بازدید 5680

آزادی بیش از ۶۰۰ زندانی در میانمار

این در حالی است که صد‌ها غیر نظامی هنوز در میانمار در زندان به سر می‌برند و سرکوب‌های خونین در این کشور همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 25 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه خبری اعلام کردند نظامیان کودتاچی در میانمار بیش از ۶۰۰ نفر از جمله یک خبرنگار خبرگزاری آسوشیتد پرس را از زندان آزاد کردند.

یک مسئول بلند پایه زندان‌ها در میانمار که خواست نامش فاش نشود گفت: امروز (چهارشنبه) ۳۶۰ مرد و ۲۶۸ زن را از زندان Insein در رانگون آزاد کردیم.
براساس این گزارش، زندانیان آزاده شده، با اتوبوس محل زندان را ترک کردند.

این در حالی است که صد‌ها غیر نظامی هنوز در میانمار در زندان به سر می‌برند و سرکوب‌های خونین در این کشور همچنان ادامه دارد.

همزمان با این رویدادها، در اعتراض به کودتا روز چهارشنبه «اعتصاب خاموش» برگزار شد. به گفته شاهدان، بسیاری از مشاغل و مغازه‌ها در یانگون تعطیل بودند و در خیابان‌های بزرگترین شهر این کشور شمار کمی وسیله نقلیه دیده می‌شد. شاهدان از سکوت حاکم بر شهر و خلوتی خیابان‌ها گفته‌اند.

«اعتصاب خاموش» یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک دختر هفت ساله به نام خین میو شیت در مرکز شهر ماندالای در اثر اصابت گلوله کشته شد. خواهر او گفته است سربازان به سمت پدرش شلیک کردند، اما دختر را که در آغوش او بود، هدف قرار دادند. به گفته انجمن حمایت از زندانیان سیاسی دو مرد نیز در این شهر کشته شدند.

همزمان با این رویدادها، در اعتراض به کودتا روز چهارشنبه «اعتصاب خاموش» برگزار شد. به گفته شاهدان، بسیاری از مشاغل و مغازه‌ها در «یانگون» تعطیل بودند و در خیابان‌های بزرگترین شهر این کشور شمار کمی وسیله نقلیه دیده می‌شد. شاهدان از سکوت حاکم بر شهر و خلوتی خیابان‌ها گفته‌اند.

«اعتصاب خاموش» یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک دختر هفت ساله در مرکز شهر «ماندالای» به ضرب گلوله کشته شد. خواهر او گفته است سربازان به سمت پدرش شلیک کردند، اما دختر را که در آغوش او بود، هدف قرار دادند. به گفته انجمن حمایت از زندانیان سیاسی دو مرد نیز در این شهر کشته شدند.

در همین حال سازمان غیردولتی «نجات کودکان» کشته شدن کودکان در اعتراضات میانمار را «وحشتناک» توصیف کرده است. در هفت هفته گذشته حدود ۲۰ خردسال کشته شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل