بازدید 9226

مبارزه با بدحجابي از دولت شروع شود

امروز حجاب از وضعيت نامناسبي در كشور برخوردار است، حتي در ورزش نيز مفاسد زيادي مشاهده مي‌شود كه بايد جلوي آن را گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶ 14 June 2010
يكي از مراجع تقليد در قم با انتقاد از وضعيت حجاب در كشور گفت: مبارزه با بدحجابي بايد از دولت و دستگاه‌هاي دولتي شروع شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله‌العظمي لطف‌الله صافي گلپايگاني پيش‌از‌ظهر امروز در ديدار برخي از اعضاي مجمع روحانيون مجلس شوراي اسلامي با تبريك فرار سيدن ماه رجب اظهار داشت: اين ماه از اهميت فراواني برخوردار است و بايد به ادعيه آن كه از ذخاير علمي و فرهنگي ما هستند در زمينه مسائل تربيتي توجه بيشتري كرد.

اين مرجع تقليد خطاب به نمايندگان روحاني مجلس گفت: شما يكي از جلوه‌هاي بررسي روحانيت و مردم در مجلس هستيد و اخلاق و رفتار شما سبب افتخار روحانيت است.

وي از قوه مقننه به عنوان مركز مهم نظام اسلامي ياد كرد و افزود: شما نماينده روحانيت در اين قوه هستيد كه بايد با اخلاق، رفتار و گفتار خود الگو و نمونه براي ديگران باشيد.

صافي گلپايگاني با بيان اينكه امام زمان ناظر و شاهد رفتار ماست، بيان كرد: بايد از اين فرصتي كه در اختيار شماست در راستاي خدمت‌رساني بيشتر به مردم نهايت استفاده را ببريد.

وي تصريح كرد: نخستين كسي كه نسبت به كمبودهاي اخلاقي، سياسي و اقتصادي جامعه

رنجيده مي‌شود امام زمان(عج) است و بنابراين بايد موجبات رضايت آن حضرت را درك كنيد.
استاد حوزه علميه با اشاره به وجود مفاسد اجتماعي و اقتصادي در كشور اظهار كرد: به گونه‌اي عمل كنيد كه جلوي مفاسد را بگيريد. امروز حجاب از وضعيت نامناسبي در كشور برخوردار است، حتي در ورزش نيز مفاسد زيادي مشاهده مي‌شود كه بايد جلوي آن را گرفت.

وي با بيان اينكه شما نماينده كل مملكت هستيد، اظهار داشت: نبايد تنها به بررسي مسائل منطقه نمايندگي خود بپردازيد بلكه بايد نسبت به همه مسائل اظهار نظر كنيد و ادبياتي كه به كار مي‌بريد متناسب با شأن روحانيت باشد.

اين مرجع تقليد با اشاره به معضلات اعتياد و بيكاري در جامعه گفت: اينها مسائلي هستند كه مجلس در زمينه آن مسئوليت دارد و كمبودها بايد برطرف شود تا جامعه پويا و مقاصد اوليه انقلاب محقق شود.

وي با مقايسه كشورهايي مانند تركيه با كشور ايران گفت: وضعيت حجاب در كشور مايه شرمساري است. تركيه و ديگر كشورها مسلمان‌تر از ما هستند چرا ما بايد از آنها كمتر باشيم. بايد با بررسي حجاب در جامعه به ريشه‌هاي اين بدحجابي پي برد.

صافي گلپايگاني با بيان اينكه مردم از نظام و نيز اسلام انتظاراتي دارند، گفت: بايد انتظارات مردم از دين برآورده شود تا نظام مستحكم‌تر و ايمان مردم به نظام بيشتر شود.

وي با اشاره به پشتيباني مردم از نظام جمهوري اسلامي در طول مبارزه با طاغوت و نيز پس از آن بيان داشت: پشتيباني آنها از انقلاب اسلامي به واسطه دين بوده است و نبايد كاري كرد كه آنها از دين‌زده شوند.

استاد حوزه علميه بر استقلال نمايندگان مجلس تاكيد كرد‌ و گفت: نماينده مجلس بايد مستقل باشد نه اينكه فقط طرف دولت را بگيرد بلكه مسائل دين و نظام اسلامي را مدنظر قرار داده و در راستاي خدمت به دين و مردم حركت كند.

وي در پايان تأكيد كرد: نماينده مجلس بايد بر اساس اجتهاد مسائل را درك كند و مسائل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را كه با زحمات زيادي بدست آمده مورد توجه قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آقاي احمدي نژاد ديشب گفتند من با اين طرح مخالفم و به دولت ربطي نداره .
يكي به ما بگه نيروي انتظامي كه زير نظر وزارت كشور هست و وزارت كشور ميگفتن يكي از وزارتخانه هاي دولت هست و اين طرح رو اجرا ميكنن چطور به دولت ربط پيدا نميكنه؟ راست راست توي چشمامون نگاه ميكنن و ....اونم از صدا و سيما
این مبارزه باید چطوری باشه؟به گفته
رئیس چمهور باید فرهنگی باشه یا برخوردی؟!
حجاب را در ایران به هیچ وجه نمی توان با سایر کشورها مقایسه نمود به این دلیل که در ایران اجباری برای همه و در سایر کشورهای اسلامی نظیر ترکیه بنا به تصمیم خود افراد است. اگر در ایران نیز حجاب اجباری نبود، تنها محجبه ها حجاب را رعایت می کردند آن هم به کاملترین شیوه. بد حجابی زمانی معنا پیدا می کند که کسانی که محجبه نباشند، مجبور به رعایت حجاب گردند، در نتیجه به انهاء مختلف سعی در کم کردن حجاب می نمایند.
سلام
حرف شما قبول، یک راهکار پایه ایی باید ارائه شود. در کشور ما به صورت مقطعی با زور و خفقان می خوان کار کنند. نتیجش هم همینه که بقیه از ما مسلمانترند. لااکراه فی الدین مبین این نمود است. اگه پایه ایی و اساسی با مساله برخورد بشه تا حجاب به عنوان ذات افرات تجلی بشه ان وقت این مشکلات پیش نمی آید. با زور تا هزار سال دیگه هم هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه روز به روز ملت همون دینی را هم که دارند از دست می دهند.
یک نگاه به حجاب مسلمانان اروپا بیاندازید، تفاوت ها رو می بینید. ما تو ایران با اعمال زور انسانیت رو که یک اصل پایه ایی در همه ادیان هست را زیر سوال می بریم. حال انظار داریم مسلمان باشیم.

باید اسلام شناسی رو ابتدا گسترش بدیم یعنی چی؟؟
اداره ما كه پيش قدم شده!!!
شما رو بخدا از حرفم ناراحت نشید واقعیت رو باید پذیرفت.قیاس ایران وترکیه غلط نیست؟حجاب اختیاری یعنی همین.در ترکیه کسی مجبور به حجاب نیست و کاملا انتخاب است.اگر ایشان حجاب مسلمانان ترکیه را دیدند خب حجاب مسلمانان واقعی ایران را هم ببینند.
بی حجاب های ترکیه چه تعداد و چگونه اند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی