بازدید 13706

اعدام مجازات تعرض به دختر 14 ساله

کد خبر: ۱۰۴۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 05 April 2021

مرد شرور که دختر نوجوانی را پس از ربودن مورد تعرض قرار داده بود، در شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال گذشته با شکایت دختری به‌نام سیما مبنی بر ربوده شدن خواهر دوقلویش به‌نام سارا آغاز شد.

او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من و خواهرم با یکی از اقوام‌مان به‌نام پارسا به پارک رفته بودیم حدود ساعت 3 صبح در حال برگشت به خانه بودیم که خودرویی کنار ما توقف کرد و مرد جوانی با تهدید چاقو سارا را به زور سوار خودروشان کردند و من و پارسا هم هرچقدر تلاش کردیم نتوانستیم مانع کارش شویم و بعد هم بسرعت از آنجا دور شدند.

پس از آن تحقیقات برای شناسایی ربایندگان سارا آغاز شد. مأموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که سارا دختری 14 ساله است و جثه‌ریزی دارد و به همین دلیل هم نتوانسته در برابر مرد آدم ربا مقاومت کند.

همچنین مشخص شد خودروی فرد رباینده یک پژو پرشیا با شیشه‌های دودی بوده و احتمالاً به همین خاطر در طول مسیر هم کسی متوجه حضور سارا در داخل خودرو نشده است. با اطلاعاتی که به‌دست آمد بررسی‌ها برای بازداشت راننده پرشیا آغاز شد. چند ساعت بعد مأموران باخبر شدند دختری آسیب دیده و آشفته کنار خیابان رها شده است و شهروندان برای کمک به این دختر، پلیس را با خبرکردند.

پس از حضور پلیس مشخص شد که این دختر همان سارای ربوده شده است. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: شخصی که من را ربوده بود نمی‌شناسم. او پس از آنکه مرا ربود با خشونت به من تعرض کرد و بعد هم در کنار خیابان پیاده‌ام کرد و رفت.

با اطلاعاتی که سارا در اختیار پلیس قرار داد مأموران موفق شدند راننده خودرو را شناسایی و بازداشت کنند. بررسی‌ها نشان داد متهم چندین سابقه کیفری دارد و آخرین سابقه کیفری او مربوط به آزار و اذیت یک دختر است که به‌دلیل ثابت نشدن موضوع تجاوز به عنف، وی از اعدام تبرئه و به شلاق محکوم شده بود.

پس از آن متهم مورد بازجویی قرار گرفت و در حالی که قصد داشت ماجرای آدم ربایی و تعرض را انکار کند با مستندات پلیس مواجه شد و در نهایت تجاوز به دختر نوجوان را پذیرفت و گفت: آن شب مشروب زیادی خورده بودم و حالت طبیعی نداشتم وقتی با خودروام از خیابان رد می‌شدم به یکباره چشمم به 2 تا دختر افتاد. چون خیلی دیروقت بود فکر کردم که دخترهایی که تا 3 صبح تنها در خیابان هستند حتماً مشکل اخلاقی دارند به همین دلیل یکی از آنها را به زور سوار ماشینم کردم.

در ادامه پزشکی قانونی نیز بعد از معاینه سارا اعلام کرد که وی مورد تعرض قرار گرفته است.

با تکمیل اطلاعات اولیه، پرونده به شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در بازجویی‌ها تجاوز به عنف را رد کرد و مدعی شد با رضایت دختر این کار را کرده است اما نحوه ربایش و گفته‌های اولیه متهم و شاهدان پرونده نشان می‌داد که متهم با زور به قربانی تعرض کرده است.

متهم در دادگاه

در جلسه رسیدگی، ابتدا سارا خواستار اشد مجازات برای متهم شد. سپس پارسا به‌عنوان شاهد پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: من همراه سیما و سارا به پارک رفته بودیم و پدر و مادر آنها به خاطر اینکه من همراه‌شان بودم اجازه داده بودند تا بتوانیم آن ساعت به پارک برویم.

بعد از بازگشت از پارک ماشین متهم کنار ما ایستاد و سؤال نامربوطی پرسید که متوجه شدم حالت عادی ندارد من جوابش را ندادم اما یکدفعه از ماشین پیاده شد و چاقو کشید. او من و سیما را تهدید کرد که اگر نزدیک شویم ما را می‌کشد و در همین لحظه هم دست سارا را کشید و به زور سوار ماشین کرد و با خودش برد.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت با تأکید بر اینکه در زمان وقوع جرم حالت عادی نداشته، گفت: از کاری که کردم پشیمانم و از شاکی و دادگاه درخواست گذشت و بخشش دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا جرم قبلی خود را دوباره تکرار کرده‌ای گفت: چون دفعه قبل فقط به شلاق محکوم شدم، فکرمی کردم اگر این بار هم گرفتار شوم بازهم به شلاق محکوم می‌شوم و نمی‌دانستم کاری که می‌کنم مجازاتش سنگین باشد.

با پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهم را به مجازات اعدام محکوم کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
دفعه قبل تقصیر قاضی هم بوده که آزاد شده
خدارو شکر که متجاوز اعدام شد، ولی متاسفم برای پدر و مادری که دختران خودشون رو تا نیمه های شب توی خیابون آزاد گذاشتن که اینطوری زمینه های جرم و جنایت توی جامعه فراهم بشه.حالا معلوم نیست درحال پیاده روی در ساعت سه نیمه شب مشغول انجام چه حرکاتی بودن!
اعدام اعدام اعدام
-----------------------
اگرچه سيستمهاي آموزشي و رفاهي بايد فعال شوند. ولي آنان كه رد داده اند را فقط اعدام فقط اعدام
امیدوارم اعدام شود و تخفیف نگیرد.جامعه را باید ایمن کرد و با مجازات سنگین امنیت ایجاد می شود. این فرد در مرتبه اول با شلاق , جریمه شده و این مرتبه را نیز پذیرفته که با جنایت در حق یک دختر معصوم دیگر باز هم شلاق بخورد. اعدام این فرد درس عبرتی برای بقیه خواهد بود
آخه 3 صبح وقت پارک رفتن است؟
دو بار اعدام کنید آشغال جامعه را! زندگی دختره رو نابود کرده.
البته کسی که تاساعت 3 صبح در خیابان می مونه باید منتظر اتفاقات بدی باشه. اما خیلی خوب میشه که اون آقا در ملا عام اعدام بشن تا بقیه حضرات حساب کار دست شون بیاد.
باید این حبیث اعدام شود. بار اول اگر اعدام شده بود سارا قربانی نمی شد. این بار هم اگر او را اعدام نکنند، باز هم اشخاص دیگری قربانی خواهند شد.
این سری اعدامش کنید تا دفعه بعد مرتب اشباه نشود. و با پررویی نگوید فکر میکردم فقط شلاق میخوردم
واقعا بجز اعدام هيچ مجازاتي براي اين افراد كه باعث ترس و نا امني در جامعه ميشن، مناسب نيست. اونهايي كه مخالف اعدام اين شيطان صفتان هستند وقتي اين بلا سر خودشون يا اعضاي خانوادشون اومد نظر بدند.
باز هم مجرمي با سابقه جرائم قبلي! چرا در موارد قبلي با اينها برخورد جدي نميشه كه جرات تكرار جرم نداشته باشن؟ بايد حتما جنايتي اينچنين انجام بدند؟ آيا سيستم قضايي در اينموارد نبايد پاسخگو باشد؟!
وی در پاسخ به این سؤال که چرا جرم قبلی خود را دوباره تکرار کرده‌ای گفت: چون دفعه قبل فقط به شلاق محکوم شدم، فکرمی کردم اگر این بار هم گرفتار شوم بازهم به شلاق محکوم می‌شوم!
عدم برخورد با مجرمان سابقه دار باعث افزايش جرائم ميشه و اينطوري با جناياتشون خانواده هايي را بدبخت ميكنن.
مجرم سابقه دار يعني در مجازاتهاي قبلي متنبه نشده و نشون داده اصلاح پذير هم نيست.اگر در جرائم قبلي بشدت باهاش برخورد ميشد جرات انجام چنين جنايتي نداشت. اون قضاتيكه با احكام ساده باعث چنين جناياتي ميشن بايد مجازات بشن!
لطفا هر چه سریعتر اعدامش کنید
3 صبح تو پارک، توی امن ترین کشورهای دنیا هم خطرناکه. چه برسه به ایران.
به این نوجوان های امروزی هر چی از خطرات جامعه بگیم قبول نمیکنند که. تازه به والدینشون برچسب قدیمی بودن می زنند. فکر میکنند همه چیز رو میدونند.
جالبه دفعه قبل برای تجاور به شلاق محکوم شده
داستان بافی چرا می کنید؟ دختر 14 ساله می تونه شکایت کنه؟ (به سن قانونی نرسیده)
چقدر تو متن دستکاری شده، چرا دوباره جرم خود را تکرار کردی؟؟ چون فکر میکردم همینه شلاقه، ... اومد سوال نامربوطی پرسید منم فهمیدم حال خوبی ندارد، ... چون جسه ی ریزی داشت به همین دلیل نتوانسته فرار کند ...
یعنی این قانون کشور طوری شده که توپو انداخته تو زمین شاکی، این باید اثبات کنه که بهش تجاوز به عنف شده، متهم هم خیلی راحت میاد میگه من حالت خوبی نداشتم، مست بودم، دچار جنون مقطعی شده بودم و فلان و فلان.
قبلاً باز قانون و دادگاه یک ابهتی داشت الان دیگه دزدم بیاد خونت حتی نمیتونی بهش دست بزنی چون ممکنه فردا بره دادگاه بگه اومده بودم آب بخورم اینا منو گرفتن زدن من دیه میخوام!
کاش این عمل در مورد ربایندگان اموال بیت المال نیز صادر می شد .
فقط اعدام
چون دفعه قبل فقط به شلاق محکوم شدم، فکرمی کردم اگر این بار هم گرفتار شوم بازهم به شلاق محکوم می‌شوم و نمی‌دانستم کاری که می‌کنم مجازاتش سنگین باشد.

وقتی تجاوزگر می دونه به راحتی میتونه از مجازات فرار کنه در تکرار جرم جری تر میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان