بازدید 5154
رئیس‌جمهور تونس:

اتحادیه عرب پاسخگوی مطالبات ملت‌های منطقه باشد

رئیس جمهور تونس بر ضرورت اتخاذ رویکرد جدیدی برای اقدام مشترک عربی تاکید کرد و خواستار بررسی متون، توسعه ساختار‌ها و نهاد‌های تخصصی عربی و افزودن کارآیی بیشتر به کار آن شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ 05 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس صبح امروز (دوشنبه) در کاخ قرطاج میزبان «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب بود و با او درباره فعالیت دبیرخانه اتحادیه عرب و تازه‌ترین مسائل کنونی کشور‌های عربی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، بر اساس بیانیه ریاست جمهوری تونس، قیس سعید بر ضرورت اتخاذ رویکرد جدیدی برای اقدام مشترک عربی تاکید کرد و خواستار بررسی متون، توسعه ساختار‌ها و نهاد‌های تخصصی عربی و افزودن کارآیی بیشتر به کار آن شد.

رئیس جمهور تونس تاکید کرد که اتحادیه عرب باید به اهدافی که برای آن ایجاد شده است، دست یابد و ابتکار‌ها و فعالیت‌های آن پاسخگوی مطالبات و آرزو‌های مردم منطقه و همگام با چالش‌های جدیدی که پیش روی آن است، باشد.

ابوالغیط نیز گفت که در دیدار با رئیس جمهور تونس چگونگی ارتقای اتحادیه عرب و موفقیت کار آن علاوه بر مسائل کشور‌های عربی و اجلاس آتی سران عرب را مورد بررسی قرار داده است.

ابوالغیط و رئیس جمهور تونس جزئیات و دستور کار سی امین اجلاس سران عرب به ریاست قیس سعید را هم بررسی کردند.

اجلاس قبلی سران عرب ماه مارس ۲۰۱۹ در تونس برگزار شد.

ابوالغیط در سفر به تونس همچنین با وزیر خارجه این کشور درباره تازه‌ترین تحولات در سطح کشور‌های عربی گفتگو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها