بازدید 4918

رایزنی وزرای خارجه هند و روسیه درخصوص ایران

دیپلمات‌های ارشد هند و روسیه در دیدار با یکدیگر علاوه بر پرداختن به موضوعات دوجانبه، درباره تحولات منطقه و جهان به ویژه ایران و وضعیت خلیج فارس و غرب آسیا تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ 07 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزرای خارجه روسیه و هند سه شنبه در دهلی نو، پایتخت هند در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله امور منطقه و جهان به گفتگو پرداختند.

به نوشته خبرگزاری چینی «شینهوا» «سابرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند و «سرگئی لاروف» همتای روس وی سه‌شنبه گفت‌گو‌هایی را در دهلی نو برگزار کرده و درباره روابط دو جانبه و موضوعات جهانی رایزنی کردند.

وزیر خارجه هند پس از خاتمه این گفتگو‌ها با همتای روسی خود در جمع خبرنگاران گفت: «ما در مورد مشارکت طولانی مدت در بخش‌های هسته ای، فضایی و دفاعی صحبت کردیم. همکاری اقتصادی خود را مثبت ارزیابی کردیم.»

وزیر خارجه هند همچنین با لاوروف در زمینه چشم انداز همکاری اقتصادی پس از خاتمه کرونا گفتگو کرد. این دیپلمات ارشد هند افزود که در دیدار با لاوروف، در مورد اوضاع در غرب آسیا، خلیج فارس و ایران تبادل نظر شد. وی گفت صلح و ثبات در چنین منطقه حساس و حیاتی به نفع جهان است.

وزیر خارجه روسیه نیز در نشست خبری گفت که کشورش روابط سنتی خوبی با هند دارد و مسکو به دنبال ایجاد ائتلاف نظامی با چین نیست.

لاوروف گفت: «روسیه و چین به دنبال ایجاد ائتلاف نظامی نیستند. ما این موضوع را در روابط دوجانبه‌مان حل کرده‌ایم و در بالاترین سطح در نشست روسیه و چین اعلام کرده‌ایم که روابط‌مان در بالاترین سطح تاریخ خود قرار دارد، اما این روابط شامل ایجاد ائتلاف نظامی نخواهد بود.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل