بازدید 5459

کهگیلویه و بویراحمد در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری است.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 28 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶۹۰۱ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، چرام و دنا است، همچنین از ۹۵۴ نمونه تست سریع گرفته شده ۹ درصد موارد مثبت و بترتیب در چرام، بهمئی، گچساران و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: در واقع موارد مثبت در نمونه‌های امروز حدود ۴۰۰ نفر بوده است که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته می‌باشد

استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: وضعیت کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روز‌های آینده قابل انتظار است. همچنین احتمالا طی روز‌های آینده تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه حل‌هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

وی از افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان‌های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آن‌ها شرایط مساعدتری برای آن‌ها بوجود آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار