بازدید 20316

ابراهیمی: احمدي‌نژاد خودش مصوبه حجاب را ابلاغ كرد

اگر برخوردها با بدحجابي در سطح جامعه از سوي دولت نيست، پس بفرمايند كه چه نيرويي خارج از دولت اين برخوردها را مي‌كند؟/احمدي‌نژاد مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي براي اجراي طرح عفاف و حجاب را به وزير كشور ابلاغ كرد/مراجع با انتصاب زنان در پست وزارت، مخالفت‌هايي داشتند كه ممكن است در آينده هم تكرار شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰ 14 June 2010
رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد با بيان اينكه قانونا دولت موظف به برخورد با بدحجابي در جامعه است، از احمدي‌نژاد به‌عنوان فردي متدين و متعهد ياد كرد كه خواستار پياده كردن ارزش‌هاي اسلامي است. ولي مشخص نيست كه چرا اظهاارت رسانه‌ايش با عملكردش متفاوت است.

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي نماينده بيرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در واكنش به اينكه رئيس جمهور در برنامه تلويزيوني شب گذشته‌اش گفته بود برخوردها با بدحجابي ربطي به دولت ندارد، گفت: همانطور كه دولت موظف به خدمت رساني به مردم در زمينه‌هاي مختلف و حفظ جامعه‌اي سالم است، بايد سلامت مادي (شامل بهداشت و درمان و تغذيه) و سلام معنوي جامعه (شامل عفاف و حجاب و پرهيز از فساد) را نيز تامين كند.

به گفته وي، چنانچه زنان و مردان به گونه‌اي در جامعه ظاهر شوند كه حيثيت اجتماعي جامعه زير سوال رود، ارزش‌هاي اجتماعي خدشه‌دار شوند و حجاب و عفاف مورد بي‌توجهي قرار بگيرد؛ پس از مدتي فساد جامعه را فرا گرفته و جامعه به تباهي كشيده مي‌شود. از اين رو همانطور كه دولت موظف به ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مردم است، موظف به حفظ سلامت معنوي جامعه نيز هست.

عضو جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اينكه دولت متولي برخورد با بدحجابي در جامعه است، در واكنش به بخش ديگري از سخنان رئيس‌جمهور كه گفته بود اميدوارم بدون تذكر من اين برخوردها با نواميس مردم پايان يابد، اظهار داشت: اگر برخوردها با بدحجابي در سطح جامعه از سوي دولت نيست، پس بفرمايند كه چه نيرويي خارج از دولت اين برخوردها را مي‌كند؟

وي با اشاره به اينكه احمدي‌نژاد به‌عنوان رئيس‌جمهور، رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز هست، يادآور شد: ايشان مصوبه همين شورا مبني بر طرح عفاف و حجاب را به‌عنوان رئيس‌جمهور براي اجرا به وزير كشور ابلاغ كردند و مامورين نيروي انتظامي هم كه در سطح جامعه با بدحجابي برخورد مي‌كنند، ماموران وزارت كشور محسوب مي‌شوند. پس چطور دولت مي‌گويد كه اين برخوردها از سوي دولت نيست؟ اگر رئيس‌جمهور مخالف اين برخوردها هستند امر كنند تا ديگر انجام نشود.

ابراهيمي در واكنش به اينكه برخي معتقدند كه احمدي‌نژاد براي جلب اعتماد بخشي از جامعه در برنامه‌هاي تلويزيوني خود با اين برخوردها مخالفت مي‌كند، گفت: اتفاقا حسن آقاي احمدي‌نژاد به اين است كه به شعارها و ارزش‌هاي امام و رهبري و انقلاب پايبند است. ما انتظار نداشتيم كه چنين نظري را در رسانه ملي اعلام كنند. مگر مجريان چيزي خلاف نظر دولت را اعمال مي‌كنند كه ايشان اينگونه موضع گيري كرد؟

اين نماينده اصولگرا از احمدي‌نژاد به‌عنوان فردي متدين متعهد و ارزشگرا ياد كرد كه به دنبال پياده كردن مباني اسلامي است. وي براين اساس گفت كه نمي‌دانم چرا اظهارات رسانه‌اي ايشان با عملكردشان متفاوت است و وقتي كه قلبا خواهان پياده كردن ارزش‌هاي اسلامي هستند، چرا چنين موضع گيري‌هايي را مطرح مي‌كنند؟

عضو فراكسيون روحانيون مجلس در واكنش به بخش ديگري از سخنان احمدي‌نژاد كه گفته بود ”با بركناري هر وزير، يك زن را جايگزين مي‌كند“، در پاسخ به اينكه آيا اين رويكرد وي با مخالفت علما و مراجع روبه‌رو خواهد شد يا نه؟، ‌گفت: پيش از اين برخي مراجع با انتصاب زنان در پست وزارت، مخالفت‌هايي داشتند كه ممكن است در آينده هم تكرار شود. اما بايد منتظر باشيم و ببينيم كه اصلا رئيس‌جمهور اين حرفشان را عملياتي مي‌كنند، بعد ببينيم كه نظر مراجعه چه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مثل اینکه آقایان به جای برخورد با عامل اصلی به برخورد با چند تا دختر و پسر دل خوش کرده اند تا جامعه را اصلاح کنند.
خیلی باحال بود. در سالگرد 22 خرداد رئیس جمهور در حال و هوای تبلیغات انتخاباتی بودند دیشب
كسي با اصل عفاف مشكلي ندارد مشكل روش است سي سال آزموديد و با روشهاي خشن اقدام نموديد جواب نداد و وضع بدتر شد بهتر است واقع بين بود و از اقدامات احساسي و نسنجيده كه باعث دين گريزي جوانان مي شود خودداري نمود
براي حفظ جامعه سالم برين معتادها را جمع كنين.برين قاچاقچيها و فروشنده ها را جمع كنين. از اينكه روز به روز زيادتر بشن بدتون نمياد.
کسی که حرف و عملش فرق کند ایا متدین و متعهد است؟!
خوب باید نظر موافقان را جلب كند يا نه؟
جناب آقای ابراهیمی لطف کنند یه بار دیگه با دقت مصاحبه آقای دکتر رو ببینند ، ایشون گفتند این برخورد های زننده و بی ادبانه با بد حجابها رو قبول ندارن و هیچ بد حجابی با این برخورد ها محجبه نمیشه ، نه اینکه با برخورد با بد حجابی کلاً مخالفن . ایشون با روش مبارزه ای که احتمالا آقای ابراهیمی از موافقان اون روشند مخالفند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل