بازدید 13095

زمان آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا در کشور

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر تولید واکسن‌های ایرانی کرونا،‌ گفت: با این حال پیش‌بینی ما برای آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا از حدودا مهرماه سال جاری است.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 03 April 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اخبار پیرامون واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: الان واکسن کرونا بنیاد برکت در حال طی کردن فاز دو و سه مطالعات بالینی است. واکسن انستیتو رازی با نام کووپارس و واکسن وزارت دفاع با نام فخرا در مرحله اول کارآزمایی بالینی قرار دارند و احتمالا تا آخر فروردین یا نیمه اول اردیبهشت هم یک یا دو واکسن دیگر بتوانند مجور آغاز کارآزمایی را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهر ماه واکسن‌های ایرانی را به میزان نیاز وارد بازار کنیم.

وی درباره واکسن کوو ایران برکت، افزود: اگر مجوزها در اواسط فاز سوم مطالعات که به آن فاز تحلیل بِینابینی گفته می‌شود، دریافت شود، می‌توانند واکسیناسیون را از اوایل تیرماه آغاز کنند. در واقع ممکن است تولید انبوه واکسن بنیاد برکت از خرداد آغاز شود و ذخیره‌سازی هم صورت گیرد و پس از دریافت مجوز اقدام به توزیع آن کنند.

قانعی درباره سرانجام واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور و کشور کوبا،‌ بیان کرد: ۱۰۰ هزار واکسن‌ به کشور وارد شده است و فکر می‌کنم از دهه سوم فروردین ماه فاز سوم تست بالینی آنها آغاز شود. این ۱۰۰ هزار دوز قرار است به داوطلبین تزریق شود که البته هنوز فراخوانی برای جذب داوطلب صادر نشده است.

وی درخصوص دیگر طرح‌های مطالعاتی واکسن ایرانی کرونا، اظهار کرد: از ابتدا ۱۱ پرونده وجود داشت که ۳ پرونده در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارند و پیش‌بینی می‌کنیم از تعداد کلی، ۸ پرونده بتوانند موفق عمل کنند. نسبت به سایر کشورها این تعداد تولید کننده بسیار خوب است.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، تاکید کرد: پیش‌بینی ما برای آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا از حدودا مهرماه سال جاری است.

وی درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان، تصریح کرد: در دنیا درخصوص واکسیناسیون کودکان هم مطالعاتی در حال انجام است اما ما فعلا در ایران مطالعه‌ای در این زمینه نداریم و فعلا از نتایجی که دنیا اعلام کند استفاده خواهیم کرد.

قانعی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر تولید واکسن کرونا،‌ گفت: آنچه که ما در محل حمایت شرکت‌ها می‌بینیم این است که به محض آنکه اسم ایران می‌آید کاری می‌کنند که مانع دست‌یابی ما به مواد و محصولات مورد نیاز می‌شوند. بنابراین اگر فعلا واردات برخی اقلام صورت می‌گیرد با دور زدن تحریم‌ها اتفاق می‌افتد وگرنه آنها هرچه توانستند مانع ما شدند و حداقل برای تامین ماده اولیه یک واکسن دستور سریع دادند که کسی به ما ماده اولیه نفروشد؛ البته این فقط مخصوص ما نیست بلکه در حال ذخیره اقلام و واکسن برای خودشان هستند. الان ۷۰ درصد واکسن کرونا را تنها ۱۰ کشور بردند؛ بنابراین در مورد ایران بی‌عدالتی و سختگیری زیادی صورت می‌گیرد اما در عین حال ما برای ماده اولیه از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حمایت می‌کنیم.

قانعی درباره راه اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران نیز بیان کرد: فکر می‌کنم سوش خط واکسن اسپوتنیک یا وارد ایران شده است و یا تا آخر هفته به کشور می‌رسد و حدودا پیش‌بینی می‌کنیم این واکسن هم طی ۳ ماه آینده تولید تحت لیسانس خود را در ایران آغاز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
خسته نباشید، آمریکا داره دور اول واکنیسانسیون را تمام میکنه، شما کجایید؟؟؟؟؟؟؟
قضیه بزک نمیر بهار می آد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
خدا لعنت کنه مسئولی که قبل از واکسیناسیون همه مردم واکسن بزنه. خدا لعنت کنه مسئولی رو که واکسن خارجی بزنه.
تا شهریور ماه چکار کنند مردم برادر عزیز. گیریم کووبرکت و بقیه واکسن های ایرانی پاسخ درست را ندهند.
دست بردارید از لج بازی با علم.
تو آمریکا روزانه 2 و نیم تا بیش از 3 میلیون واکسن می زنند و واکسن فایزر خوب جواب داده است. تمام دنیا مشتری خرید واکسن فایزر آمریکائی هستند .
ما آمریکا را تحریم کردیم یا خودمان را .
اولش گفتید از خرداد ماه، حالا می گویید از مهر. احتمالا چند روز دیگه می گویید از فروردین ۱۴۰۱
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
دقیقا درست میگین،متاسفانه همه سرکاریم
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
دست از مسخره بازی بردارید و واکسن بیارید برای مردم بدبخت و فلک زده و داغون این کشور ....
ماهای اول سال تبدیل شد به تیر و حالا مهر، چون در این ماهها دولت جدید سرکار می آید، خیال می کنم که چندی بعد اعلام می شود دی ماه و سپس اعلام می شود ماههای اول سال 1401 و الی آخر . ضمنا یادمان باشد که هر ماه یعنی حداقل 3000 نفر فوتی از قرار روزی 100 نفر. همه این موارد یعنی عدم اطمینان به واکسنهایی که در ایران در حال ساخت است.
البته اگه تا اون موقع كسي از كرونا جون سالم در برده باشه !! خسته نباشي دلاور . يك عده سوار هواپيما ميشن ميرن آمريكا تا باخانواده شون واكسن كرونا بزنن ، بقيه ايراني ها بايد تا شش ماه ديگه منتظر واكسن ايراني باشن ، اونهم فقط قول شو دادن و در مرحله حرفه !!حالا يك كشور كنار درياي مديترانه و تو همين خاورميانه ، 115% اتباع شو واكسن زده (وارد فاز دوم واكسيناسيون شده) و تو جنوب خليج فارس ، امارات هم بيش از 80% ملت شو واكسن زده . ايران ما با اين ثروت عظيم خدادادي و سرمايه علمي بالا ، مردم مون زير 1% واكسينه شدن !!!!!!!
یعنی بعد از اینکه دنیا کار واکسیناسیون رو تموم کرد تازه ما میخوایم شروع کنیم البته اگه اونم مثل بقیه وعده ها دروغ نباشه....آفرین به این دولت
هر هفته و هر روز تاریخ های جدیدی برا واکسیانسیون همگانی اعلام میشه- باور کنید هر روز ناامیدتر از قبل میشم از بس که دروغ میشنوم
من که دارم میرم ناصر خسرو واکسن بخرم هرچی هم قیمتش باشه مجبورم بخرم بزنم چون از امثال شماها هیچ بخاری در نمیاد فقط وعده و دروغ
تا آن زمان هم هر تعداد یرانی از بی واکسنی قربانی شد که شد؟! تا دیشب حدود 630 میلیون نفر در 150 کشور جهان واکسن دریافت کرده بودند و روزانه حدود 17 میلیون نفر به این تعداد اضافه می گردد. سهم ما از این نزدیک صفر است. حالا می گویید که از مهر میخواهید واکسیناسیون عمومی را با واکسن هایی که هیچ تضمینی برای کارآیی و ایمنی ندارند آغاز کنید. تا آن زمان نزدیک 2 میلیارد نفر در جهان واکسینه خواهند شد و ما هنوز در انتظار واکسن های تصوری که قرار بود 3 ماه پیش، بعد در اردیبهشت و بعد در خرداد و حالا در مهر ماه آماده بشوند خواهیم بود و در طول این انتظار قربانی سوء مدیریت و سودجویی رانت های دارویی شما خواهیم شد.
دو تا برادر جوانمان با وجود رعایت پرتکلهای بهداشتی جانشان را در همین چند روز از دست دادند و خواهرم و مادرم و پسرم و خانمم هم درگیرند٫ چه کسی جواب اینها را در آن دنیا و این دنیا با وجود واکسن در دنیا خواهد داد؟ رییس جمهور یا ٫... چرا خودمان خودمان را تحریم کرده ایم؟ این چه خریتیه که ما داریم؟ چرا جان ملت مهم نیست؟ چرا اینهمه ما بدبختیم؟
آقایون و خانواده‌‌هاشون چی؟ اونا هم منتظر واکسن موندن هنوز یا واکسن فایزر زدن
زحمت نکشید
آنموقع دیگر در هیچ کجای کره زمین کرونا وجود ندارد
ایشان می گوید بدلیل تحریم ها دسترسی به مواد ساخت واکسن مشکل است
از آن طرف به 10 جا اجازه می دهد که همزمان همین منایع خیلی محدود را به بازی بگیرند و مثلا واکسن بسازند
همه را جمع کنید و فقط یک یا دو تا را کار کنند شاید تا آخر امسال جوا ب بگیرید
فلسطین اشغالی تحت واکسیناسیون قرار گرفت ... اما هنوز به ما وعده سرخرمن داده می شود ... زمان را میخرند تا چه بسا در این مدت تعداد بیشتری تلف شوند ... کی به کی است ؟؟؟؟؟
راه ها را باز میگذارند برای سفر و جریمه و بسیاری از طرحهایی که صرفا و صرفا هدف از آن تنظیم بازار جیب دولت است ....... چینی، کوبایی، روسی و البته فایزر برای اقشار خااااااااااااااااااص و خب واکسن وطنی که هر روز براش یک اسم انتخاب میکنند .. خب نتیجه ؟؟؟
بالاخره که چی کو عمل ؟
کو اقدام ؟
کو الویت بندی ؟؟؟
اگر مشکل تحریم ها هستند پس چرا دولت می خواهد ارز ۴۲۰۰ تومان برای خرید واکسن به عده ای خواص بدهد؟
علت نخریدن واکسن معلوم شد تعلل تا تولید واکسن ایرانی و سود بیشتر ....
امروز ۱۴ فروردین۱۴۰۰. یه خانواده ی سه نفر .پسر ۱۷ ساله بخاطر درگیری شدید کرونا فوت کرد. حال پدر و مادرش هم کاملا وخیمه.دنبال مقصر نیستم،ولی خیلی از انسانها میتونستنن با تزریق واکسن زندگی کنن...
کسی باورتون نداره
هرروز یه وعده میدین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی