بازدید 6058

بایدن: گونه‌های جدید کرونا در آمریکا شیوع یافته

رییس جمهوری آمریکا به دنبال افزایش شمار مبتلایان بیماری کووید ۱۹ و احتمال شیوع موج چهارم کرونا گفت: ایالات متحده در برابر کرونا هنوز با مرگ و زندگی مواجه است.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ 07 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نشریه هیل سه شنبه شب نوشت، جو بایدن در کاخ سفید به خطر ویروس جهش یافته کرونا که بسیار مسری‌تر از مورد قبلی است اشاره کرد و از آمریکایی‌ها خواست تا فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک بزنند زیرا کشور برای محافظت از همه بزرگسالان در برابر بیماری کووید ۱۹ تلاش می‌کند.

بایدن در ادامه افزود: من درک می‌کنم که برای مردم گیج کننده باشد که چطور با برنامه واکسیناسیون نجات جان دهها هزار نفر ادامه دارد اما در عین حال بیماری همه گیری همچنان خطرناک است. گونه‌های جدید ویروس کرونا در آمریکا منتشر شده است و شمار مبتلایان افزایش یافته است.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که جواب پرسش در یک کلمه است و آن زمان است، ما حتی به رغم کسب رکورد در واکسیناسیون مبتلایان کرونا نتوانستیم هنوز ۳۰۰ میلیون شهروند آمریکایی را واکسینه کنیم، این کار زمان خواهد برد.

بایدن خاطر نشان کرد، ویروس در حال گسترش است زیرا افراد زیادی هستند که با دیدن روند واکسیناسیون فکر می‌کنند ما در خط پایان هستیم. در خط پایان نیستیم، هنوز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. ما هنوز با این ویروس در یک مسابقه مرگ و زندگی قرار داریم.

با افزایش شمار مبتلایان کرونایی در آمریکا، آنتونی فائوچی رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز سه‌شنبه هشدار داد که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

فائوچی گفت: ما واقعا در آستانه یک موج هستیم. هم اکنون زمان حساسی است و به همین راحتی می‌توانیم وارد یک موج ابتلا شویم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون بیش از ۳۱ میلیون و ۵۵۵ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۵۷۰ هزار و ۲۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار