی شود که فاصله بیشتری از واقعیت موجود دارد؛ رخدادی که می‌تواند موجب پایین نگاه داشتن کاذب سطح نگرانی عمومی نسبت به شدت شیوع ویروس شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل