بازدید 4681

تظاهرات الجزایری‌ها در اعتراض به شرایط سیاسی

هزاران نفر در الجزایر روز جمعه با برگزاری تظاهراتی به شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور اعتراض کردند.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 27 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از القدس العربی، هزاران نفر در شهرهای مختلف الجزایر از جمله پایتخت خواستار تغییرات اساسی در ساختار سیاسی این کشور شدند.

معترضان در میدان مرکزی الجزیره پایتخت الجزایر، با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام و خواستار انجام تغییرات اساسی در قدرت شدند.

پیشتر «عبدالمجید تبون» رییس جمهور الجزایر گفته بود: انتخابات پارلمانی ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) برگزار خواهد شد.

رییس جمهوری الجزایر ماه گذشته دستور انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام را داده بود.

الجزایر که از هفته‌های گذشته صحنه تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های دولت حاکم و برای برکناری مقامات دولت سابق است با وجود برخی اصلاحات ظاهری رییس جمهوری، همچنان بر مدار تنش و ناآرامی قرار دارد.

«تبون» رییس جمهوری الجزایر شامگاه ۳۰ بهمن/ ۱۹ فوریه دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی در این کشور را داد. او در یک سخنرانی که به صورت مستقیم از رسانه‌های الجزایر پخش شد، بیان کرد: تصمیم به انحلال پارلمان گرفته و به سمت انتخاباتی که عاری از فساد باشد و درهای آن به روی جوانان باز شود قدم بر می‌داریم.

او وعده داد که حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده تغییر در کابینه دولت انجام خواهد شد؛ تبون گفت که این تغییر شامل بخش‌هایی می‌شود که در آنها عملکردها ضعیف بوده است.

«تبون» ۷۵ ساله پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» در پی اعتراض‌های مردمی، در انتخاباتی که برای نخستین بار در طول تاریخ دوران ریاست جمهوری الجزایر بدون حضور رئیس جمهوری مستقر برگزار شد، قدرت را در این کشور به دست گرفت. او در زمان ریاست جمهوری بوتفلیقه از ماه می ۲۰۱۷ تا پیروزی در انتخابات ۲۰۱۹، نخست وزیری را برعهده داشت.

از آن زمان تاکنون الجزایر شاهد برخی ناآرامی‌ها در پی اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های دولت و ناکارآمدی برخی ارکان دولت این کشور بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار