بازدید 9875

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۰

بر اساس اطلاعات به‌ دست‌ آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور در شبانه‌روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۳ تردد در محور‌های برون شهری کشور به ثبت رسیده که نسبت به روز قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، آزادراه‌های کرج – تهران با ۱۱۳ هزار و ۴۴، تهران – کرج با ۱۰۸ هزار و ۷۱ وکرج – قزوین با ۱۰۱ هزار و ۲۹۳ بیشترین تردد ثبت شده خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 31 March 2021
تابناک اجتماعی«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر به هر دلیل به جاده زده‌ایم یا قصد بازگشت داریم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌ هواشناسی ضرورت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ نوروز ۱۴۰۰ در حالی به روزهای پایانی نزدیک می‌شود که شیوع ویروس در هفته اخیر شدت گرفته و موجب شده که شمارهای شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی افزایش بیابد و تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 بار دیگر از مرز ده هزار نفر در روز عبور کند؛ افزایشی که امید می‌رود با پایان تعطیلات متوقف شود.

این در حالی است که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و بر این مبنا، ۸۱ شهرستان کشورمان (۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نارنجی) نمی‌توانند، مبدا یا مقصد هیچ نوع سفر نوروزی باشند؛ چه راه‌های منتهی به آن‌ها باز یا مسدود و چه آب و هوایشان دلچسب و بهاری باشد.
 

آخرین وضعیت ترافیک

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور در شبانه‌روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۳ تردد در محور‌های برون شهری کشور به ثبت رسیده که نسبت به روز قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، آزادراه‌های کرج – تهران با ۱۱۳ هزار و ۴۴، تهران – کرج با ۱۰۸ هزار و ۷۱ وکرج – قزوین با ۱۰۱ هزار و ۲۹۳ بیشترین تردد ثبت شده خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور آخرین وضعیت محور‌های کشور بدین شرح است: محور‌های رامیان – اولنگ – شاهرود (واقع در استان‌های گلستان و سمنان)، شمشک – دیزین (واقع در استان‌های البرز و تهران)، شهداد – نهبندان (واقع دراستان کرمان)، خرم آباد – پلدختر (واقع در استان لرستان)، قزوین – همدان کیلومتر ۱۱۰ (واقع در استان قزوین)، سی سخت– پادنا (واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد)، گنجنامه – تویسرکان (واقع در استان همدان)، وازک – بلده (واقع در استان مازندران)، پونل – خلخال (واقع در استان گیلان) و مسجد سلیمان – ایذه (واقع در استان خوزستان) تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

تردد در محور چالوس (شمال به جنوب) محدوده‌های هزارچم و سیاه بیشه سنگین است.

تردد در محور‌های هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

گفتنی است، اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت گرفته است که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
 

آخرین وضعیت آب و هوا

امروز و فردا فعالیت سامانه بارشی در کشورمان وجود خواهد داشت. برای برخی نقاط از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کردستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل پیش بینی رگبار‌های بهاری داریم که گاهی همراه با رعد و برق و تندباد خواهد بود.

در سواحل خزر طی این دو روز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود. روی ارتفاعات البرز مرکزی بارش به شکل باران و برف خواهد بود. جمعه برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش رخ خواهد داد و شنبه برای شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش خواهیم داشت.
 
امروز و فردا در جنوب غرب کشور یعنی استان‌های ایلام و خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. فردا و پس فردا باد جنوبی به سمت استان‌های ساحلی خزر باعث افزایش دمای محسوس خواهد شد. برای تهران هم پیش بینی می‌کنیم که جمعه افزایش دما و شنبه کاهش دما رخ دهد.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار