بازدید 4999

گفتگوی لاوروف با وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «آرا آیوازیان» و «جیحون بایراموف» وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کرده و درباره وضعیت منطقه قره باغ با آنها گفت و گو کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 02 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه در مسکو با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد و دو طرف درخصوص روند اجرای توافق های میان سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان مورخه ۹ ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ ازجمله درباره حل مسائل انسانی قره باغ و ازسرگیری روابط اقتصادی و آزاد شدن راههای مواصلاتی در منطقه گفت و گو کردند.

وزیران خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره مسائل مهم دوجانبه ازجمله دیدارهای آتی در سطح عالی و نیز فراهم آوردن مقدمات برنامه به مناسبت ۳۰ مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۲۰۲۲ تبدال نظر کردند.

لاوروف و بایراموف درخصوص برخی مسائل دستور کار بین المللی مورد علاقه دو طرف نیز گفت و گو کردند.

بر اساس گزارش دیگری از وزارت خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه با وزیر خارجه ارمنستان در مسکو دیدار کرد.

دو طرف درخصوص توافق های سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره مساله قره باغ گفتگو و تبادل نظر کردند.

لاوروف و آیوازیان درباره همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف و نیز برنامه دیدار در سطح عالی و نیز برخی مسائل بین المللی گفت و گو و رایزنی کردند.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان بیستم آبان ماه گذشته بیانیه‌ای را در مورد توقف جنگ در قره باغ امضا کردند که طی آن ایروان قسمت قابل توجهی از این منطقه و هفت منطقه دیگر را به باکو منتقل کرد. در مقابل، ارمنستان چیزی به جز پایان جنگ، که طی آن بیش از ۲۵۰۰ نفر را از دست داد، دریافت نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار