بازدید 3523
آخرین اخبار و اظهارنظرها پیرامون جام جهانی فوتبال 2010؛

آدم ربایی یک آمریکایی و دستگیری یک بمب‌گذار دیگر در جام جهانی

ركورد بيشترين بيننده مربوط به ديدار نيمه نهايي جام كنفدراسيون‌ها در سال ‌٢٠٠٩ بين تيم‌هاي برزيل و آفريقاي جنوبي بود ( ‌٣٥/٧ ميليون نفر). برزيل در اين ديدار آفريقاي جنوبي را پشت سر گذاشت و به ديدار پاياني رسيد. / اين بازيكن 32 ساله كه در فصل گذشته باشگاهي در تيم بايرن مونيخ به بازيكن نيمكت‌نشيت تبديل شد، اكنون ژرمن‌ها را درجام جهاني 2010 همراهي مي‌كند. / علت اين سفر كوتاه تولد فرزندش بود كه لحظاتي قبل از بازي روز گذشته دانمارك و هلند متولد شد. ديسي، همسر وي در آن هنگام پسر كوچكي به نام جاوي وايلو را به دنيا آورد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴ 15 June 2010
بازيكن كليدي تيم ملي فوتبال اسپانيا از اراده جدي تيمش براي شكست دادن سوئيس خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانيا، ژابي آلونسو گفت: براي يك شروع بسيار خوب لحظه‌شماري مي‌كنيم و اطمينان داريم مقتدرانه از گروهمان صعود خواهيم كرد.

وي افزود: اسپانيا با تيم 2008 تفاوت زيادي كرده و ما نسبت به آن روزها پيشرفت بسزايي داشته‌ايم. اوضاع كاروان تيم ملي بسيار خوب است و هيچ مشكلي نداريم و با قدرت براي شكست دادن سوئيس پيش مي‌رويم.


نگراني تماشاگران و خبرنگاران ايتاليا از مصدوميت بوفون
جيان لوئيجي بوفون، دروازه‌بان تيم فوتبال ايتاليا كه در بازي شب گذشته برابر پاراگوئه مصدوم شد باعث نگراني هواداران و خبرنگاران اين كشور شده است.

ايوان مرتزلي، خبرنگار ايتاليا در اين زمينه در گفت‌وگو با فارس گفت: بوفون در دوره گذشته جام جهاني كمك زيادي به تيم ايتاليا كرد و تمام اميد ما در اين دوره نيز به وي است.

وي ادامه داد: اميدوارم بوفون بتواند به تمرينات تيم بازگردد و ايتاليا در بازي‌هاي آينده از وجود وي بهره ببرد. پس از مرحله گروهي ديدارها دشوار شده و بايد با تمام قوا برابر حريفان حاضر شد.


دكو: آرزو مي‌كنم دروگبا مقابل ما بازي كند
هافبك برزيلي‌الاصل تيم ملي پرتغال گفت: آرزو مي‌كنم ساحل‌عاج از وجود ديديه دروگبا در بازي با ما استفاده كند.

به نوشته روزنامه نويه‌زورخرسايتونگ، دكو اظهار داشت: ديديه دروگبا دوست صميمي من به شمار مي‌رود. در وهله نخست نگران حال و وضعيتاش هستم. دوست دارم او سالم باشد و هر چه زودتر سلامتي خود را به دست آورد و بتواند تيم كشورش را همراهي كند.
وي افزود: ما پرتغالي‌ها دوست داريم ساحل‌عاج را با دروگبا شكست دهيم.اين گونه مي‌توانم با بازيكني كه دوست صميمي‌ام است، كركري بخوانم.

دكو كه متولد برزيل است و گذرنامه پرتغالي دارد، با دروگبا در تيم چلسي هم‌تيمي است.
وي گفت: قابليت‌هاي تيم ملي پرتعال زياد است. اميدوارم با انجام بازي خوب مقابل‌ساحل عاج اين ويژگي، را به جهانيان نشان دهم.


ترابيان: بلاتر قولي براي اعطاي ميزباني 2012 به ما نداد!
رييس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال گفت: بلاتر قولي براي اعطاي ميزباني جام جهاني فوتسال در 2012 به ما نداد و تنها گفت كه با قدرت نامزد ميزباني جام جهاني 2016 شويد.

عباس ترابيان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره گفت‌وگويش با سپ‌بلاتر براي گرفتن ميزباني جام جهاني 2012 اظهار كرد: در صحبتي كه با بلاتر داشتيم در واقع او هيچ قولي براي ميزباني جام جهاني 2012 به ما نداد. وقتي ميزباني يك كشور در رويدادي بين‌المللي به تصويب كميته اجرايي فيفا مي‌رسد ديگر امكان تغييرش وجود ندارد، بنابراين ميزباني تايلند درسال 2012 قطعي است اما بلاتر در عين حال گفت كه ما با قدرت براي گرفتن ميزباني جام جهاني فوتسال در سال 2016 تلاش كنيم و اگر همه موارد را داشته باشيم امكان گرفتن اين ميزباني وجود خواهد داشت.

وي افزود: در زماني كه براي حضور در كنگره‌ فيفا در آفريقاي جنوبي بوديم به چشم خودمان ديديم كه چطور در اين كشور يك هميت ملي به وجود آمده بود. از نوجوان 10، 12 ساله تا پيرمرد 80 ساله همه پيراهن زرد تيم ملي كشورشان را برتن داشته و به هر نحوي خودشان را در ميزباني كشورشان درگير مي‌ديدند. بايد چنين وضعيتي در كشورمان هم به وجود بيايد يعني سازمان و فدراسيون به تنهايي نمي‌توانند كارها را پيش ببرند. بايد امكانات سخت افزاري‌مان را آماده كنيم. با سعيدلو هم در اين باره صحبت كرده‌ام و او هم اعلام كرده كه سازمان به هر نحوي آماده گرفتن اين ميزباني است. من همين جا از طريق "ايسنا" اولين تقاضاي فدراسيون را از شهرداري مطرح مي‌كنم و آن اين است كه يك قطعه زمين را در يك جاي قابل قبول در اختيار فوتسال بگذارند تا سازمان تربيت بدني يك ورزشگاه براي فوتسال احداث كند. اين مي‌شود همكاري سازمان تربيت بدني و شهرداري براي گرفتن ميزباني جام جهاني 2016.

ترابيان در ادامه از اظهارنظر درباره شمس خودداري كرد و گفت: من استعفاي شمس را پذيرفته‌ام و صلاح نمي‌بينم كه بخواهم درباره شمس حرف بزنم. او هرچه از دست‌اش برمي‌آمده انجام داده و من همخ استعفاي ايشان را پذيرفته‌ايم.

سرپرست كميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال درباره بازي ايران و روسيه هم گفت: تفاهم‌نامه اين بازي امضا شده اما تاريخي براي آن مشخص نشده است، بايد در گفت‌وگوهاي آتي عطف به اين نامه تاريخي را براي انجام اين بازي دوستانه مشخص كنيم كه بايد اين تاريخ در فيفا دي باشد.


كوئيرز: به تيم خود اعتقاد دارم
سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال در آستانه بازي شاگردانش برابر ساحل عاج گفت: به توانايي‌هاي تيم خود اعتقاد دارم.

به گزارش سايت رسمي فيفا، كارلوس كوئيرز در نشست خبري امروز خود گفت: هميشه گام نخست گام سختي است و همه بازيكنان و مربيان تحت فشار شديد مطبوعات كشورشان قرار دارند.

وي افزود: به شاگردان خود اعتقاد دارم و مي‌دانم با تمام وجود به عنوان سربازان كشورشان وارد ميدان خواهند شد و براي پيروزي خواهند جنگيد.

اين مربي پرتغالي درخصوص ساحل عاج گفت: ساحل عاج فقط دروگبا نيست و با شناخت خوبي كه از اين تيم دارم براي تك تك دقايق اين بازي برنامه‌ريزي كردم.


انتقاد بازيكن تيم انگليس از درخشش آلمان‌ها
عضو تيم انگليس پس از درخشش ژرمن‌ها در جام‌جهاني از آنها خرده گرفت.

به نوشته روزنامه ديلي‌ميل، جيمي كاراگر اظهار داشت: اگر آلمان‌ها كار خود را خوب در جام ‌شروع كردند،‌ به خاطر عادت داشتن به توپ بازي‌ها است.

اين بازيكن افزود: آنها برخلاف 31 تيم ديگر، با توپ جوبلاني، زياد كار كرده اند. آنها از فوريه گذشته مرتب با اين توپ در حال تمرين و بازي هستند. آنها از يك برتري غيرمنطقي نسبت به ساير تيم‌ها برخوردار هستند.

از ابتداي شروع جام‌جهاني، بازيكنان از دشواري زياد با توپ هاي مورد استفاده كه جوبلاني نام داشته و محصول شركت آديداس است، انتقاد كردند.


ولا: بايد فرانسه را شكست دهيم
مهاجم توانمند تيم ملي مكزيك گفت: براي رهايي از بحران درون‌گروهي بايد فرانسه را شكست دهيم.

به گزارش اسوشيتدپرس، كارلوس ولا تصريح كرد: برابر آفريقاي جنوبي تا حد زيادي تحت تاثير محيط قرار گرفته بوديم اما در دو بازي ديگر خود در اين گروه برابر فرانسه و اروگوئه، محكوم به پيروزي هستيم.

وي ادامه داد: اگر بتوانيم فرانسه را شكست دهيم صعودمان تا حد زيادي قطعي مي‌شود. ضمن اينكه ما شناخت بسيار خوبي از اروگوئه داريم و هرگز از اين تيم نمي‌ترسيم.


كامراني فر كمك داور اول ديدار فرانسه- مكزيك شد   
فيفا فهرست داوران روز دوم رقابت‌هاي مرحله گروهي جام جهاني 2010 را اعلام كرد و بر اين اساس خليل الغمدي از عربستان به همراه تيمش متشكل از حسن كامراني فر و صالح المرزوق از امارات به عنوان تيم داوري ديدار فرانسه و مكزيك انتخاب شدند. كامراني فر در اين ديدار كمك داور اول است.

ديدار تيم‌هاي فرانسه و مكزيك روز 27 خرداد در شهر پلوك وان برگزار خواهد شد. راوشن ايرماتوف كه ديدار افتتاحيه را قضاوت كرده بود هم به همراه يكي از هموطنانش و داوري از قرقيزستان به عنوان تيم داوري ديدار انگليس و الجزاير انتخاب شد.


راموس: اشتباه است كه خود را قهرمان بدانيم
مدافع خشن تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: اين يك اشتباه بزرگ است كه خود را از هم اكنون يك قهرمان بدانيم.

به گزارش وب‌سايت رسمي باشگاه رئال مادريد، سرخيو راموس گفت: بايد راه طولاني و بسيار سختي را طي كنيم تا به فينال اين رقابت‌ها برسيم، ده‌ها اتفاق غير قابل پيش بيني در كمين ما هستند و بايد در تمامي موارد كاملا منطقي باشيم.

راموس ادامه داد: هر چهار تيم حاضر در گروه هشتم مدعي هستند، مثل هر 32 تيم حاضر در جام جهاني و بايد براي تمام تيم‌ها برنامه ريزي داشته باشيم.


ديدار افتتاحيه جام جهاني ركورد بيننده تلويزيوني را شكست   
فيفا اعلام كرد: ديدار افتتاحيه جام جهاني ‌٢٠١٠ آفريقاي جنوبي ركورد بينندگان تلويزيوني را شكست.

به گزارش ايسنا، بيش از ده ميليون نفر تنها از دو شبكه محلي در آفريقاي جنوبي نظاره‌گر ديدار افتتاحيه جام جهاني ‌٢٠١٠ بين تيم‌هاي مكزيك و آفريقاي جنوبي بودند. اين رقم ‌٣٩ درصد از مهمترين رويداد ورزشي در آفريقاي جنوبي بيشتر بود.

ركورد بيشترين بيننده مربوط به ديدار نيمه نهايي جام كنفدراسيون‌ها در سال ‌٢٠٠٩ بين تيم‌هاي برزيل و آفريقاي جنوبي بود ( ‌٣٥/٧ ميليون نفر). برزيل در اين ديدار آفريقاي جنوبي را پشت سر گذاشت و به ديدار پاياني رسيد.

ديدار تيم‌هاي فرانسه و اروگوئه در روز دوم ‌٥٦٦١٥٣٩ نفر بيننده داشت كه نصف ديدار افتتاحيه جام جهاني بود. ديدار تيم‌هاي انگليس و آمريكا با پنج ميليون و ‌٤٠٠ هزار نفر بيننده يكي از ده پربيننده‌ترين بازي‌هايي بود كه تاكنون در آمريكا پخش شده است. پيش از اين رقابت‌هاي جام جهاني ‌٢٠٠٦ آلمان با بيشترين استقبال ازسوي آمركايي‌ها روبرو شده بود.

ركورد بيشترين بيننده خانگي در دو روز اول جام جهاني با ‌٢٤ ميليون نفر در اختيار كشور چين است.


یک بمب گذار دیگر دستگیر شد
مأموران امنيتي ورزشگاه گرين پوينت شخصي را كه در جريان بازي ديدار تيم‌هاي ايتاليا و پاراگوئه قصد بمب‌گذاري در ورزشگاه را داشت دستگير كردند.

مأموران اعلام كردند با مشكوك شدن به شخصي وي را مورد بازجويي قرار دادند و متوجه شدند قصد بمب‌گذاري در هنگام بازي را داشته است.

قبل از آغاز جام جهاني چندين بار گروهك‌هاي تروريستي تهديد به بمب‌گذاري و حمله به رقابت‌هاي جام جهاني كرده بودند و همين امر باعث شد مأموران امنيتي آفريقاي جنوبي تمهيدات ويژه‌اي براي برگزاري اين مسابقات در نظر بگيرند.


مصدوميت بوفون سطحي است
منابع خبري ايتاليا اخبار ضد و نقيضي از آمادگي بوفون منتشر كرده‌اند اما بيشتر اخبار از سطحي بودن آسيب ديدگي وي حكايت دارد.

به گزارش فارس، شايد بهترين منبع خبري، روزنامه بين المللي گازتا دلو اسپورت باشد كه در مصاحبه اختصاصي با پزشك ارشد كاروان فوتبال مي‌نويسد: مشكل بوفون قابل حل است و مصدوميت وي سطحي است.

جان لوئيجي بوفون نيز در گفت‌وگو با شبكه راي ايتاليا اذعان داشته آسيب ديدگي‌اش سطحي است و مي‌تواند با آمادگي كامل در بازي هاي بعدي حضور داشته باشد. بوفون در آغاز نيمه دوم بازي با پاراگوئه كه با تساوي يك بر يك خاتمه يافت بر اثر آسيب ديدگي با ماركتي تعويض شد.

در يكي از منابع خبري انگليسي به درد شديد بوفون از ناحيه عصب سياتيك اشاره شده كه مي‌تواند به رغم سطحي بودن در آينده براي كاروان ايتاليا مشكل ساز و دردسرآفرين باشد.


بلاتر موافق استفاده از ووووزلا
سپ بلاتر اظهار داشت:‌ در چند روز سپري شده از رقابت‌هاي جام‌جهاني استفاده از اين وسيله كه در آفريقاي‌‌جنوبي به ووووزلا معروف است، اعتراض‌هايي به همراه داشته است. برخي از بازيكنان و مربيان نسبت به استفاده از اين ابزار توليد صدا،‌ اعتراض كردند؛ ولي من فكر مي‌كنم چنين اعتراضي جنبه منطقي نداشته باشد.

رئيس سوئيسي فيفا افزود: استفاده از اين وسيله، امري ثبت شده و بديهي در سنت و فرهنگ عامه مردم آفريقاي‌جنوبي است. ‌از آنجايي كه هيچوقت نمي‌توان جلوي سنت‌ها را گرفت، پس مقابله با ووووزلا هم دليل منطقي ندارد.

در چند روز انجام شده اين پيكارها تماشاگران بومي با استفاده از اين شيپورها كه صدايي گوش‌خراش دارند، اسباب ناراحتي بسياري از جهانگردان و تيم‌ها را به هنگام مسابقات فراهم كردند.


عذرخواهي شبكه تلويزيوني آلمان از بينندگان‌ به خاطر اشتباه گزارشگر
شبكه دوم تلويزيون آلمان به خاطر جام جهاني از بينندگان عذرخواهي كرد.

به گزارش فارس، شبكه ZDF كه از بدو شروع مسابقات جام جهاني اقدام به پخش زنده اين پيكارها كرده است، با صدور اطلاعيه‌اي از بينندگان خود بابت اشتباه كلامي گزارشگر بازي آلمان - استراليا عذرخواهي كرد.

اين شبكه در اطلاعيه خود آورده است: گزارشگر بازي در يك لحظه در مورد ميروسلاو كلوزه اطلاعات نادرستي داد كه جا دارد از بينندگان خود بابت اين امر پوزش بخواهيم.

در پي اين حركت گزارشگر بازي فوق نيز از بينندگان شبكه مذكور بابت اشتباهش عذرخواهي كرد. آلمان‌ها يكشنبه شب موفق شدند استراليا را 4 بر صفر شكست دهند كه يكي از اين گل‌ها را ميروسلاو كلوزه به ثمر رساند.


كلوزه: در بايرن مونيخ مي‌مانم
مهاجم تيم ملي آلمان از ادامه حضور در بايرن مونيخ خبر داد.

به گزارش فارس ميروسلاو كلوزه اظهار داشت: دوست دارم قرارداد خودم را با بايرن تمديد كرده و زير نظر لوئي‌فان‌ خال، مربي بزرگ تيمم كار كنم. همكاري با او براي من بسيار ارزشمند است.

اين بازيكن 32 ساله كه در فصل گذشته باشگاهي در تيم بايرن مونيخ به بازيكن نيمكت‌نشيت تبديل شد، اكنون ژرمن‌ها را درجام جهاني 2010 همراهي مي‌كند.

وي كه در بازي با استراليا يكي از 4 گل تيمش را به ثمر رساند، در روزهاي گذشته با پيشنهاداتي از جانب چند تيم از جمله تيم كايزرس‌لاترن روبرو شد. حتي برند شوستر مربي آلماني جديد تيم بشيكتاش تركيه خواهان استفاده از وي شد.


غیبت دو بازیکن کلیدی سوئیس برابر اسپانیا
منابع آگاه خبري از سوئيس شايعه غيبت فري و بهرامي در بازي مقابل اسپانيا را تأييد كردند.

به گزارش اسوشيتدپرس، فري و بهرامي دو بازيكن كليدي تيم ملي فوتبال سوئيس برابر اسپانيا غايب خواهند بود. اوتمار هيتسفلد سرمربي سوئيس اين خبر را تأييد و علت آن را آمادگي مهره‌هاي جايگزين سوئيس عنوان كرده است.

هيتسفلد در اين خصوص گفته است بايد با آمادگي 100 درصد برابر شيلي (بازي دوم) وارد ميدان شويم و بدون اين دو بازيكن كليدي نيز مي‌توانيم برابر اسپانيا به يك تساوي اميدوار كننده دست پيدا كنيم.

وي افزود:‌ هدف اصلي ما در بازي با اسپانيا رسيدن به پيروزي است و هرگز به ضد فوتبال روي نخواهيم آورد اما حقيقت آن است كه بازي با اسپانيا سخت‌ترين بازي ما در اين گروه است و ما نبايد تمام داشته‌هاي خود را در آن خرج كنيم.


دروازه‌بان هلند تولد نوزادش را نديد
دروازه‌بان سوم تيم ملي هلند به خاطر جام جهاني تولد فرزندش را نديد.

به نوشته روزنامه داگ بلات ميشائيل فورم روز گذشته (دوشنبه) با اجازه از برت فان‌مارويك براي مدت 2 روز به آمستردام پرواز كرد تا همسرش را در بيمارستان ملاقات كند.

علت اين سفر كوتاه تولد فرزندش بود كه لحظاتي قبل از بازي روز گذشته دانمارك و هلند متولد شد. ديسي، همسر وي در آن هنگام پسر كوچكي به نام جاوي وايلو را به دنيا آورد.

اين سنگربان به علت همراهي تيم كشورش هنگام بازي اجازه پرواز نداشت؛ اما پس از بازي و كسب اطلاع از تولد فرزندش جهت ديدار با خانواده به هلند رفت.


دونگا: خبرنگار برزيلي پرحرفي كرد، كتكش زدم
سرمربي تيم فوتبال برزيل در اظهار نظري عجيب علت كتك زدن يك خبرنگار را پرحرفي او عنوان كرد.

به گزارش فارس و به نقل از لارازون بوينوس‌آيرس، دونگا سرمربي تيم ملي برزيل براي سومين بار تمرين اختصاصي تيمش را پشت درهاي بسته برگزار كرد و هيچ خبرنگار يا عكاسي را راه نداد.
اين در حالي است كه حضور ابرستارگاني چون كاكا و روبينيو باعث شده اكثر عكاسان عطش زيادي براي عكاسي در تمرين برزيل داشته باشند.

دونگا روز گذشته با يكي از خبرنگاران برزيلي درگير شد و با توجه به آنكه خبرنگار برزيلي مجبور بود لپ‌تاپ و ساير وسايل خود را حفظ كند بدون آنكه به دفاع بپردازد به شدت از دست اين مربي كتك خورد. فيلم منتشر شده از اين صحنه خشم جامعه خبري برزيل را برانگيخته و اين روزها فضاي مطبوعاتي برزيل به شدت عليه دونگاست.

سرمربي برزيل در توجيه اين اتفاق گفت:‌ علت كتك زدن خبرنگار پرحرفي او بود و من بايد او را تربيت مي‌كردم چرا كه بايد ياد بگيرد برابر مربي تيم ملي كشورش درست صحبت كند.

اظهار نظر اخير دونگا بيش از اقدام اخير او جامعه خبري را خشمگين كرده و به نظر مي‌رسد اين حاشيه نشيني‌ها در آينده نزديك به شدت به ضرر تيم فوتبال برزيل تمام شود.


آنتي ويروس ووووزلا به بازار عرضه شد
توليدي‌هاي چين براي مقابله با محصول قبلي خود يك راه مقابله نسبتا ارزان قيمت به گردشگران حاضر در آفريقاي جنوبي پيشنهاد كردند.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا اسپانيا پس از آنكه اكثر بازيكنان، مربيان و گردشگران به خصوص گردشگران اروپايي از احتمال منع ورود ووووزلا به استاديوم نااميد شدند توليدي‌هاي كشور چين از اين فرصت استفاده كرده و به نوعي آنتي‌ويروس اين ويروس آزاردهنده را وارد بازار آفريقاي جنوبي كردند.

گفته مي‌شود كشور چين با توليد بيش از 500 هزار عدد از شيپورهاي ووووزلا سود سرشاري نصيبش شده و توليد اين شيپورها همچنان ادامه خواهد داشت. صعود آفريقاي جنوبي به مرحله حذفي مي‌تواند به شدت به سود چين باشد چرا كه در آن صورت مردم همچنان به ورزشگاه مي‌آيند و چين همچنان شيپورهاي خود را مي‌فروشد.

صداي آزاردهنده اين شيپورها دو راه حل اساسي داشت. اول آنكه رئيس فيفا ورود آنها را به ورزشگاه منع كند كه البته اين اتفاق هرگز رخ نداد و دومين راه حل آن خريد گوشي‌هايي است كه تا مرز 40 دسي‌بل از فركانس صداي توليد شده مي‌كاهد.

اين گوشي‌ها كه بسيار ساده و سبك طراحي شده‌اند به طور كامل ساخت كشور چين بوده و در چند روز گذشته بازار تمام شهرهاي آفريقايي را به خود اختصاص دادند. وارد كننده اصلي اين گوشي‌ها كه جلوي صداي ووووزلا را مي‌گيرد يك تاجر نيجريه‌اي است كه با رابط چيني خود هماهنگ است و تنها روز گذشته معادل 250 هزار عدد گوشي فروخته است. قيمت اين گوشي‌ها تحت قانون خاصي نيست و معمولا آنها را به گردشگران اروپايي گران‌تر مي‌فروشند.


ماسكرانو بخاطر بنيتس ايتاليايي ياد مي‌‌گيرد
منابع رسانه‌‌اي آرژانتين از احتمال حضور كاپيتان اين تيم در اينترميلان ايتاليا خبر دادند.

به گزارش لارازون، خاوير ماسكرانو كه در تيم ليورپول انگليس بازي مي‌كند و در ديدار نخستين آرژانتين مقابل نيجريه بازي قابل قبولي ارائه كرد، به خبرنگاران كشورش در محل اردوي تيم ملي اظهار داشت: در حال يادگيري زبان ايتاليايي هستم. با وجودي كه در آفريقاي جنوبي حضور دارم؛ اما فكر مي‌كنم يادگيري زبان ايتاليايي در آينده به كمك من مي‌آيد.

در اين ارتباط برخي از روزنامه‌هاي كشور آمريكاي‌لاتين نوشته‌اند،‌ احتمال حضور ماسكرانو در يك تيم ايتاليايي به اين خاطر وجود دارد. اين نشريات احتمال دادند بازيكن 26 ساله ليورپول قصد دارد به رافائل بنيتس مربي 6 فصل اخير تيم ليگ برتري كه هفته قبل زمام امور تيم اينترميلان ايتاليا را به عهده گرفت، ملحق شود.


نلسون ماندلا از راننده خاطي شكايت كرد
نلسون ماندلا رهبر 91 ساله مبارزات ضد‌نژادپرستي آفريقاي جنوبي روز گذشته از طريق وكيل خود شكايتي را بابت مرگ زناني ماندلا دختربچه‌اي 13 ساله كه ساعاتي پس از انجام مراسم افتتاحيه جام جهاني 2010 هنگام بازگشت به منزل، به علت بي‌مبالاتي راننده خودروي حاملش جانش را از دست داد، از طريق وكيل دعاوي خود ارائه كرد.

يك سخنگوي دادستاني اين كشور اظهار داشت: با توجه به شرايط ناراحت كننده پيش آمده قرار است پس از مسابقات جام جهاني به وضعيت اين راننده بي‌مبالات رسيدگي و وي دادگاهي شود.

گفته مي‌شود سيزابي مانكازانا راننده خودروي مذكور به هنگام وقوع حادثه مشروبات الكلي مصرف كرده است. اين حادثه نيمه‌شب جمعه گذشته در راه سووتو پس از حضور در مراسم افتتاحيه اوليه رخ داد. زناني يكي از 9 نوه ماندلا محسوب مي‌شود.


انتقاد فاندل از افزايش اخطار و اخراجي‌ها
داور قديمي آلمان از افزايش اخطار و اخراج در پيكارهاي جام جهاني انتقاد كرد.

به گزارش فارس، هربرت فاندل اظهار داشت: باعث تأسف است در يك دوره مسابقات جام جهاني كه نمايندگان زيادي از نقاط مختلف دنيا در آن حضور دارند، شاهد كارت‌هاي قرمز و زرد زيادي باشيم.

اين داور 46 ساله كه حرفه‌ اصلي‌اش، معلم موسيقي است، افزود: در خلال 8 مسابقه نخست جام شاهد بوديم داوران 30 كارت زرد و 4 كارت قرمز به بازيكنان خاطي نشان دادند. فكر مي‌كنم اين تعداد كارت غير عادي است و نشان مي‌دهد كه آمار خطاها در مسابقات بالا رفته است.

وي ادامه داد: برخي از اين تعداد كارت لزومي نداشته است. من فكر مي‌كنم اين تعداد از اخطار و اخراجي سيماي زيبايي از جام ارائه نكرده است. وي اظهار اميدواري كرد در ادامه پيكارهاي جام جهاني كارت زرد و قرمز كمتر داده شود.


اريكسون: حضور دروگبا 2 ساعت قبل بازي با پرتغال مشخص مي‌شود
سرمربي تيم ملي ساحل‌عاج گفت: دو ساعت قبل از بازي با پرتغال پاسخ خواهم داد از ديديه دروگبا استفاده خواهم كرد يا خير.

به گزارش فارس، اسون گوران اريكسون در مصاحبه‌اي كه با روزنامه سونين‌بلات سوئد انجام داد، اظهار داشت: هنوز هيچ‌‌چيز در رابطه با بازي كردن دروگبا مقابل پرتغال مشخص نيست. من هم نمي‌دانم او مي‌رسد يا نه. صادقانه مي‌گويم واقعا نمي‌دانم كه ما مي‌توانيم در تركيب تيم ساحل‌عاج از وجود چنين مهاجم توانمندي استفاده كنيم يا خير؛ اما همه چيز تا دو ساعت قبل از شروع بازي مشخص خواهد شد.

وي افزود: انتظار دارم تيمم برنده بازي باشد. طبيعي است كه دوست داشته باشم دروگبا براي ما به ميدان برود و بتوانيم با كمك او به اهداف خود برسيم؛ بنابر اين دلم با حضور اين خوشحال مي‌شود. تيم من آنقدر قوي است كه حتي بدون دورگبا هم بتواند نتيجه‌ بگيرد.

گلزن 32 ساله عضو چلسي انگليس چند روز قبل از شروع مسابقات دچار مصدوميت شد و تحت عمل جراحي قرار گرفت. در آن هنگام پيش‌بيني مي‌شد وي فرصت حضور در جام جهاني را از دست دهد؛ اما پزشكان تلاش زيادي كردند اين بازيكن برجسته براي ساحل‌عاج با وجود محافظ بدن بازي كند.


شير، سوشي، بيسكويت و ژاپن
جنگ خبري تمام عيار بين رسانه‌هاي ژاپن و كامرون از چند روز پيش به راه افتاده و گويا همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ماركاي اسپانيا، پيش از بازي دو تيم ملي فوتبال ژاپن و كامرون كه روز گذشته با پيروزي يك بر صفر نماينده آسيا به پايان رسيد، منابع خبري كامرون با تيترهاي توهين‌آميز كه البته بيشتر جنبه طنز داشتند،‌ژاپني‌ها را به غذاي معروف آنها سوشي تشبيه كردند كه مي‌توانست شيرهاي زخمي كامرون را سير كند.

انتخاب اين تيتر خشم خبرنگاران ژاپني مستقر در آفريقاي جنوبي را برانگيخته بود و پس از آن شبكه خبري ملي ژاپن با انتخاب تيتر "ين سوشي براي معده شيرهاي آفريقايي خوب نيست " و با انتشار مقاله‌اي انتقادآميز حركت توهين‌آميز طرف كامروني را محكوم كرد.

پس از پيروزي ژاپن برابر كامرون اين جنگ خبري ادامه پيدا كرد به طوري كه يكي از روزنامه‌هاي پايتخت ژاپن توكيو در تيتر اول خود آورد، بيسكويت‌هايي كه به شكل شير طراحي شده بودند به طور كامل خورده شد و شايد مجبور باشيم از اين دست بيسكويت‌ها به تجار كامروني سفارش دهيم. اين مسئله كه مسلما نمي‌تواند در جنگ خبري اصلي جام جهاني چندان با اهميت باشد، حتي درگيري فيزيكي دو خبرنگار ژاپني و كامروني را در پي داشته است.


مارادونا از اظهارنظرهاي سياسي در جام جهاني منع شد   
ستاره سابق فوتبال جهان كه روابط عميقي با رهبران كوبا فيدل و رائول كاسترو دارد و از علاقمندان به هوگو چاوز رهبر ونزوئلا است، از جمله كساني است كه معتقد است فيفا روابط استراتژيكي با كشورهايي از جمله آمريكا دارد.

او كه در آفريقاي جنوبي بشدت محبوبيت دارد و اخيرا پيراهن خود را به مردم آفريقاي جنوبي اهدا كرده است، از سوي فدراسيون فوتبال آرژانتين ممنوع السخن در امور سياسي شده است.

خبرنگاران برزيلي از اردوي تيم ملي آرژانتين خبر مي‌دهند، مارادونا تصاوير رائول و فيدل كاسترو، سيمون دوبوليوار رهبر آزادي خواهان آمريكاي جنوبي، محمود احمدي نژاد و هوگو چاوز، آوا مورالس رهبر بوليوي و اورتگا رييس جمهوري نيكاراگوئه را همراه خود دارد. وي همچنين با ابراز علاقه به تيم كشور مسلمان الجزاير از حضور اين تيم در جام جهاني ابراز خشنودي كرد.

مقامات فيفا و كشورهايي همچون آمريكا و انگليس از علني شدن برخي تعلقات خاطر سياسي مارادونا در جام جهاني با توجه به ابعاد آن و محبوبيت وي نگران هستند و در همين خصوص از مقامات ارشد آرژانتين خواسته‌اند به او يادآور شوند كه از اظهارنظر سياسي در جام جهاني خودداري كند.


دي استفانو: مسي فوق‌العاده است اما به تنهايي قهرمان نمي‌شود
اسطوره فوتبال آرژانتين به شدت از نحوه مربيگري مارادونا انتقاد كرد و گفت: ليونل مسي بازيكن فوق‌العاده‌اي است اما نبايد همه زندگي مارادونا باشد.

آلفردو دي استفانو رئيس افتخاري باشگاه رئال مادريد اسپانيا كه مليتي آرژانتيني دارد در گفت‌وگو با روزنامه ماركا چاپ اسپانيا ضمن اشاره به اوضاع بحراني تيم ملي آرژانتين گفت: مشخص است كه هر تيمي پس از پيروزي در اولين بازي جام جهاني اوضاع خوبي دارد. من هم نمي‌خواهم منكر اين واقعيت شوم كه تيم مارادونا قدم نخست را نسبتا خوب برداشته است.
وي افزود: قرار هم نبود آرژانتين با آن‌ همه ستاره برابر نيجريه تن به شكست و يا حتي تساوي بدهد و تك گل هاينزه پيش از آنكه مرا خوشحال كند، باعث نگراني من شد.

دي استفانو در پايان گفت: ليونل مسي بازيكن فوق‌العاده‌اي است اما نمي‌تواند به تنهايي قهرمان جام جهاني شود. به عقيده من كار گروهي در تيم آرژانتين در حالت ايده‌آل نيست و هر چه كه هست به خاطر توانايي‌هاي خود بازيكنان رقم مي‌خورد.


30 سوماليايي منع تماشاي تلويزيون را شكستند
گزارشي محرمانه از منابع اطلاعاتي در آفريقا نشان مي‌دهد تماشاي جدال دو تيم آلمان و استراليا در سومالي تنها 30 بيننده تلويزيوني داشته است.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانيا، مقررات بسيار جدي و خشك حكومت حاكم بر سومالي ايجاب مي‌كند بازي‌هاي جام جهاني به هيچ وجه تماشا نشود.

دولت سومالي عقيده دارد تماشاي بازي‌هاي جام جهاني برخلاف اسلام است و باعث مي‌شود مردم از دين مبين اسلام فاصله بگيرند. گزارش محرمانه منتشر شده نشان مي‌دهد جدال دو تيم آلمان و استراليا كه به پيروزي 4 بر صفر آلمان خاتمه يافت، در خاك سومالي تنها 30 بيننده تلويزيوني داشته كه اين افراد جزو قشر مرفه و اكثرا نزديك به حاكمان سومالي بودند.

اين افراد كه با تجمع در محلي در 30 كيلومتري در منطقه جنوب موگاديشو امكان تماشاي تلويزيوني جدال مذكور را فراهم كردند خود نيز به احتمال فراوان تحت بازجويي قرار خواهند گرفت و بايد پاسخگوي عمل مجرمانه خود باشند. طبق قوانين سومالي به طور كلي تلويزيون وسيله‌اي است خطرناك كه مي‌تواند بهانه‌هاي زيادي براي اسلام‌ستيزي و اسلام‌گريزي ايجاد كند.

در اكثر منازل مناطق مختلف سومالي مردم در مورد داشتن تلويزيون درگوشي با هم صحبت مي‌كنند و به دنبال تلويزيون‌هاي كوچك هستند تا به راحتي قابل رويت نباشد. شيخ يوسف ابوحمزه يكي از رهبران مذهبي سومالي نيز در آستانه جام جهاني گفته بود بازي‌هاي فوتبال اساسا عليه اسلام است.


گرين‌، منفورترين چهره تيم انگليس
در راي‌گيري روزنامه ايندپنديت از خوانندگانش در دو روز گذشته در مورد منفورترين چهره تيم اين كشور، اكثريت آرا به روبرت گرين، سنگربان تيم اختصاص داشت كه در بازي با آمريكا اشتباه كرد و باعث تغيير نتيجه بازي از برد به تساوي شد.

براساس گزارش نشريه مذكور تاكنون سابقه نداشته كه مردم انگليس بخاطر يك اشتباه بازيكن تيم كشورشان عليه وي موضع گرفته و او را تا اين حد منفور بدانند. يك سايت در همين زمينه روز گذشته تيتر زد: گرين از جواني محبوب به دروازه‌باني منفور پس از بازي با آمريكا تبديل شد.


مارادونا از اظهارنظرهاي سياسي در جام جهاني منع شد   
مارادونا سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين كه كانون توجه اغلب رسانه‌هاي جهان مستقر در آفريقاي جنوبي است از اظهارنظرهاي سياسي منع شده است.

به گزارش ايسنا، ستاره سابق فوتبال جهان كه روابط عميقي با رهبران كوبا فيدل و رائول كاسترو دارد و از علاقمندان به هوگو چاوز رهبر ونزوئلا است، از جمله كساني است كه معتقد است فيفا روابط استراتژيكي با كشورهايي از جمله آمريكا دارد.

او كه در آفريقاي جنوبي بشدت محبوبيت دارد و اخيرا پيراهن خود را به مردم آفريقاي جنوبي اهدا كرده است، از سوي فدراسيون فوتبال آرژانتين ممنوع السخن در امور سياسي شده است.

خبرنگاران برزيلي از اردوي تيم ملي آرژانتين خبر مي‌دهند، مارادونا تصاوير رائول و فيدل كاسترو، سيمون دوبوليوار رهبر آزادي خواهان آمريكاي جنوبي، محمود احمدي نژاد و هوگو چاوز، آوا مورالس رهبر بوليوي و اورتگا رييس جمهوري نيكاراگوئه را همراه خود دارد. وي همچنين با ابراز علاقه به تيم كشور مسلمان الجزاير از حضور اين تيم در جام جهاني ابراز خشنودي كرد.

مقامات فيفا و كشورهايي همچون آمريكا و انگليس از علني شدن برخي تعلقات خاطر سياسي مارادونا در جام جهاني با توجه به ابعاد آن و محبوبيت وي نگران هستند و در همين خصوص از مقامات ارشد آرژانتين خواسته‌اند به او يادآور شوند كه از اظهارنظر سياسي در جام جهاني خودداري كند.


نوجوان 16 ساله آمريكايي ربوده شد
عصر امروز يكي از تماشاگران نوجوان آمريكايي به دست افراد ناشناس ربوده شد. همين امر نگراني مسئولان فدراسيون آمريكا را در برداشت و آنها به شدت پيگير اين موضوع هشتند تا افراد را شناسايي و اين نوجوان را آزاد كنند. ناامني در آفريقاي جنوبي يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسئولان تيم‌هاي مختلف از پيش از برگزاري جام جهاني بوده است.


برخورد فيفا با تماشاگراني كه تي‌شرت‌ تقلبي پوشيده بودند   
يك گروه 30 نفره از هواداران تيم ملي فوتبال هلند به دليل اينكه تي‌شرت‌هاي براق نارنجي رنگ تقلبي بر تن كرده بودند با برخورد شديد فيفا روبه‌رو شدند.

نيروهاي سازمان دهنده فدراسيون جهاني فوتبال بر اساس گزارشي كه روزنامه‌ي The Star آن را به چاپ رساند، 30 نفر از هواداران زن تيم ملي فوتبال هلند را براي سه ساعت مورد پرس و جو قرار دادند. اين عده به دليل پوشيدن پيراهن‌هاي تقلبي تيم ملي هلند مورد توجه نمايندگان فيفا قرار گرفته بودند.

باربارا كاستين يكي از هواداران تيم ملي هلند در اين باره عنوان كرد: آن‌ها به ما گفتند كه ما قصد داريم به طور غير قانوني تبليغ كنيم و اين بر خلاف قوانين در آفريقاي جنوبي است. آن‌ها به ما گفتند ما بازداشت شده‌ايم و تا شش ماه روانه زندان خواهيم شد. اين بسيار بد است.

فدراسيون جهاني فوتبال در واكنش به اين خبر عنوان كرد كه هيچ بازداشتي در اين باره وجود نداشته است. با اين حال اقدام‌هايي براي جلوگيري از اين گونه سوء استفاده‌ها وجود دارد.

فيفا به منظور حفظ حقوق شركاي تجاري خود، قوانين سخت‌گيرانه‌اي در مورد ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها دارد. بر اساس قوانين فيفا تماشاگران اجازه ندارند در ورزشگاه‌ها به طور غير قانوني دست به تبليغ براي كالايي خاص بزنند.


خريد 1.5 ميليون دلار بليت از سوي دولت و پسرفت اقتصاد ميزبان
مخالفان دولت آفريقاي جنوبي مدعي هستند كه يك و نيم ميليون دلار از بودجه عمومي صرف خريد بليت‌هاي جام جهاني و پسرفت اقتصاد شده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، يكي از اعضاي حزب دموكرات كه مخالف دولت است مي‌گويد: دولتمردان آفريقاي جنوبي مبلغ 1.5 ميليون دلار (11 ميليون راند) از بودجه عمومي بابت خريد بليت‌هاي جام جهاني هزينه كرده‌اند و در واقع اين مبلغ حيف و ميل شده است.

پراوين گوردان وزير امور اقتصادي آفريقاي جنوبي كه بر رعايت انضباط اقتصادي در اين كشور نظارت دارد اعلام كرد: پس از 17 سال اقتصاد كشور در ماه گذشته پسرفت داشته كه دليل آن حيف و ميل بي‌ثمر و بي‌قاعده بودجه عمومي براي جام جهاني بوده است.

مخالفان دولت همچنين مداركي را تهيه كرده‌اند تا آن را به مجلس آفريقاي جنوبي ارايه كنند و از مجلس بخواهند در مورد بودجه‌ عمومي جام جهاني و حيف و ميل آن تحقيق و تفحص كند.

تيم هريس يكي از نمايندگان مجلس در اين زمينه گفت: خريد بليت‌هاي مسابقات جام جهاني از سوي دولت امري پذيرفتني براي صرف بودجه‌هاي عمومي از سوي مجلس نيست.

خزانه آفريقاي جنوبي حق دخالت و حسابرسي از دولت را در صرف بودجه‌هاي عمومي ندارد و به همين دليل مخالفان دولت به دنبال تهيه مدرك عليه حيف و ميل اين بودجه عليه دولت براي ارايه به مجلس هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل