بازدید 8983

چرا مردم قید سفر پرخطرِ نوروزی را نمی‌زنند؟

همۀ کاسه‌کوزه‌ها را نمی‌توان بر سر مردم شکست. شرایط کنونی جامعۀ ما، عللی اساسی‌تر از نقائص رفتار مردم دارد. آن علل باید مرتفع شوند. رفع آن علل هم با پافشاری بر شعارهای ملال‌آور و سیاست‌هایی که در عمل به بهروزی عمومی منتهی نشده‌اند، ممکن به نظر نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 27 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، زمانی که حسن روحانی گفت حتی آب‌خوردن ما هم به تحریم‌ها بستگی دارد، بسیاری از اصولگرایان به او تاختند که این چه اغراقی است؟ فارغ از این که آن حرف روحانی درست بود یا نه، پیام آن جمله این بود که در شرایط تحریم، پاره‌ای از اساسی‌ترین نیازهای جامعه برآورده نمی‌شود. این که در ایران تقریبا هیچیک از مردم عادی تا به حال واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، چه دلیلی جز تحریم‌های آمریکا علیه ایران دارد؟

حتی اگر ما با مشکل مدیریت غیر علمی مواجه نبودیم و عزممان را جزم می‌کردیم برای خرید واکسن خارجی، باز به دلیل تحریم‌های بانکی، عملا از امکان خرید واکسن محروم بودیم. بنابراین حتی اگر آب‌خوردن ما به تحریم‌ها وابسته نباشد، اموری بسیار مهمی نظیر خرید و تزریق واکسن کرونا به تحریم‌ها ربط دارند ... اگر در ایران روند واکسیناسیون با خرید واکسن‌های خارجی آغاز می‌شد، شاید اکنون شاهد انبوهی از مسافران سفرهای نوروزی نبودیم. پس از تحمل یک سالِ سختِ کرونایی، اکثریت مردم ایران در آستانۀ سال نو، امید چندانی به دریافت واکسن کرونا در آیندۀ نزدیک نداشتند. بنابراین لذت سفر را به تداومِ خانه‌نشینیِ ملال‌آور ترجیح دادند.

اگر هر کسی در ایران امیدوار بود که در فروردین یا اردیبهشت ماه یا تا پایان بهار ممکن است واکسن کرونا را دریافت کند، احتمالا یکی - دو ماه دیگر دندان روی جگر می‌گذاشت و قید سفر پرخطرِ تعطیلات نوروزی را می‌زد. اگرچه عوامل متعددی در مسافرت نوروزی مردم نقش دارند ولی نقش ناامیدی مردم از دریافت قریب‌الوقوع واکسن کرونا را هم در این میان نمی‌توان نادیده گرفت.

همۀ کاسه‌کوزه‌ها را نمی‌توان بر سر مردم شکست. شرایط کنونی جامعۀ ما، عللی اساسی‌تر از نقائص رفتار مردم دارد. آن علل باید مرتفع شوند. رفع آن علل هم با پافشاری بر شعارهای ملال‌آور و سیاست‌هایی که در عمل به بهروزی عمومی منتهی نشده‌اند، ممکن به نظر نمی‌رسد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
انگار کرونا مثل بعضی از پشه های محلی میمونه که بومی رو نمیگزن میهمان رو میگزن. منتظرن مردم یه کاری کنن همه تقصیرها رو بندازن گردن مردم.
دلیل سفر، فقط فرار از زندگی و فرار از خانه است. آنهایی که مثل نویسنده ی این متن، خانه را ملال آور می بینند، با سفر، از خانه فرار میکنند در حالیکه خانه، ملال آور نیست. خانه بهترین جای دنیاست. خونه آخرین امیده واسه ی خستگیام، خونه آخرین پناهه واسه دلبستگیام
چون تنهامردمی در جهان هستیم که میخواهیم همه چیز را خودمان تجربه کنیم اگرچه این تجربه کرونا باشد !!
مسافرت به هر دلیلی با خودرو شخصی بخش بسیار کوچکی از چرخه انتشار بیماری است اما چون جریمه خودروها راحت است و درآمد خوبی دارد مسئولان مقصر اصلی را تردد مردم با خودروهای شخصی معرفی می کنند اما برای عوامل مهم به دلیل سخت بودن کنترل و هزینه برای دولت، اهمیتی نمی دهند
چون زندگی در ایران نه تنها بسیار سخت شده است، بلکه خیلی هم پرملال و اندوهبار است و روز به روز هم بدتر می شود. حتی دریغ از ددین یک فیلم خوب و جدید سانسور نشده!!! چیزی که حتی در افغانستان و یمن نیز مردم از آن محروم نیستند. جو بسیار افسرده کننده ای بر کشور حاکم شده است و امید به آینده تقریبا برای همه از میان رفته است. در این شرایط سفر حکم گریزگاهی برا یمردم شده است تا بتوانند کوتاه زمانی از این همه اندوه خلاص شوند.
درود بر شما. کاملا درست هستش.
چند تا تفریح میتونید نام ببرید که مردم جای سفر نوروزی انجام بدن ؟ اونم توخونه 40-50 متری
چون مسوگلین کاراشون یه بام و دو هوا هست. سفر با خودرو ممنوعه ولی با قطار و هواپیما و اتوبوس که کلی آدم غریبه کنار هم میشینن آزاد. وقتی اینجوری با مردم لجبازی میکنین مردم هم جوابتون رو میدن
اموری بسیار مهمی نظیر خرید و تزریق واکسن کرونا به تحریم‌ها ربط دارند ... اگر در ایران روند واکسیناسیون با خرید واکسن‌های خارجی آغاز می‌شد، شاید اکنون شاهد انبوهی از مسافران سفرهای نوروزی نبودیم.
به قول محمد جواد ظریف خودتون خواستین اینجوری زندگی کنین! خودتون خواستین آمریکاستیزی کنین! خودتون قوانین اف ای تی اف رو رد کردین! خودتون حرف های تحریک آمیز زدین تا تحریمها و قطعنامه ها روی هم تلنبار و روی سر ما آوار بشن!
ضمنا گیریم آمریکا فایزر به ما نمیده چرا واکسن اسپوتنیک ارباب پوتین و اون چینیه که تحریمها روشون اثر نداره به ما نمیرسه؟!
نه داداش همه مشکل تحریم هم نیست! بی مدیریتی و فشلی و بی عملی مسئولان کلان و ارشد کشور هم هست!
متاسفانه همه اش مردم:
لطفا به اخباری که خودتان زدید نگاه کنید

1- مسئولی می گوید میتوانید بروید عید دیدنی اما دست ندهید و همدیگر را نبوسید.
2- میتوانید سفر بروید اما به صورت گروهی
3- وضعیت شهرها مناسب است با رعایت پروتکل ها میتوانید بروید
4- گردشگری و جهانگردی برنامه های خاص برای امسال دارند

یا فراموشکار شده اید و یا اینکه اصلا نمیخواهید مسئولیت کارهای خودتان را بپذیرید حالا سوال این است شما چرا واکسن نمی خرید!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی