بازدید 6325
۱

عُمره رمضان به دریافت کنندگان واکسن کرونا محدود شد

عربستان روز دوشنبه اعلام کرد: تنها افرادی که واکسن ضد کرونا دریافت کرده اند، اجازه خواهند داشت در ماه مبارک رمضان مناسک حج عمره به جای آورند و در مسجد الحرام در مکه نماز اقامه کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 06 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مقام‌های سعودی، این مجوز به کسانی داده می‌شود که ۲ دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و یا افرادی که ۱۴ روز از واکسن نخست آن‌ها گذشته و یا کسانی که از بیماری کرونا بهبود یافته باشند. وزارت حج عربستان در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که اعطای مجوز بجای آوردن مناسک عمره و اقامه نماز در مسجد الحرام در مکه و زیارت مسجد نبوی در مدینه منوره از اول ماه رمضان برای افراد دریافت کننده واکسن، آغاز خواهد شد.

عربستان اکتبر (مهرماه) گذشته برای نخستین بار مسجد الحرام را پس از هفت ماه به روی نمازگزاران گشود و مناسک عمره با کاهش محدودیت‌های اعمال شده به منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹، از سرگرفته شد.

سال گذشته در پی تدابیر پیشگرانه، ادای فریضه حج به حدود ۱۰ هزار حاجی محدود شد که همه آنان از داخل عربستان بودند، این در حالی است که سال پیش از آن حدود ۲ و نیم میلیون نفر فریضه حج به جای آوردند.

عربستان در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کروناست، این کشور از آغاز پیدایش این بیماری تاکنون بیش از ۳۹۰ هزار فرد مبتلا به این ویروس را ثبت کرده که از این تعداد ۶ هزار و ۷۹۹ تن فوت شده اند. این آمار در میان کشور‌های حوزه خلیج فارس رقم بالایی به شمار می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به اندازه کمترین استان ایران است ؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی