بازدید 64626

پیش بینی قیمت مسکن در ۱۴۰۰/ آیا سونامی قیمت خانه تکرار می‌شود؟ / وزیر راه: دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد!

بازار مسکن با همه فراز و نشیب‌های خود در سال گذشته شاهد رشد قیمت ۸۳ درصدی بود و این در حالی رخ داد که نرخ تورم در سال گذشته ۳۶.۴ درصد اعلام شد. در سال ۱۴۰۰ روند قیمت مسکن چگونه خواهد بود؟ آیا باز هم شاهد جهش قیمت در حوزه مسکن باید باشیم؟
کد خبر: ۱۰۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 25 March 2021

پیش بینی قیمت مسکن در ۱۴۰۰/ آیا سونامی قیمت خانه تکرار می‌شود؟ / وزیر راه: دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد!

در سال گذشته قیمت بسیاری از کالاها افزایشی بود و تورم های وحشتناکی را تجربه کردند. در این بین قیمت مسکن نیز با روند صعودی خود مرتب قدرت خرید مردم را کاهش می داد و روند صعودی آن باعث می شد تا بیشتر منابع مالی خانواده صرف تامین یک سرپناه شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال 99 بازار مسکن شاهد تحولات و تصمیمات و توصیه ها و راهکارهای جالبی بود که در ادامه به این موارد اشاره خواهد شد. 

درج قیمت مسکن در آگهی ها ممنوع شد

سال گذشته بازار مسکن در حالی سال را آغاز کرد که بنگاه های معاملات املاک به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند. همچنین روند رو به رشد قیمت ها در بازار مسکن موجب شد تا از اردیبهشت ماه 99 درج قیمت در آگهی های فروش ملک و خودرو ممنوع شود.

راهکار وزیر برای ارزان شدن مسکن/ خانه نخرید!

راهکارهای دولت با توصیه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به نخریدن مسکن آغاز شد.  وی در مورخه 17 خرداد ماه 1399 گفت: تعدادی از متقاضیان تمایل دارند که مستأجر باشند و این در شرایطی است که ما تعیین نمی‌کنیم، چون تعیین قیمت بازار مسکن در دست دولت نیست و تا زمانی که نوسان و تحولات قیمتی در بازار ارز وجود داشته باشد، شرایط این گونه خواهد بود. بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تأثیر می‌گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند. زمانی که قیمت یک کالا گران می‌شود مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب‌های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است.

همچنین محمد اسلامی در 28 مرداد 1399 برای دومین مرتبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه همچنان توصیه نخریدن خانه را به مردم دارد یا خیر گفته است: آن زمان بازار مسکن ملتهب بود و هنوز هم ملتهب است و هیچ قیمتی در بازار واقعی نیست.

تعیین سقف اجاره بها

یکی دیگر از راهکارهای دولت برای مقابله با گرانی مسکن و اجاره بها، تعیین سقف برای اجاره بها بود. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در مورخه 8 تیرماه سال گذشته گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی برای شهر تهران تا ۲۵ درصد و برای کلانشهرهای دیگر حداکثر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شد.

وام ودیعه مسکن عملیاتی شد

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه مورخه 1 مردادماه 1399 از اعلام مقررات وام ودیعه مسکن مستاجران و ابلاغ آن به بانک ها در هفته آینده خبر داد و گفت: سقف این وام برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و دیگر شهرها، ۱۵ میلیون تومان است که با نرخ سود ۱۳ درصد به مشمولان پرداخت می شود.

لغو انتشار آمارهای مسکن

یکی دیگر از راهکارهای دولت برای مقابله با رشد قیمت مسکن لغو انتشار آمارهای مسکن بود. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ۲۸ مرداد 1399در برنامه گفت وگوی ویژه خبری اظهار داشت: «من به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی هم گفته‌ام؛ گفتم بیخود است این اطلاعاتی که منتشر می‌شود؛ گفتم تا آن را منتشر نکنند و دامن نزنیم؛ نمی گویم این اطلاعات، بیخودی است.»

افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی

مسئولین وعده های مکرری از ابتدای سال گذشته برای افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی در بهار و تابستان 99 دادند اما این وعده ها تا پاییز 99 عملی نشد. در 1 آبان ماه سال گذشته بود رئیس جمهور روحانی طی مراسمی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد 40 هزار مسکن مهر و 11 هزار و 560 واحد طرح اقدام ملی مسکن را افتتاح کرد.

در این مراسم همچنین تمامی ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف شد و به مرحله آغاز بهره‌برداری رسید.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به رونمایی از طرح اقدام ملی مسکن در پایان سال ۱۳۹۷ گفت: تاکنون برای تمامی ۴۰۰ هزار واحد اقدام ملی، زمین شناسایی شده، ثبت‌نام‌ها صورت گرفته و متقاضیان واقعی شناخته شده اند. ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحدی که امروز افتتاح می‌شود در استان‌های پیشتاز است که از آنها تشکر می‌کنم.

راه اندازی سامانه املاک و اسکان در هاله ای از ابهام

یکی از طرح هایی که در حوزه مسکن باید در سال گذشته اجرایی می شد، مالیات ستانی از خانه های خالی بود. این طرح باید از ابتدای سال گذشته اجرایی می شد اما به دلیل عدم هماهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان امور مالیاتی مشخص نشد که اجرای این طرح به چه سرانجامی رسید. اولین گام برای اجرای این طرح راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان بود که این دو نهاد توپ عدم راه اندازی آن را بارها به زمین یکدیگر انداختند.

مالیات ستانی از خانه های لوکس هم اجرایی نشد

قرار بود که در سال گذشته طبق قانون بودجه 99 از خانه ها با ارزش بیش از 10 میلیارد تومان مالیات اخذ شود که این طرح نیز اجرایی نشد. محمود علیزاده معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در این باره طی مصاحبه ای در واپسین روزهای سال گذشته گفت: آیین نامه این موضوع خرداد ۹۹ در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد اما هنوز از دولت بیرون نیامده است.

نخستین مالیات بر خانه خالی در راه است

امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در روزهای گذشته گفت: نخستین مالیاتی که از خانه‌های خالی دریافت می‌شود در تاریخ مرداد ۱۴۰۰ و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن خواهد بود.

پیش بینی قیمت مسکن در ۱۴۰۰/ آیا سونامی قیمت خانه تکرار می‌شود؟ / وزیر راه: دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد!

تناقض عجیب در اعلام آمار قیمت مسکن

نکته مهم دیگر در حوزه بازار مسکن در سال گذشته اعلام آمارهای بسیار متفاوت درباره قیمت مسکن بود. این ماجرا از خردادماه سال گذشته کلید خورد و در بهمن ماه به اوج خود رسید.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک طی مصاحبه ای در 4 اسفندماه سال گذشته گفت: به رغم میل باطنی برخی که همواره دوست دارند قیمت مسکن افزایش یابد، نرخ‌ها در بهمن ماه امسال کاهش یافته است. میزان کاهش قیمت در بهمن ‌ماه 10 تا 15 درصد بسته به مناطق آن در شهر تهران کاهش یافته است.

این در حالی بود که بانک مرکزی اعلام کرد که قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 3.7 و 97.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

در مورخه 25 آذر 99 مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره این اختلاف آماری با بیان این ادعا که بانک ها عامل افزایش قیمت مسکن هستند گفت: بانک مرکزی خرداد ماه امسال اعلام کرد که قیمت مسکن در تهران ۴۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. همان موقع ما گفتیم با توجه به رصد بازار چنین رشدی اتفاق نیفتاده و قیمت ها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. اما وقتی عدد ۴۲ درصد را اعلام کردند تاثیرش را در ماه های آینده گذاشت و یواش یواش قیمت ها بالا رفت. بانک ها سودهای غیرمتعارف پرداخت کرده بودند و دچار ورشکستگی بودند. از طرف دیگر املاک و مستغلاتی داشتند که می خواستند با این کار تراز خود را بالا ببرند و موفق شدند.

رشد 83 درصدی قیمت مسکن در سال 99

با همه این فراز و نشیب ها در حوزه بازار مسکن، بررسی ها نشان می دهد که این بازار در بین سایر بازارها شاهد دومین رشد قیمت بوده است.

متوسط قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال جاری، 15 میلیون و 545 هزار و 700 تومان گزارش شد. گزارش بهمن ماه سال جاری پیرامون بازار مسکن که آخرین گزارش منتشر شده تا این لحظه می باشد، نشان داد که متوسط قیمت مسکن با رشدی 83 درصدی در مقایسه با فروردین ماه 99 به 28 میلیون و 389 هزار و 100 تومان افزایش یافته است.

این رشد 83 درصدی قیمت مسکن در حالی رخ داد که آمار منتشر شده پیرامون نرخ تورم سال 99، نشان می داد که نرخ تورم در سال گذشته 36.4 درصد بوده است.

دلیل جهش قیمت مسکن در سال گذشته چه بود؟

فرشید پورحاجت کارشناس بازار مسکن گفت: در حال حاضر به دلیل رشد قیمت‌ها مسکن و بازار‌های رقیب آن در رکود قرار دارند، اما این شرایط به تدریج در سال جاری تغییر خواهد کرد و بخش مسکن در سال ۱۴۰۰ رونق خواهد گرفت. وی درخصوص اینکه آیا رونق مسکن با تورم همراه می‌شود؟ گفت: در سال جاری احتمالا با مقداری تورم در بازار مسکن مواجه می‌شویم، اما قطعا همانند سال‌های گذشته لجام گسیخته نخواهد بود. ممکن است به واسطه یک اقدام کاملا اقتصادی شاهد درصد‌هایی از تورم باشیم، اما اگر سود و فایده را در نظر بگیریم افزایش تولید مسکن، نهایتا به نفع مصرف کنندگان خواهد بود. دبیر کانون انبوه سازان افزود: تورم حدود ۱۰۰ درصدی بازار مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۹ سه علت داشت؛ یکی از دلایل به اپیدمی ویروس کرونا مربوط می‌شد که اقتصاد دنیا را درگیر کرد. بخش دیگر نیز تحریم‌های ظالمانه و همچنین نپیوستن به FATF بود که باعث شد نتوانیم گشایش‌های خوبی را در سیاست خارجی داشته باشیم. این مساله تاثیر خود را به شکل کمبود منابع ارزی گذاشت که باعث افزایش قیمت کالاها، نهاده‌های ساختمانی و مسکن شد.

توصیه یک کارشناس مسکن؛ چه باید کرد؟

مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در یادداشتی نوشت: "اگر سیاست‌گذاران مالی و پولی بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب تورم را مهار کنند؛ اگر از تصمیم‌گیری‌ها و دخالت‌های نسنجیده که ریسک‌های کسب‌وکار را افزایش می‌دهند، اجتناب شود؛ اگر عرضه زمین براساس طرح‌های آمایش سرزمینی در حومه شهرها افزایش یابد؛ اگر شبکه‌های ارتباطی بزرگراهی و به‌خصوص ریلی امکان دسترسی سریع‌تر، سهل‌تر و ارزان‌تر شهرک‌های اقماری را به مرکز فراهم کند؛ اگر سیاست‌گذاری‌های مسکن در جهت تشویق عرضه و نه تهدید آن باشد و... می‌توان در درازمدت به بهبود تدریجی این وضعیت امید بست. در غیر این صورت با تداوم سیاست‌های کوته‌بینانه و مقطعی و عامه‌پسند گرهی از کار مسکن گشوده نخواهد شد و آش همین آش خواهد بود و کاسه همین کاسه."

پیش بینی قیمت مسکن در ۱۴۰۰/ آیا سونامی قیمت خانه تکرار می‌شود؟ / وزیر راه: دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد!

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت مسکن در سال  ۱۴۰۰ طی مصاحبه ای گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با آمدن یک رییس جمهوری که دیدگاه خوبی نسبت به مسکن داشته باشد، شاهد روزهای بهتر در این بخش باشیم.

وی درباره تاثیر تحویل مسکن ملی به متقاضیان در سال ۱۴۰۰ بر بازار مسکن توضیح داد: من معتقدم اتفاق مهمی در بازار رخ داده است و همواره می‌گویم خوشا به حال دولتی که در سال ۱۴۰۰ راهی پاستور می‌شود چرا که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مسکن ملی رقم خورد تا در سال ۱۴۰۰ واحدهای آماده به دست متقاضیان برسد. مسلما این مساله اثر مطلوبی در بازار خواهد داشت و موجب رونق بازار کار برای ۱۸۴ شغل کلیدی در بخش ساخت و ساز مسکن می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرد: بر اساس تجارب صنف مشاوران املاک باید به آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ خوشبین بود زیرا سال آینده شاهد شکوفایی اقتصادی در بخش مسکن خواهیم بود از این رو فکر میکنم حجم رکود بازار کاهش یافته و خریداران به بازار مسکن بازگردند. وی توصیه کرد کسانی که متقاضی واقعی مسکن هستند از فرصت پیش رو برای خرید مسکن بهره گیرند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم درباره پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 طی مصاحبه ای در مورخه 28 اسفند 99 گفت: هیچ نوع توجیهی را برای صعودی شدن قیمت مسکن در نیمه اول سال آینده منطقی نمی‌دانیم. وی افزود: از اردیبهشت‌ماه به بعد، ماهانه شاهد تحویل واحدهای مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۶
مگه بقیه گرونیها دلیل داشته؟
پاسخ ها
asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
سه ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است یه فرمول عرف از قبل وجود داره که ظاهرا با توجه به قیمت خانه مبلغ رهن رو مشخص میکنند که ظاهرا یک هشتم قیمت منزل هست و یا اجاره را با توجه به مبلغ رهن مشخص میکنند ولی قیمت یه منزل مسکونی که سال قبل 500 میلیون بوده و الان میفرمایند 3 میلیارد چطور ممکن هست که رهن و اجاره پایین بیاد لطفا یه نگاه به سایت دلالی دیوار بکنید قولنامه ها از 15 سال قبل تماما داره در اداره ثبت اسناد ، ثبت میشه پارسال و امسال کجا 20 یا 25 درصد اضافه شده ما هم ببینیم و بدونیم تماما اجاره رو 4 یا 5 برابر کرده اند شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 12 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست دولت میل گردو سیمان و آجر و مصالح ساختمانی رو گردنتر کرده و مدام مصالح ساختمانی رو به کشورهای همسایه با میلغ بالاتر و سود بیشتر ارسال میکنه اون دیگه مشکل مردمه ظاهرا دولت وظیفه ای برای مسکن دار شدن ایرانی جماعت نداره حالا چطوری قیمت خانه باید ارزانتر بشه الله و اعلم دولت به بهانه اینکه امر مسکن مربوط به مردم هست و ما دخالت نمیکنیم داره از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند ، بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند اصلا متولی و مدیریت خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد. این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه ، 1700000000 میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی ... دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم ، همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن ؟ چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره ؟، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد محدودی اضافه شده با قیمت های نجومی حاکی از فقربیشتر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و مسئولین امر مسکن در این حوزه داره ، مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینه که مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری های مسئولین رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها و دلالان مسکن که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن ودر خانه های دولتی زندگی میکنن مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا صمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برای بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد به نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید ، بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بالا بردند حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده ، یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد ۵ برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده ، دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند قانون طوری نباید باشه که هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک 68 درصد جامعه هستند چکار کنند یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه ؟؟؟!!! اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند ، صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و اصلا مبادا به خودشون سختی بدن مثل مستاجرین که دنبال کار و زحمت حلال و رزق و روزی از راه کار کردن و زحمت کشیدن هستند البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی بکنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر ، میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی ، تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا، ضمنا وام دادن به مستاجرین یعنی صاحب خانه با هر شرایطی که خواست خانه رو اجاره بده و مستاجر هم هر چقدر لازمه با هر بدبختی بره وام بگیره که اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد و هیچ مستاجری نمیتونه زیر بار این فشار بره اونم با این شرایط وام دادن الان بانکها به افراد معمولی جامعه که متاسفانه خیلی سخت میگیرند نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خالی از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنند وزیر مسکن در 8 سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده حتما خودش بساز و بفروشه وگرنه با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره بها و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن مالیات ببندن به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم چون همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه
با جهش قیمت مسکن مواجهه خواهیم شد فقط به خاطر تورم پیش رو.
وقتی دستمزد ها ۴۰ درصد افزایش پیدا میکنه خوب اثر آن کاملا"مشخصه و یا به علت تحریمها کمبود ارز و یا مواد اولیه و تورم
پیش رو آینده خوبی برای قیمتها به علت بی ارزش شدن ریال وجود
ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
تو اگه تونستی فقط با یکهزارم قیمت فعلی ملکی رو بفروشی کلاهتون بنداز بالا و جهش قیمت پیشکشت!
سقوطا آزاد قیمتهای خیالی مسکن و ضررهای سنگین مالکان فروشندگان طماع خیلی نزدیک است.
asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
سه ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است یه فرمول عرف از قبل وجود داره که ظاهرا با توجه به قیمت خانه مبلغ رهن رو مشخص میکنند که ظاهرا یک هشتم قیمت منزل هست و یا اجاره را با توجه به مبلغ رهن مشخص میکنند ولی قیمت یه منزل مسکونی که سال قبل 500 میلیون بوده و الان میفرمایند 3 میلیارد چطور ممکن هست که رهن و اجاره پایین بیاد لطفا یه نگاه به سایت های دلالی بکنید قولنامه ها از 15 سال قبل تماما داره در اداره ثبت اسناد ، ثبت میشه پارسال و امسال کجا 20 یا 25 درصد اضافه شده ما هم ببینیم و بدونیم تماما اجاره رو 4 یا 5 برابر کرده اند شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 12 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست دولت میل گردو سیمان و آجر و مصالح ساختمانی رو گردنتر کرده و مدام مصالح ساختمانی رو به کشورهای همسایه با میلغ بالاتر و سود بیشتر ارسال میکنه اون دیگه مشکل مردمه ظاهرا دولت وظیفه ای برای مسکن دار شدن ایرانی جماعت نداره حالا چطوری قیمت خانه باید ارزانتر بشه الله و اعلم دولت به بهانه اینکه امر مسکن مربوط به مردم هست و ما دخالت نمیکنیم داره از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند ، بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند اصلا متولی و مدیریت خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد. این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه 1700000000 میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی ... دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم ، همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن ؟ چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره ؟، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد محدودی اضافه شده با قیمت های نجومی حاکی از فقربیشتر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره ، مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینه که مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری های مسئولین رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها و دلالان مسکن دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن ودر خانه های دولتی زندگی میکنن مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا صمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برای بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد به نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید ، بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بالا بردند حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده ، یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد ۵ برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده ، دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند قانون طوری نباید باشه که هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک 68 درصد جامعه هستند چکار کنند یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه ؟؟؟!!! اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند ، صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و اصلا مبادا به خودشون سختی بدن مثل مستاجرین که دنبال کار و زحمت حلال و رزق و روزی از راه کار کردن و زحمت کشیدن هستند البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی بکنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر ، میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی ، تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا، ضمنا وام دادن به مستاجرین یعنی صاحب خانه با هر شرایطی که خواست خانه رو اجاره بده و مستاجر هم هر چقدر لازمه با هر بدبختی بره وام بگیره که اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد و هیچ مستاجری نمیتونه زیر بار این فشار بره اونم با این شرایط وام دادن الان بانکها به افراد معمولی جامعه که متاسفانه خیلی سخت میگیرند نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خالی از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنند وزیر مسکن در 8 سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره بها و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندن به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم چون همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه
طی دو سه ماه اخیر قیمت سیمان دوبرابر شده...
پاسخ ها
asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
دو ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 12 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست دولت میل گردو سیمان و آجر و مصالح ساختمانی رو گردنتر کرده و مدام مصالح ساختمانی رو به کشورهای همسایه با میلغ بالاتر و سود بیشتر ارسال میکنه اون دیگه مشکل مردمه ظاهرا دولت وظیفه ای برای مسکن دار شدن ایرانی جماعت نداره حالا چطوری قیمت خانه باید ارزانتر بشه الله و اعلم دولت به بهانه اینکه امر مسکن مربوط به مردم هست و ما دخالت نمیکنیم داره از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند ، بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند اصلا متولی و مدیریت خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد. این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه ، مگر اینکه خود بساز بفروش ها وزیر و معاون این دولت باشند که فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه مردم بیچاره,، 1700000000 میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی ... دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم ، همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن ؟ چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره ؟، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد محدودی اضافه شده با قیمت های نجومی حاکی از فقربیشتر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و ناتوانی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره ، مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینه که مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری های مسئولین رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها و دلالان مسکن دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن ودر خانه های دولتی زندگی میکنن مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا صمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برای بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد به نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید ، بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بالا بردند حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده ، یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد ۵ برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده ، دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند قانون طوری نباید باشه که هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک 68 درصد جامعه هستند چکار کنند یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه ؟؟؟!!! اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند ، صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و اصلا مبادا به خودشون سختی بدن مثل مستاجرین که دنبال کار و زحمت حلال و رزق و روزی از راه کار کردن و زحمت کشیدن هستند البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی بکنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر ، میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی ، تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا، ضمنا وام دادن به مستاجرین یعنی صاحب خانه با هر شرایطی که خواست خانه رو اجاره بده و مستاجر هم هر چقدر لازمه با هر بدبختی بره وام بگیره که اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد و هیچ مستاجری نمیتونه زیر بار این فشار بره اونم با این شرایط وام دادن الان بانکها به افراد معمولی جامعه که متاسفانه خیلی سخت میگیرند نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خالی از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنند وزیر مسکن در 8 سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره بها و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندن به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم چون همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه
مسکن مهرو نساختن هنوز چه انتظاری از مسکن ملی دارید وظیفه دولت این است به باقیمانده مسکن مهر با پول و کمک بلاعوض به اتمام برسونه نه هزینه رو بگذارن به دوش مردم چون ضربه رو دولت به مردم زده باید جبران کنه.
جناب قلي خسروي با كدوم قدرت خريد بريم بخريم؟
500 سال هم بدویم نمیتونیم با این قیمتهایی که درست کردید
صاحب خونه بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
هیچکس باپانصدسال دویدن خانه دارنشده بلکه باکاروتلاش کمترازپانصدسال لازمست تاخانه دارشوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
عجب چشم بسته غیب گفتی
قبلا هم دلیل نداشت بعدا هم دلیل نمیخواد ضمنا دلیلش مشخصه...............
جالبه که در مورد همه چیز از جمله مسکن، مسئولان و این باصطلاح کارشناسان فقط میگن خیالتون راحت هیچ توجیهی برای افزایش قیمت نیست ولی نمیدونم چرا قیمتها اصلا حاضر نیستند دستورات مسئولان و پیش بینی های کارشناسان را اجابت کنند!!فکر میکنم وقتشه قیمتها رو بازداشت کنند و به سزای اعمالش برسونند!!
مسکن راه ۱۰ ساله را ۲ ساله رفت، حالا باید ۸ سال بره تو رکود، بساز بفروش ها و دلالها دلشون را صابون نزنن
با سلام به آقای وزیر بگین اونجایی که به نفع خودتان است زود وارد صحنه میشین و اقدام میکنین به نفع دولت ولی وقتی به نفع مردم که میشه میگین به دولت ربطی نداره مردم خودشون باید مدیریت کنند خودشون باید اقدام کنند مسکن رو باید دولت مدیریت کنه تا دست دلالها در بازار قطع بشه یک مدیریت جامع توسط دولت باعث ثبات در بازار میشه
باور کنید اگر چند تا وزارتخانه بدون وزیر می ماندند اوضاع مردم بهتر می بود
واقعا عجب مسئولینی داریم قیمت مسکن ظرف 3 سال به صورت غیر معقول بیش از 10 افزایش داشته وخرید مسکن برا مردم تبدیل به رویا شده عوض اینکه راهکار بدن قیمتها بشکنه میان میگن سال 1400 کمی تورم در بخش مسکن خواهیم داشت
ازصحبتهای وزیرمسکن چنان استنباط میشودکه ایشان هرگز
ساختمانی نساخته اندوعنایتی ندارندکه برای اینکه یک
ساختمان معمولی ساخته شودعلاوه برزمین که نسبتاکمیاب
است مصالح نیازاست کارگروبناوخیلی گروه های مختلف نیازاست تاسیسات فنی وغیره موردنیازاست ونیزبرای شروع
کارپروانه لازم است که روزبروزگرانترمیشودوعوارض بیشتری
میطلبدوبعدبین یک تادوسال دوندگی شبانه روزی لازمست
تمام هزینه هابانورم گران میشوندحتی هزینه های دولتی چون
انشعاب برق وگازوآب وعوارض شهرداری که ازتورم جلوترافتاده
حالابه خواب سرمایه وعمرسازنده وگرفتاری های خاص آن کاری نداریم سئوال ابنستکه کدامیک ازهزینه هاپائین آمده یا
ثابت مانده که باعث ارزان شدن ویاثبات قیمت مسکن درسال
پیش روداردنخریدن هم علاج نیست چون مطمئن باشیدباقوانین مجلس درگرفتن مالیات ازخانه ای که مستاجرندارددبگرسرمایه داران رغبتی بساخت مسکن نخواهندداشت ودرصورت ازدیاد
جمعیت وکمبودتدریجی عرضه وازدیادتقاضا قیمت مسکن دردرازمدت سربفلک خواهدکشیدکشورماتنهاکشوری دردنیا
است که قانون برعلیه ساخت مسکن مصوب میشود ! اکنون
اگرآقای وزیرمیفرمودندبانخریدن مسکن وامثالهم چگونه میتوان قیمت مسکن رابه ثبات رساند؟ مجلس ودولت هردودرتلاشند این
کاراقتصادی اشتغالزاکه رونق آن باعث ثباط درقیمت مسکن
میشودرانابودسازند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
دوست عزیز فرمایشاتان کاملا متین و سنجیده است. متاسفانه خیلی از مسئولین سابقه اجرایی و تجربه کاری
ندارند و اظهار نظرهای بی پشتوانه و پوپولیستی میکنند. افق دید خیلی از آنها در مورد اقتصاد کلان حد اکثر به بقالی سر کوچه ختم‌میشود
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مشگل اینکه بساز و بفروش ها هم خوب فهمیدن حساب و کتابی در کار نیست . پس هر کاری میخوان انجام میدن تا کسی هم حرف بزنه میگن 2 سال وقت و پول گذاشتیم انگار مثلا کسی که برای همین بساز بفروش ها با ماشین آلاتش مصالح میاره نه وقت گذاشته نه سرمایه ، پس هر کاری میخوان انجام میدن و هر قیمتی هم میخوان میفروشن حالا بساز و بفروشها میگن این طور نیست ولی آفتاب آمد نشان آفتاب اگر این نبود تئ هر کوچه 5 تا ساختمان قدیمی رو خراب نمیکردن تا برج بسازن چون به قول معروف هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره .
قیمتهای کاذب خیالی کنونی مسکن هیچ وقت نه خریدار پیدا خواهد کرد و و نه ارزش خرید دارد و بهانه هائی مانند افزای قیمت مصالح، دلار و غیره نمی تواند قیمت مسکن را از کمتر از متری یک میلیون تومان بوده به این قیمتهای کاذب خیالی برسند. سودجویان و طماعان چه بخواهند و چه نخواهند فقط در خواب و خیال می توانند ملک خود را با این قیمتهای کاذب خیالی بفروشند. حتی با یکهزارم این قیمتها هم نمی توانند بفروش برسانند.
املاکی های کلاش دلال هم در رسیدن قیمت مسکن به این قیمتهای کاذب خیالی داشته اند که باعث شده خود این کلاشان دلال از درآمد باز بمانند و باید بدنبال گدائی یا دست فروشی باشند.
با توجه به بودجه ولنگارانه و ریخت و پاشها و ادامه حتمی تحریمها و ملغی شدن برجام حتماً تورمی سنگین در راه خواهد بود که مسکن هم بی نصیب نخواهد ماند. البته به دلیل کاهش شدید قدرت پس انداز و خرید، تورم بخش مسکن بسیار کمتر از تورم کالاهای مصرفی خواهد بود و این بخش اقتصاد به رکود سنگینی فرو خواهد رفت. در یک کلام رکود تورمی بلند مدت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
همین عامل موجب سقوط آزاد قیمت مسکن خواهد شد و ضررهای سنگینی را به فروشندگان و سازندگان تحمیل خواهد کرد.
بهترین کار برای مالکان و فروشندگان این است که هر چه سریعتر با ارانترین قیمت ملک خود را بفروش برسانند تا از ضررهای بعدی و یا از از دست دادن کل سرمایه جلوگیری نمایند.
.خانه در هر جای بیش از متری یک میلیون نمی ارزد ...نمی خریم نداریم بخریم ..گران است نمی ارزد بخریم خیالت راحت همه خانه ها مال خودت و دلالان.خانه له قیمت تمام شده با سود ۱۰ در صد ..نه ۱۰۰۰درصد ..قیمت توسط کارشناس دادگستری ..ثبت در دفاتر اصلی دولت .بستن درب بنگاههای معاملاتی ....حذف این صنف ..از طریق ارائه خانه بدون قیمت در اینترنت ..با به قانون برگرد یا خبری از خرید نیست
من با اعتماد به پیشبینی حضرات درمورد عدم جهش قیمت مسکن درسال ۹۸ اسفند ۹۷ ملکمو مفت فروختم الان قیمت همان ملک ۳ برابرشده
اقایان با پیشبینی های مصلحتی و البته غیرواقعی فقط باعث ضرر مردم میشوند
ارزش واقعی مسکن یکهزارم قیمتهای اعلامیه به همین دلیل مسکن با این قیمتهای کاذب هیچ وقت خریدار پیدا نمی کنه
نمیشد این پروژه مسکن ملی رو از آغاز کار دولت 11هم شروع میکردین,که امروز این بحران مسکن اتفاق نمی افتاد...! یعنی دولت باید اینقدر ناآگاه باشه که اجازه بده بحران اتفاق بیاُفته بعد اقدام کنند...یمنی آینده نگری و پیشگیری از بحران در فرهنگ و لغت این دولت وجود نداشت, که حالا در دقیقه ی 90 بفکر حل مشکل مسکن مردم افتادید...!!!!
تا زمانی که اقتصاد درست نشه اش همین است و بس، چطور کل زیرساخت ها و حوزه ها در رکود باشند ولی مسکن رونق داشته باشه و.مردم هم با جیب های پر از پول!!! فعال در خرید و فروش باشند.
خیلی از پولدارها هستند که آپارتمانهای صد واحدی دستشونه .اولا که این پولها از کجا اومده؟! خودش جای سواله ثانیا داشتن پول دلیل براین نیست که عده ای زمین و منابع ملی را بچسبانند بر به اصطلاح آپارتمانهایی که خالی مانده اند و هروقت دلشون خواست بفروشند و فقط دنبال سود جویی باشند و عده ای هم زیر فشار اجاره مسکن له شوند.
ای کاش برنامه های در دست اقدام اخیر قاطعانه اجرایی بشه و هر روز سفت و سخت گیرانه تر بشه تا همینها آپارتمانهای احتکار شده را عادلانه بفروشند تا گره مسکن باز بشه و دیگر کسی جرات احتکار نداشته باشه و به مالکان آپارتمان دومی سومی و... به نسبت مالیات‌ها هم افزایش جانانه تعلق بگیره تا مسکن از واسطه گران و زیاده خواهان به مصرف کننده گان واقعی برسد.
ثالثا دلالها و خیلی از املاک ها با واسطه گری سبب افزایش قیمتها میشن و به حق کمسیون فقط قانع نمیشن و درصدی معامله می‌کند.برای ممانعت از این لجام گسیختگی باید مجوز املاکها را سفت سخت کنند و قیمتهای منطقه ای و پایه ای بر اساس نظرات کارشناسی شده کارشناسان شهرداری ها تعیین شود و سازمانی به عنوان ناظر بر قیمتها قبل از معامله قیمت را مشخص و تایید کند و خریدار و فروشنده براساس قیمت تایید شده اختیار توافق مثلا مثبت منفی ده درصدی داشته باشند و قیمت معامله را نهایی کنند.
البته راهکارهای دیگر هم حتما وجود دارد که با اعمال آنها مسلما این داستان و مشکل چندین ساله مسکن تمام و قابل حل خواهدبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
تورم لجام گسیخته ی مملکت افراد سرمایه دار رو مجبور می کنه برای حفظ سرمایه از گزند تورم، برن آپارتمان و ملک نگهداری کنن، درحقیقت عامل اصلی ایجاد این تقاضای کاذب تورم هست.
البته درسته که این سرمایه دارهای گرامی با خرید مسکن باعث ایجاد تقاضای کاذب در ازار شده اند ولی باید در نظر داشت که باعث رونق در بخش مسکن و ایجاد اشتغال برای بسیاری از افراد شده اند.

دلیل اصلی بالارفتن قیمت مسکن، قیمت تمام شده ی آن هست که با توجه به بالا بودن قیمت سیمان و تیرآهن و غیره در کشور هست. البته دلیل دیگه ی اون هم سرمایه گذاری بانک ها در ملک و زمین هست.

مالیات بستن به آپارتمان های خالی باعث می شه افرادی که سرمایه شون رو بصورت مسکن نگهداری می کردن از این بازار خارج بشن که در کوتاه مدت ممکن هست قیمت مسکن رو کاهش بده ولی از طرفی باعث رکود شدید در بخش ساخت مسکن و بیکاری گسترده ی کلی افراد و همچنین کمبود مسکن در دراز مدت خواهد بود.

آن افرادی هم که قبلا سرمایه شون بصورت مسکن بوده احتمالا می رن سراغ یک بازار دیگه مثل طلا یا اینکه عاقلانه تر رفتار می کنن و عمده ی سرمایه هاشون رو از کشور خارج می کنن که هردو وجه این داستان به ضرر کشور خواهد شد.

باسپاس
صدور پروانه ساختمانی 44 درصد افزایش در سال جدید
خرید تراکم در منطقه یک متری 15 میلیون تومان
سیمان از پاکتی 12 هزار رسیده به 50 هزار
آهن سه برابر شده
.....
بین 35 تا 40 درصد افزایش قیمت در ساخت و سازهای جدید پیش بینی میشه
این برای صدمین بار است که اعلام نظر می‌کنم اما هرگز درج نکرده اید.
براستی با این قیمتهای واقعا نجومی هیچ آینده ای برای صاحب خانه شدن حتی یک واحد ۵۰ متری در دارقوز آباد هم برای جوان ایرانی که پدر پولدار نداشته باشه وجود نداره.‌
اما در واقعیت امر اگر هر متر را ۵۰ میلیون تومان حساب کنیم میشه متری ۲۰۰۰ دلار یعنی با دلار سال ۵۷ متری ۱۴۰۰ تومان .‌یعنی در حقیقت فرقی نکرده فقط بدلیل با خاک یکسان شدن ارزش پول ملی است که این بلا سر مردم آمده که آنهم بدلیل کار بلد بودن مسئولین امر . خوش رفتاری با دنیا . شاخ و شوند نکشیدن برای دنیا ووووو است .
اما در سال ۱۴۰۰ : چنانچه هنوز مرغ یک پا داره و با این فرمون اگر همینطور بریم جلو دلار را بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان ببینید و به دنبال آن قیمت مسکن باز هم بالا و بالاتر.
قیمت واقعی مسکن مشخص است و این قیمت چیزی جز هزینه ساخت نیست که همین چند روز پیش توسط کارشناسان اعلام شد و بطور متوسط بیشتر از متری 2 میلیون تومان نمی تواند باشد. اما قیمتهای کاذب رؤیائی هیچ وقت خریدار پیدا نمی کند و باعث ضررهای شدید به مالکان خواهد شد که در نهایت مجبور خواهند بود به ارزانترین قیمت ملکشان را بفروش برسانند.
تعیین قیمت در معاملات هم توسط خریدار تعیین می گردد و خریدار هم با قیمتهای رؤیائی ملکی نخواهد خرید و شاید با یکهزارم قیمت داده شده هم خریدار نباشد.
بزودی قیمت خانه دوبرابر میشود در کمتر از چهار ماه
دلیل گرانی مصالح ساختمانی مهاجرت های بین استانی ( ناامنی خشکسالی و....) کمبود ساخت و ساز
شهرهای امن در هر استان را پیدا کنید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
تو اول اگه تونستی فقط با یکصدم قیمتهای فعلی ملکی بفروشی بعد بیا دم از دو برابر شدن قیمت مسکن دم بزن. خخخخخخخخخخ
متاسفانه در نظر بسیاری از مسئولین قیمتها حباب است البته از نوعی که پوسته ضخیمی دارد و هیچگاه هر بیشتر به باد آن اضافه می شود نمی ترکد . ثابت شده هر وقت مسئولی گفته اتفاقی نمی افتده حتما یا اتفاق افتاده و هنوز صداش درنیامده و یا قطعا اتفاق خواهدافتاد نتیجه این که این دفعه هم خیال مردم راحت باشد باز هم موج گرانی در پیش است .
مگه این کشور با دلیل و منطق و برهان اداره میشه که بخواد دلیل داشته باشه
تا زمانیکه در سیاست خارجی تحول اساسی صورت نگیرد و تحریم ها رفع نشود و اعتماد خارجی و سرمایه خارجی جذب نشود، هرچه تلاش کنیم بی فایده است.
متاسفانه مسکن یک گزینه خوب برای سرمایه گذاری برای پولدارها شده وبالا رفتن قیمت ربطی به مصرف کننده نداره
کسی که خونه نداره با این قیمت ها نمی تواند خونه بخره
قیمت خونه با درامد مردم هیچ تناسبی نداره
اقتصاد خراب و نا امن باعث شده سرمایه ها به سمت مسکن بره نه بسمت تولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
کسی پول بابت سنگ و گل و کلوخ نمی ده که جبس بشه و دیگه نتونه اون تبدیل به پول نقد کنه و تمام سرمایشو از دست بده.
دلالها هم اینو فهمیدن و دیگه دور خرید مسکن برای سرمایه گذاری رو خط کشیدن و تلاش می کنن با ضرر هم شده از این باطلاق خودشونو خارج کنن!
اگر میخاهید رستگار شوید درست 360 درجه برعکس گفته مسئولین عمل کنید چون هر ان چیزی که بیان فرموده اند دقیقا برعکس ان اتفاق افتاده است نه ذره ای کمتر و نه ذره ای بیشتر.....
سلام به تمامی عزیزان، خرید ملک دیگر افسانه است که روزی کودکان ما او ن رو توی کتابهای فارسی به عنوان یک درس می خوانند واز روی آن املا‌ می نویسند دلیل این همه تورم و گرانی وافزایش۳۰۰درصدی قیمت مسکن هم بی تدبیری مسولین هستن که علم ودانش کافی رو درمورد اداره و کنترل تورم ندارند تولید سیمان و آجر، کچ، آهن ودیگر مصالح ساختمانی در همین کشور تولید می شودوزمین همین ساختمان ها هم از اراضی همین کشور هست بجای اینکه سالانه مالیات و قیمت جواز و قیمت انشعابات ودیگر مسائل را افزایش بدید یک انگیزه ایجاد کنید که سرمایه گذاربتونه ساخت وساز کنه قیمت مصالح و زمین و قیمت ساخت جدول بندی کنید ونرخ ثابت برای ساخت برای هر منطقه در نظربگیریدهم مردم قدرت خریدشون رو بدونم هم سازنده نه که هرسال مستاجر سوار بردوچرخهبه دنبال مسکن سوار بریک بنز آخرین مدل هی درجا بزنن قیمها برای تمدید اجاره نهیتا ۲ ملیون پیش بینی می شد الان باید سالی ۳۰ملیون وام بگیری بزاری روی پیش پول که همون ملک رو تمدید کنی گذشته با ۱۰ ملیون خونه عوض می کردن الان با۵۰۰ ملیون ببینید به کجا کشیده شده این اوضاع چه اتفاقی افتاده
قیمت مسکن نه ربطی به روابط خارجه دارد ، نه کرونا نه FATF تنها دلیل بی برنامه بودن دولت و فقدان عزمی راسخ برای خانه دار کردن مردم است.
نظام مهندسی داره افزایش تعرفه میده سیمان و فولاد هم گرون شده پس چه دلیلی واضحتر برای افزایش قیمت؟؟؟
در عجبم از مردمی که خرداد ماه در صف رای همدیگر را برای زودتر رای دادن هل می دن. از ماست که بر ماست
دوستان سلام .به نظر شما وقتی دولت 39 درصد حقوق کارگری را افزایش میدهد نمیداند چه در راه هستش برای عاقل یک اشاره کافی هستش.
دوستان با قرارداد چین قیمت ها نزولی خواهد شد مطمئن باشید
بدون شک قیمت بالا میره
قیمت ملک باید در هر منطقه توسط دولت قیمت گذاری بشه و هیچ معامله ای بالاتر از اون نباید ثبت بشه. خیلی راحت میتونن این کارو انجام بدن ولی نمیخوان. خدایی زمین بهشت اینقدر قیمتش نیست!!!
اون دوستی که بطور ناشناس روی همه مسیج ها نوشته قیمتها شکسته میشه و کسی نمی تونه ملک ش رو با یکصدم قیمت فعلی بفروشه خیلی فاز خوبی داره! آفرین دلال.
دیگه عمرمون تومستاجری تموم داره میشه نگران بچه هامونیم دلم پردرده
درسال 1400 نرخ دلار قطعا صعودی خواهد شد و به طبع آن تورم به وجود میاد و همین باعث بالا رفتن قیمت مسکن میشه
از مسئولین خردمند و باهوش تقاضا میکنم در مورد مسائل اقتصادی که هیچ زمینه ایی ازش ندارن. نظر ندن.
یعنی چی که به خانه های بالای ده میلیارد مالیات تعلق بگیره الان یه خونه درست حسابی _ نه لونه_ بخواهی داشته باشی بالای ده تومن باید پول بدی مایی که یه عمر کار کردیم زحمت کشیدیم مالیات پول مون هم دادیم و هیچ خدماتی هم تو این مملکت نگرفتیم و فقط خدمات دادیم الان حق نداریم یه خونه درست حسابی داشته باشیم؟ این مسخره بازیا چیه ... بورس رو هم که ترکوندین پس بریم دلار بخریم بگذاریم تو بالش مون
خخخ ارزانی چی میگید . اینم تو ایران
خانه سه ماه افزایش قیمت داره ولی ۴ سال رکود سنگین در انتظار هست
من کارشناس حوزه مسکن هستم. پیشنهاد میکنم فعلا به هیچ عنوان مسکن نخرید. مسکن تا ۴ سال آینده در رکود خواهد ماند و تا ۳۵ درصد هم کاهش را پیش بینی میکنم.
یکی دیدم نوشته ساخت خونه حداکثر متری دومیلیونه.
من به این آقا یا خانم متری سه میلیون میدم 600 متر ساختمون بسازه برام. باقیش هم نوش جونش.
دیروز رفتم پای قرارداد اسکلت بتن. میگه مصالح و اجرا با خودش، متری دو میلیون. تازه میخاد یه بند اضافه کنه که اگر سیمان و فوم و میلگرد قیمتش بیشتر شد، اضافه هزینه با کارفرماست
به ناشناس پاشو پاشو ازخواب العان همه چیز ارزش داره غیر از پول نقد بدجور خواب موندی
واقعا که خرید خونه برا ما کارگران یه آرزو هست که متاسفانه نمیشه با این دولت ما بهش برسیم همین چت دیوار چیه که هر کی هر قیمتی دوست داره می‌ذاره و اصلا ارگانی نیست که بر اون نظارت کنه هر روز یک قیمت عجیب و غریب اکثرا هم بنگاه دارها هستن؛ یعنی واقعا هر کی تیغش تا جایی که میبره گوش مردم بدبخت رو میبررره بی انصافیه واقعا!!!
چرا خودرو در 1400 گران شد؟؟؟
آقایان عزیز وخانومهای محترم در یک کلام اگه میخواید مسکن ارزون بشه باید مساله ساختمانی ارزون بشه نقشه و نظارت ارزون بشه ووووووو نه فقط بگیم مسکن چرا ارزون نمیشه تمام
مسکن سقوط شدیدی خواهد کرد حداقل ۵ سال رکود سنگین و ۲۰ تا ۳۰درصد افت قیمت
مطمئن باشید
دولت بعدی دوره آروم و رکود مسکن خواهد بو د
دوستان قبل عید میگفتن ماشین انقد ارزون میشه که ماشین 2 ملیاردی رو 500 ملیون بخری. امسال چنان باز خودرو رفت بالا که نگو. ملک هم شاید بره تو رکود . ولی قیمت ها میره بالا هرچند در خرید و فروش رکودی رخ بده
این ناشناسه کیه بدجووووور از بازار عقب موندهابقیه مواظب باشید مثل این نشید
دیگر امیدی به این مملکت نیست مگر دستی از غیب برسد و کاری بکند
امیدوارم قیمت پایین بیاد و قشر کم درآمد هم امیدی به خانه دار شدن داشته باشد.ولی قیمت سیمان و آهن آلات و شیرآلات و تاسیسات و پول نیروی انسانی و عوارض و پروانه در سال جدید رشد کرده.
بالا رفتن قیمت ملک فقط و فقط آسیب به قشر ضعیف مستاحر میزنه. زنان بی سرپرستی ک‌منبع درامدی ندارن از کجا اجاره بدن واقعا کسی هست دلش برا این قشر بسوزه
‌مگه‌میشه‌زمین‌راهم‌خلق‌کرد‌‌شش‌ماهه‌من‌بدنبال‌زمین‌کلنگی‌
برای‌ساختم‌گیرم‌نمیاد‌صدنفراومدندپای‌معامله‌ندادند‌
ملت‌بدنبال‌ارزانی‌نباشید‌نکته‌اول‌۵۰‌درصدمصالح‌ساختمانی
و۵۰‌درصدمزدعمله‌بنا‌اضافه‌شده‌یکپکیج‌دومیلیونی‌پرلاپرو
شده‌سیزده‌میلیون‌گول‌نخورید‌قسم‌نمیخورم‌ولی‌مسکن‌
تابعدریاست‌جمهوری‌‌حداقل‌۵۰‌درصدگران‌میشه‌
من سال 98 یه خونه 5 طبقه تو شهرستان ساختم
زمین رو متری ۲ ميليون خریدم
میلگرد کیلویی 4500 تومان
بتون هر متر مکعب 160 هزار تومان
سیمان کیسه ای 12 هزار تومان
سنگ متری 250 هزار تومان
پروفیل کیلویی 8000 تومان
سرامیک متری 45
و...
آپارتمان ها رو فروختم متری ۶ میلیون و نصفش رو گذاشتم توی بورس و با بقیش یه زمین خریدم.

الان زمین تو اون منطقه شده متری 10 میلیون
میلگرد کیلویی 14000 تومان
بتون 550 هزار تومان
سیمان 39
سنگ 800
پروفیل 25
.....
دستمزدها 2.5 برابر شده
مصالح حدود سه برابر
زمین 10 برابر!!!
آپارتمان الان شده متری 16 تومان یعنی کمتر از سه برابر

یعنی اگه به جای ساخت و ساز با هزار بدبختی با پولی که خرج ساخت کردم همون سال 98 یه زمین دیگه خریده بودم و نگه می‌داشتم هم راحت تر بودم هم سودم بیشتر می‌شد. دیگه هم نمیتونم بسازم.
نتیجه :توی ایران تولید کننده بدبخته (حتی بساز و بفروش) سود توی دلالی و احتکاره
از اول سال ۱۴۰۰
شهرداری ، نظام مهندسی ، اداره برق ، اداره اب ، تامین اجتماعی ...... و مصالح ساختمانی حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته چطور ممکنه قیمت مسکن بیاد پایین
من كه ملكم رو همين حرف ازدست دادم كه گفتن راكده بازار حالا هم ديگه نتونستم بخرم كجان اون آدم كه گفتن بفروش بازار خرابه
سلام، تا مرداد۹۹ هزینه ساخت برای هرمتر تو شهرستان حداکثر حدود۱.۹ میلیون میشد، اسفند ماه ۲.۷ میلیون شد و بر اساس آخرین آنالیز قیمت که با همکارام دیروز گرفتم بالای ۳.۴ میلیون هزینه ساخت هر متر ساختمانه، تازه اگه روزانه مصالح گرانتر نشه که عملا داره میشه (میلگرد، سیم، تاسیسات و.‌‌..که توی بهمن یه افزایش خورد فروردین یه افزایش و ...). حالا شما خودتون را بزارید جای سازنده های مسکن، آیا وقتی هزینه مصالح نسبت به قبل از عید چند درصدی گرانتر شده و باز هم میشه شما ساختمانتان را بدون احتساب افزایش مصالح به همون قیمت اسفند ماه میدید؟ اصلا مسخره است که نهاده ها را گران کردند و محصول اصلی که مسکن هست را بخوان ارزان کنند! این یه امر بدیهیه. ضمنا افزایش قیمت ساختمان توی سال قبل تا الان به هیچ عنوان به اندازه مصالح نبوده. موفق باشید
نگران نباشید تاچند سال دیگه حداکثر ۲۰سال دیگه اونقدررشد جمعیت کم میشه وتقاضای مسکن کم میشه که همه دنبال خریدار ومستاجر میگردند وآمارخونه های خالی چند برابر الان میشه البته تااون موقع افغانیها وپاکستانیها جمعیتشون توایران کاهش راجبران میکنه
این شورای شهر شهرداری عوارض ساخت کردن ۳۰۰ درصد بعد میخوان خونه ارزون شه هیچکس به فکر مردم نیست همه میخوان جیب خودشونو پر کنن .
متاسفانه مالکان مسکن خیلی خودسر یه شبه روز به روز قیمت ملکشو افزایش میده.قیمت ملک پایین شهر از بالا شهر بیشتره.خب بالطبع بالاشهرم با متاثر از پایین شهر میبره بالا قیمتاشو..میگن ملک خودمه به هیچکسم ربط نداره.ولی عامل گرانی میشه.تازه فحشم میدن..خب شصت متر پنج واحده که حتی نورگیری هم نداره عین زندان.نه کابینت خودشم پایین شهر چرا باید ششصد هفصد باشه؟کم کم میبرن بالا میخان به یه ملیارد برسونن.اوضاع در حالیه که ادم دلش نمیاد پول کلان به اینجور خونه ها بده.بخدا سگ رو ببندی اینجور خونه ها نمیمونن..انصاف ندارن.کافیه بری خونه ها رو ببینی میفهمی چی میگم.ما یه ساله تا میخایم پول خونه رو جم کنیم یهو دویست ملیون میزارن روش..درامد من تو یه سال چقدره که بخام بخرم
تبلیغات برای خرید مسکن همانند تبلیغات بورس است بلایی که سر بورس آمد سر مسکن نیز خواهد آمد.
قول‌این‌هرف‌هارونخرید‌الان‌خونه‌رابفروشی‌زمین‌هم‌نمیتونی‌بخری‌منکه‌بااین‌حدف‌هاضررکردم
خانه گران میشه
بعضی کارشناسان تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی پیش بینی کردند ، فکر کنم مسکن با این اوضاع گرون تر میشه ، اگه تونستن تورم در همه چیز کنترل کنند ، مسکن هم تابع اون هست ،
وقتی تورم چندین درصدی بخاطر کمبود بودجه پیش بینی می کنند مسکن هم افزایش پیدا میکنه ، فقط مردم تحمل این تورم ها کمرشون میکنه ، مدیریت درست وجود ندارد
مگه ميشه كه همه چيز بره بالا اونوقت ملك بياد پايين خداكنه
من‌ ۲۰ساله‌ مستاجرم‌ واقعاا‌ موندم‌ تو‌ این‌ کشور‌ چی‌ ارزونه‌ برامون‌ ی‌ ارزو‌ شده
هه دلالان و مالکان خونه به همین قیمتهای تخیلی وازمن‌ دراوردشون ادامه بدن ..کیه که بخره‌ اگه ملت یکم عقل پیشه کنند ونخرند مجبورن بفروشند دایی ظالم من سال پیش خونه خرید یک میلیارد برای فروش امسال کرده بود سه میلیارد یکساله پولش رو هواست آخرش مجبور شد نصف قیمت بزاره تا بفروش بره‌ ...نخرید بزارید همشون باخودشون به گور ببرند
تورو خدا تو رو قرآن تور به اون چیزی میپرستین ،قیمت اجاره خونه ها سر به فلک کشیده،یک کاری بکنید حقوق من 3 میلیون تومنه دو میلیون و هفتصد اجاره خونمه من با سیصد تومن باقی مونده چه خاکی به سرم بریزم چی به خورد زنو بچم بدم پول آب و برق و گاز هم که واویلا آبروم جلو خانواده زنم رفته،دیگه رو ندارم تو صورت زنم نگاه کنم ازبس از اینو اون قرض کردم تا خرخره زیر قرض رفتم یه هر دری میزنم جواب نمیده
اول میگن نخرید تا بیاد پایین بعد میگن سال ۱۴۰۰شاهد رونق خریدو فروش مسکن خواهیم بود
خدا به داداین ملت مظلوم‌وبدبخت برسه
دیشب صاحب خانه من تماس گرفته باید ماهیانه ۲ میلیون اجاره بدی یا 80میلیون به رهن اضافه کنی به نظر دولت بنده چه کار کنم وقتی در تامین مایحتاج زندگی خود مانده ام از کجا بیارم ..... خودم را بکشم...آتش بزنم چه کنم شرمنده زن و بچه شدم ......شما آقایان بفرمایید بنده چه کنم
باید رای بدید همه چی درست میشه
قیمتهای من داراوردی مسکن کلک دولت هست تا جیب مردم رو خالی کنن بعد از یاد کردن بورس و به خاک سیاه نشوندن مردم نوبت مسکن هست بشینید و تماشا کنید که کسایی که خانه را در اوج خریدن با چه ضرری نتوانند خانه های خود را بفروشند باشد روزی که دست بالا از این بازار کوتاه شود قیمت مسکن بالا رفته اما خریدار نیست پس صبر کنید تا با چشم خود ببینید شکست و سقوط قیمت های نجومی مسکن را
تو این مملکت هیچ کس به فکر مردم نیست فقط بفکر پرکردن جیب خودشونو دورو وریاشونن من هر کاری میکنم جز اجاره خونه و خرج ماشینم و نون تخم مرغ هیچی دیگه نمیتونم بخرم نونم که گرون شد خدارو شکر آخرین باری که مرغ خریدمو اصلا یادم نمیاد اونوقت داریم حرف از خرید خونه می‌زنیم
باسلام
۵ماه از سال ۱۴۰۰ گذشت ،تورم در خرید روزانه ومعیشتی مردم سخت وطاقت فرسا شده وهیچ امیدی به بهبود وضعیت نیست واو ضاع با توجه به نرخ صعودی ارز نگرانکننده تر از سال قبل میباشد پس اولویت اول مردم کشور سلامت جسم وروح مردم زنده ماندن مردم است ،مسکن پیشکش شما آقایان.
سلام..یک عمر خودمون صاحب‌خونه بودیم و صاحب ملک بودیم ولی خدا میدونه دلمون نمیومد ملکمونو با قیمت نجومی بدیم اجاره و یا هزارتا صغرا و کبری برای مستاجر بیگناه بچینیم....تا اینکه یه مشکلی پیش امد و مجبور به فروش ملک شدیم کمتر از قیمت کارشناسی و الان چندساله اجاره‌نشین هستیم..خیلی سخته و زجرآوره مخصوصا امسال و این موقع از سال که زمان تخلیه داره میرسه و دنبال خونه هستیم...آدم نرخ رهن و اجاره و فروش خونه‌هارو که میبینه دور از جون شما آرزوی مرگشو میکنه که همون لحظه بمیره و راحت بره بخوابه تو خونه و منزل آخرتش برای همیشه تا از این دنیای لعنتی نجات پیدا کنه...توروخدا حتی در سخت ترین شرایط دست به فروش مال و اموالتون نزنید چون بدجور پشیمون میشید و شماهایی که ملک و املاک برای اجاره فروش دارید تورو قرآن سخت نگیرید و قیمت نجومی ندین...یاحق
با 3 تا از فامیلامون تنها کاری که به نظرمون رسید پولامونو گذاشتیم رو هم و یه باغچه 1500 متری شهریار خریدیم یه ساختمون داشت 2 تا کانکس ویلایی هم خریدیم فعلا خدارو شکر راحتیم .
سلام بنده مشاوراملاک هستم پیش بینم رو با توجه به کارم وتجربه ای که دارم خدمتتون کوتاه ومفیدعرض میکنم ،ملک درتهران به مدت سه سال رکود خواهیم داشت با حداکثر رشد سی درصدی درسه سال اینده وتا جایی که اطلاع دارم بازارداغ اینده زمین های شمال کشور مخصوصا گیلان میباشد به چند دلیل که مهمترین آن خشکسالی میباشد در این صورت شاهد افرایش چند برابری قیمتها در شمال کشور خواهیم بود برای سرمایه گزاری بسیار مناسب میباشدبه شرط سند ومسکونی خرید بفرمایید سعی کنید زمین های برخیابان را انتخاب کنید ،ایشالا پرسود وموفق باشد خاستم شماروهم ازاین سود شیرین اطلاع بدم تا باشد صلواتی بررفتگان اینجاب بفرستین باتشکر
شیپورودیوارو..باید حذف بشنچون صاحبخونه هاودلالها نرخ علکی وغیرواقعی میزارن وباعث بالارفتن قیمت واجاره میشن قیمتهاعلکی وغیرواقعی فقط بالامیره پول نیست که مردم بخرن باوامم نمیشه مگه چقدرحقوق میگیرن که بتونن قسط میلیونی بدن ،من زمین وخونه ام رو نزدیک یکساله توشهردیگه گذاشتم برای فروش تاتوشهردیگه بخرم ازمستاجری دربیام خونه ن‌وساز وکامل با کابینت ام و...ولی کومشتری کوپول که بخرن تازه قیمتم زیرنرخ میدم ،همه حباب قیمته ،مشاوراملاکیهابرای کمیسیون بیشتر هم قیمتهاروبالاتراعلام میکنن وبایدروشون نظارت بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی