بازدید 5027

شرایط کرونایی لرستان از موج‌های قبلی سخت‌تر شده

استاندار لرستان گفت:وضعیت کرونا در لرستان در شرایط خیلی بد و خطرناک قرار گرفته و روزهای سخت‌تری نسبت به موج‌های قبلی در پیش داریم..
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 07 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به خبرنگاران گفت: اکنون وضعیت کرونا در استان خیلی نامناسب بوده و مرگ میر ناشی از ویروس کرونا از یک نفر در روز به روزانه ۶ تا هفت نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری ها نیز از ۴۵ نفر به بالای ۱۷۰ نفر رسیده و تعداد مبتلایان به کرونا در استان نیز بیش از یک هزار نفر در روز شده است اظهار داشت: همه این علائم بیانگر وقوع روزهای سخت در استان است و اگر مراقبت نکنیم شرایط به مراتب نسبت به موج های قبلی بدتر خواهد بود.

خادمی افزود: فعالیت برخی اصناف و مشاغل باید تعطیل شود و برگزاری هرگونه مراسم سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اداری، عزاداری و یا عروسی در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، افزود: استفاده از ماسک برای همه افراد اجباری است و ادارات نیز باید نیروها را به یک دوم و یک سوم کاهش دهند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها بانک نیز تعطیل می شوند.

استاندار لرستان همچنین اظهار داشت:داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز باید از برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی اکیدا خودداری کرده و فرمانداران و بخشداران نیز در صورت مشاهده تخلف، باید قاطعانه برخورد کنند.

به گفته وی ادارات، بانک ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، مساجد، سینماها، مراکز گردشگری و تمامی اماکن نسبت به نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند و از ایجاد تجمع و ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری کنند.

خادمی با بیان اینکه ۲ هفته سخت را پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و لازم است مردم نیز در این شرایط به عنوان ناظر عمل کنند.

استاندار لرستان تاکید کرد: امیدواریم با رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی در هفته های پیش رو بتوانیم از این موج به خوبی عبور کنیم، هرچند معیشت مردم دچار مشکل می شود اما سلامت از اهمیت بالاتری برخوردار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر